K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2008, 23:02   #1
Birdie56
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Lokation: Nordjylland
Alder: 68
Indlæg: 36
Styrke: 17
Birdie56 er ny på vejen
Question Hvor er det svært!! - Eller??

Jeg er i den situation, at min kommune roder ALT sammen. Hvis man eksempelvis skal partshøres ang. førtidspension, så medsender de en masse bilag mht. hjælpemidler mm. med.
Er blevet lovet bod og bedring tidligere i år, og mange gange før.
Men intet er sket.
Jeg har fået agtindsigt - og er så meget forundret - for det er ikke mig (som person) der står skrevet om i de forskellige akter. Jeg kan slet ikke genkende mig selv.
Hvor kan man henvende sig, når de ikke fatter noget som helst af det man spørger om?
Hvis man spørger om noget med hjælpemidler, så får man en skrivelse med Handicap bil og omvendt - det er da til at blive meget over - eller????
Er der andre her på K10 der også har de problemer???
Og måske kunne give mig et godt råd til at komme videre
Birdie56
Birdie56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2008, 00:02   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej Birdie.

hvis jeg bare vidste hvad man skulle gøre, gjorde jeg det selv. Står i nøjagtig samme problem.
jeg tror at det er statekisk, at kommunen handler sådan. Vi, borgere mister overblikket og giver op.
Så, bedste råd, giv ikke op. fasthold, korte og præcis formulering og ansøgninger. Fasthold essensen af problemet. Gentag om nødvendigt samme skrivelse i kopi, igen og igen til besvarelse.
Be evt om møde med afdelingen incl afdelingsleder.
Kan dette ikke lade sig gøre, klag til borgmesteren.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2008, 12:00   #3
Birdie56
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Lokation: Nordjylland
Alder: 68
Indlæg: 36
Styrke: 17
Birdie56 er ny på vejen
Tak Pia.
Jamen så kender du jo det!!
Jeg har skrevet til borgmesteren og været indkaldt til møde med de øverste ledere. De lovede både bod og bedring til mig.
Men hva er sket?
Det er snart 4 måneder siden. Og sådan er det gået i mere end 3 år nu.
Allerede på mødet var de igang med at fortælle noget som ikke passer efterfølgende.
Jeg har et mødereferat fra mødet, men hva hjælper det. Især når de alligevel gør - som det passer DEM.
Det værste er at når der kommer brev fra kommunen, så har du ikke engang en uge til at svare i.
Men skal de svare - ja så kan der sagtens og meget nemt gå flere måneder!
Ja man skal have et godt helbred for at være syg - eller ihvertfald en forstående baggrund herhjemme.
Birdie56.
Birdie56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor svært er det at søge førtidspension på en § 17? Indiansummer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 27-07-2011 10:58
Fleks eller ej? hvor står jeg? wanttonwu Er det overhovdet til at få fleksjob? 10 12-05-2011 20:09
Hvor svært er det.... Chas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 03-01-2011 12:40
hvor svært er det at få realkredit lån? socrates66 Alt det andet 4 13-07-2010 01:27
Er i gode eller har prøvet at skulle træffe et svært valg KatrineB Alt det andet 5 05-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension