K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2012, 12:08   #1
Ballix
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2010
Lokation: Lejre
Indlæg: 7
Styrke: 0
Ballix er ny på vejen
Fleksjob

Hej, jeg har brug for lidt hjælp. Imorgen skal min mand og jeg have møde med virksomhedskonsulenten da min mand muligvis har mulighed for at ansætte mig i hans virksomhed. Jeg skal lave en jobbeskrivelse hvilket jo ikke er svært. Jeg skal ansættes 18 timer om ugen, måske 20 det vil virksomhedskonsulenten nok mene - men det er jo mig der ved hvad jeg kan klare. Det vil blive varierede opgaver med hovedvægt på regnskab - der vil være bestilling og afhentning af reservedele, kontakt til kunder. Vi har ikke kunne få oplyst om der er 1/2 eller 2/3 tilskud, de siger at det er forskelligt. For min mands virksomhed ville det helt klart være bedst med 2/3 da firmaet endnu ikke er så stort. Er der nogen der ved noget eller kender reglerne til tilskud ? Har det noget med time antal eller arbejdsopgaver at gøre ?? Mindsteløn har jeg heller ikke kunne få oplyst af hk - virksomhedskonsulenten skal udfylde skema og sende det til hk som så kommer med oplysningerne - synes det virker lidt sært. Håber at der er nogen der har tid til at komme med nogen input.

Fortsat god regnvejrsdag :-)
Charlotte
Ballix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 12:18   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
om det er 1/2 eller 2/3 kommer helt an på, hvor meget du kan arbejde, hvor mange skånebehov osv.

Hvis du skal stå for alle regnskaberne, skal du have løn som bogholder ca 22000 i jylland er du derimod en kontor blæksprutte uden udannelse er lønnen noget laver.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 12:21   #3
Ballix
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2010
Lokation: Lejre
Indlæg: 7
Styrke: 0
Ballix er ny på vejen
Tak for svar. Jeg er uddannet og der vil være regnskab og lidt andre opgaver ved siden af. Jeg er spændt på hvad tilskud så bliver.

Charlotte
Ballix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 12:23   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
syntes jeg har hørt der kun er 2/3 nu
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 12:27   #5
Ballix
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2010
Lokation: Lejre
Indlæg: 7
Styrke: 0
Ballix er ny på vejen
Hvis det er rigtigt ville det være fint - jeg må se hvad det ender med
Ballix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 13:25   #6
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
syntes jeg har hørt der kun er 2/3 nu
Der er jeg ganske sikker på du har hørt forkert. Pt er der 1/2 eller 2/3.
Efter 1. Januar er det efter alt at dømme de effektive timer.
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 18:07   #7
Ballix
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2010
Lokation: Lejre
Indlæg: 7
Styrke: 0
Ballix er ny på vejen
Nej jeg tror nu heller ikke at det kun er 2/3 tilskud. Jeg må se hvad det bliver til.
Ballix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 20:23   #8
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
[QUOTE=Ballix;242789]
Citat:
Vi har ikke kunne få oplyst om der er 1/2 eller 2/3 tilskud,
Jeg undrer mig - Du burde ved bevilling af fleksjob have fået denne oplysning. Jeg går ud fra at du er blevet flekser ? da du skriver der skal etableres job i din mands virksomhed.

Det skal også fremgå af dit fleksjob bevis , som kommunen skal udfærdige, hvis du anmoder om det. ( måske har du det allerede)

Jeg har fra start vidst at jeg var bevilget 2/3 løntilskud ( ved 20 timers arbejde-
og nu hvor min arbejds tid er blevet nedsat - stadig 2/3 løntilskud.)
Fremgår af min bevilling.

Vedr. regler - Se folderen Fleksjob 19 udgave - der ligger under andre nyttige links her på forsiden.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 20:39   #9
Ballix
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2010
Lokation: Lejre
Indlæg: 7
Styrke: 0
Ballix er ny på vejen
Jeg er fleksjobber, siden juli 2010 men har ikke haft et fleksjob. Jeg har mit fleksjobbevis hvor mine skånebehov er skrevet. Der står ikke om der er 1/2 eller 2/3 tilskud på mig. der står bare i teksten at : arbejdsgiveren betaler for det antal timer, som bogerens ansættelseskontrakt lyder på, og får derpå refunderet 1/2 eller 2/3 af den mindste overenskomstmæssige løn på det aktuelle ansættelsesområde eller af den løn, som sædvanligvis gælder for tilsvarende arbejde.
Jeg spurgte engang min sagsbehandler - men hun sagde at det vidste man ikke ?. Synes det er noget rod. Er spændt på hvad det ender med, krydser fingre for 2/3 tilskud.
Ballix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 21:25   #10
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ballix Se meddelelser
Jeg spurgte engang min sagsbehandler - men hun sagde at det vidste man ikke ?. Synes det er noget rod. Er spændt på hvad det ender med, krydser fingre for 2/3 tilskud.
Altså - jeg forstår fortsat ikke hvad det er for et svar din sagsbehandler har givet dig - Fra dag eet- fra den dag jeg fik bevilliget fleksjob er jeg tildelt 2/3 i løntilskud - det er beskrevet i mine papirer.

Der har aldrig været tvivl vedr. spørgsmålet

Skal du sælge dig selv som jobsøgende - kan du jo ikke skrive at "arbejdsgiver"
vil modtage 1/2 eller 2/3 tilskud - men blot ved jeg det ikke - vel

En jobkonsulent på kommunen kan ikke skaffe dig i job med mindre hun/han ved hvilket tilskud der følger arbejdsgiver/dig når der tales løn i forbindelse med en ansættelse.

Så altså uden lige at kunne pege på hvor nøjagtigt i dine papirer det står - er det en oplysning kommunen skal ligge inde med vedr. dig i forbindelse med din bevilling.

Men held og lykke med at få fleksjobbet i stand i din mands virksomhed. Lønnen , ferie og pensionssats skal /bør følge overenskomsten indenfor branchen .
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension