K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2017, 12:16   #1
cuenumber716
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2014
Indlæg: 23
Styrke: 10
cuenumber716 er ny på vejen
§ 34 - særlig støtte til boligudgifter

Hej, Jeg er kontanthjælpsmodtager og får særlig støtte til høje boligudgifter, efter lov om en aktiv socialpolitik § 34. (altså ikke alm boligsikring)
Jeg bor i københavns kommune
Jeg vil gerne finde ud af, om de medregnede min licens, da de udregnede min boligstøtte.
Jeg har søgt på "§34" og "høje boligudgifter" i min e-boks, men det gav ikke noget resultat.
Er der nogle der ved, hvor jeg skal søge efter beregningerne, eller om jeg skal søge aktindsigt, for at få fat i beregningerne?

vh kønummer716
cuenumber716 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2017, 12:18   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
"§ 4. Til nettoboligudgiften medregnes for lejere huslejeudgiften efter fradrag af tilskud efter boliglovgivningen og for ejere ejendomsværdibeskatningen, udgifter i forbindelse med lån, der vedrører boligen, fratrukket værdien af skattefradraget og fradrag af eventuelle tilskud og lån efter boliglovgivningen. For andelsboliger medregnes boligafgiften samt udgifter i forbindelse med lån, der vedrører boligen, fratrukket værdien af skattefradraget. "

(dvs husleje minus alm boligstøtte)

"Stk. 3. Til nettoboligudgiften medregnes endvidere udgifterne til vand, varme, gas, elektricitet, ydelser vedrørende boligindskudslån og andre løbende udgifter, der er knyttet til boligen, idet udgifter til fællesantenneanlæg mv. dog kun medregnes i det omfang, der til boligen er knyttet en ufravigelig pligt til at afholde sådanne udgifter. "

Det er det der medregnes ift §34

Kilde: http://www.socialjura.dk/content-sto...9-af-276-2016/

Du må lige sige til hvis du har brug for at få noget uddybet eller omformuleret, og/eller om jeg evt skal se om jeg kan stille beregningen af din §34 op

Sidst redigeret af MistyMiss; 31-05-2017 kl. 12:23.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2017, 12:33   #3
cuenumber716
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2014
Indlæg: 23
Styrke: 10
cuenumber716 er ny på vejen
Det var hurtigt :-) Tak for nu, jeg vender tilbage med et spørgsmål senere.
cuenumber716 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2017, 12:34   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Så lidt, du stiller bare alle de spørgsmål du har brug for svar på

Hvis jeg skal lave en beregning mht §34 skal jeg selvfølgelig bruge nogen oplysninger, men det tager vi bare hvis det bliver relevant

(Grænsebeløbene i mit link er 2016 satser, bare så du ikke lige bliver forvirret over det)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2017, 11:10   #5
Thyfyr
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2017
Lokation: Thisted
Indlæg: 5
Styrke: 0
Thyfyr er ny på vejen
Hvor lang er behandlingstiden normalt når man søger paragraf 34 ?.. Jeg har selv snart ventet 4 uger på svar og har intet hørt overhovedet .
Thyfyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2017, 11:21   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Thyfyr:
Retssikkerhedsloven
"§ 3. Kommunalbestyrelsen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen skal på de enkelte sagsområder fastsætte frister for, hvor lang tid der må gå fra modtagelsen af en ansøgning, til afgørelsen skal være truffet. Fristerne skal offentliggøres. Hvis fristen ikke kan overholdes i en konkret sag, skal ansøgeren skriftligt have besked om, hvornår ansøgeren kan forvente en afgørelse."

Så det kommer an på hvilken sagsbehandlingstid din kommune har sat
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension