K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2012, 11:29   #11
ErikS
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2010
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
ErikS er ny på vejen
Erhvervsevnetab

Hvis du sender den i ask, så kan det tage et år inden de træffer en afgørelse. Afgørelsen kan så sendes i Ankestyrelsen, som kam tage yderligt et år. Hvis din advokat kender præcedens for din sag, så send et udspil til forsikringen,
ErikS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 12:49   #12
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Jeg vil lige sige at jeg ikke ved noget om det men jeg syntes selv det lyder logisk::

Hvis du er visiteret til 15 timer må det da være det du har "tilbage" af erhvervsevne??!!

37 timer er 100 % normal erhvervsevne
37-15: 22 timers nedgang

22 timer = 60 % tabt erhvervsevne!!

Eller er det ikke sådan man regener?
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 13:02   #13
Signe1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
Signe1 er ny på vejen
Jo, Annette29 det vil jeg jo også mene. Men hvis jeg skal have noget at forhandle med, at jeg vel nødt til spille ud med noget højere. Men skal tale med advokaten i morgen og give besked. Ellers må den for min skyld gerne gå i ASK, også selvom det tager lang tid. Jeg kan godt vente!
Signe1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 13:22   #14
Boras
Elsker at være her på K10
 
Borass avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 95
Styrke: 13
Boras er ny på vejen
Der kan vel for nogen være tale om, at de er visiteret til 15 timer og er på arb. 15 timer, men arbejder lidt langsommere, eller har brug for lidt mere pause, så det svarer til 12 timer. eller er det mig, der er helt galt på den? igen
__________________
Ledighedsydelse siden 01.08.12
Boras er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 14:21   #15
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
Når ASK snakker erhvervsevnetab, er det KUN økonomi !!! Altså hvad tjente jeg før og hvad kan jeg tjene nu (efter ulykken/sygdommen)
Hvis du feks. Tjener det halve nu (50%) og ikke har udsigt til at kunne tjene mere pga. Ulykken/sygdommen, så er din erhvervsevne nedsat med 50%. Om du så skal arbejde 40 timer om ugen for at tjene den løn( 50% af hvad du kunne før) så er det stadig 50% erhvervsevnetab i ASK regi, da der her kun er tale om din økonomiske situation.

ASK bedømmer ikke din erhvervsevne (fysisk) i alle erhverv eller lign. Det er kommunens opgave, eller mangel på samme!

Det lyder ikke som om din advokat har informeret dig særligt godt !?

Mvh.
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 15:32   #16
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg har også været ude for en arb.ulykke og fik men procent på 28 og erhversevnetab på 75 procent..
ved min afgørelse mener jeg også der stod..økonomi er en ting..hvad man tjente inden..men også hvor gammel man er,hvor mange år man har været på arbejdsmarkedet og hvor mange år du evt ville have tilbage..udannelse ,hvad man har lavet osv...
jeg har haft advokat i min sag og er kun blevet godt behandlet..men hun sagde engang,at fordi 2 har samme skade - er det ikke sikkert de kommer frem til samme resultat ved begge 2..fordi der er flere ting de vudere på..
jeg ville absolut,hvis det var mig få ask til at afgøre det og så måtte det tage det tid det skulle..det er heller ikke altid de er langsomme...endvidere har du jo også en advokat,der sammen med dig kan vudere om afgørelsen er fair el.om i skal anke den..det er sværere hvis i bare har sagt ja til noget igennem forsikringen..'
jeg vidste heller ikke man selv ku komme med et udspil..har jeg aldrig hørt om før..
kommer der noget senere i livet..skaden blir værere el.andre ting,tror jeg også det er lettere dem har været igennem ask..
godt du har advokat og held og lykke

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 13:47   #17
Signe1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
Signe1 er ny på vejen
Min advokat kommer med et udspil, og hvis forsikringen ikke godtager det, så går sagen videre i ASK. Så må vi se...

Mange tak for jeres hjælp
Signe1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 01:44   #18
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Jeg låner lige din tråd, håber det er ok

Jeg fik tilkendt FP for snart 2 år siden. Årsag stress/udbrændthed.

Jeg var forbi Arbejdsmedicinsk Klinik, som - til min meget store overraskelse - vurderede at det ikke var arbejdsrelateret. Men jeg synes jeg har så rigelige 'beviser' fra min daværende arbejdsplads, som havde helt horrible arbejdsforhold.

Har jeg egentlig ret til/mulighed for erstatning for erhvervsevnetab? Grunden til jeg nævner at min sag ikke blev vurderet arbejdsrelateret er at sagen forældes efter 1 år efter den erklæres arbejdsrelateret - så vidt jeg husker? Men det er vel i ASK det skal afgøres, ikke arbejdsmedicinsk klinik?
__________________
Tilkendt førtidspension pr 1/3 2011
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 02:01   #19
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
ASK afgør om der er tab af erhvervsevne (økonomisk tab)
Arbejdsmedicinsk bidrager blot med undersøgelser som evt. Kan lægges til grunde for afgørelsen vedr. Anerkendelse af skaden !!

Mvh
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 02:17   #20
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Klukdad Se meddelelser
ASK afgør om der er tab af erhvervsevne (økonomisk tab)
Arbejdsmedicinsk bidrager blot med undersøgelser som evt. Kan lægges til grunde for afgørelsen vedr. Anerkendelse af skaden !!

Mvh
Rapporten fra Arbejdsmedicinsk opremser alle de vanvittige ting fra min forhenværende arbejdsplads, og enhver der læser det fornemmer at det peger mod en 'erhvervssygdom'konklusion. Jeg læste det selv sådan. Kun allersidste sætning lyder ' så vi vurderer ikke at...' - helt ude af sammenhæng med alt det der står i rapporten iøvrigt. Efter min mening i hvert fald.

- men tak for svar.
__________________
Tilkendt førtidspension pr 1/3 2011
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erhvervsevnetab og erhvervsevnetab, hvad er forskellen Thomas 1974 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 31-01-2013 12:29
Indgå forlig som delvis sygemeldt.... wind Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 11-09-2012 15:09
Gang i slutforhandlinger om endnu et stort forlig Webmaster K10 Nyheder 0 30-06-2012 21:50
Minister: Der er ikke forlig om førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 29-06-2012 21:40
forlig med Venstre søsser98 Politik og Samfund 12 23-06-2012 17:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension