K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2011, 21:29   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Ellers vil jeg sige at sagsbehandleres mangel på alt menneskelig erfaring er under alt kritik.
Når man udtrættes pga sygdom, stresses på alle måder, først pga sygdom, så økonomisk, så afklaring hvor man belastes helt over grænsen. Det er der ikke mange der holder til. Og det giver dels krop dels sind, en krise reaktion.
Helt enig.

Men desværre sker den slags vist ofte, i kassetænkningens navn.

Og ingen tænker på hvad det efterfølgende kommer til at koste, når den, nu endnu mere syge, borger konsulterer sundhedssystemet igen og igen, og igen.

Zentamor, andre har skrevet om det, men hvis en rp ikke er underskrevet kan kommunen ikke bevise overfor f.eks. BAN, at den reelt er blevet partshørt.

Og om ikke andet, så kan man da ikke senere får stukket i snuden, at man jo selv har skrevet under på det (åh, hvor kan jeg dog lige høre det komme ud af en sb's mund).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 00:42   #12
malenemuz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2010
Lokation: møn, vordingborg kommune
Alder: 39
Indlæg: 35
Styrke: 14
malenemuz er ny på vejen
Da jeg fik rapporten derfra, skrev jeg straks mine kommentar tilbage til dem.. Om alle de ting jeg ikke kunne forstå, eksempelvis den manglende konklusion, som jeg synes der mangler vedr. min arbejdsevne. Alle disse kommentar er blevet vedlagt og sendt til sagsbehandler..
Har så intet hørt fra hende siden..

Jeg synes det var mærkeligt, for under hele forløbet har de sagt de ville "skynde" sig at afklare mig færdig deroppe. Finde opgaver så jeg kom rundt overalt, så pensionsnævnet ikke skulle være i tvivl om at det er i ehvert job jeg har så dårlig en arbejdsevne..

Den viste også samme resultat hele vejen igennem, dog til slut måtte jeg give op.. Mødet jeg havde dagen før min sagsbehandler kom til møde, sagde jobkonsulenten også at det så ud til kun at pege en vej, han mente de havde afklaret mig færdig og vidste ikke hvilke områder de mere skulle..

Så kom mødet med sagsbehandleren, de har snakket sammen inden jeg kommer, inde på mødet er hans holdning ændret, hans siger hende lige efter munden, at jeg skulle tænke på fleks i stedet, for pension var så svært at få, så hvis jeg kunne presse mig selv lidt mere op i tid.. Hun sagde ovenikøbet om jeg ikke kunne ta' nogle beroligende piller om morgen, så jeg kunne slappe af i kroppen den time jeg har i kørsel dertil.. Jeg svaret blankt nej, får så meget stærkt smertestillende i forvejen..

Alt dette har jeg forklaret min læge, som hun siger sådanne ting må hun slet ikke udtale sig om.. Min læge har nøje skrevet alt ned omkring mit helbred, om hvordan det er forværret i denne arbejdsprøvning og hun fraråder al arbejdsprøvning, da dette vil forværre min tilstand...

Jeg har Hypermobilitetssyndrom og fibromyalgi i svær grad, slidegigt i knæ og kæber.. Alle de læger jeg har været hos, stiller samme diagnoser og skriver alle at det er varrigt og min arbejdsevne er væssentligt nedsat.

Undskyld min lange besked igen, det er bare lidt svært for mig at forklare, håber i forstår det
malenemuz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 10:49   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Sikken frækhed.

Du skal absolut IKKE lade dig presse, hverken til mere medicin, eller større timeantal end du magter.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 00:39   #14
malenemuz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2010
Lokation: møn, vordingborg kommune
Alder: 39
Indlæg: 35
Styrke: 14
malenemuz er ny på vejen
tør jeg håbe på noget, eller er det endnu et trick fra kommunens side..

Hej igen.

Så nåede vi det nye år, jeg kom til samtale med min sagsbehandler omkring hvad der så videre skal ske osv. Jeg har imellemtiden fået en bisidder på, en tidligere borgmester, og straks var tonen en helt anden til dette møde..

Vi snakkede selvfølgelig om mit forløb på reva, så måtte stoppes da jeg ikke kunne mere. Sagsbehandleren mente selv det ikke var en særlig god rapport derfra, de havde ikke nævnt noget om mine skånehensyn osv.. Kan ikke huske alt det hun nævnte..

Men alt i alt kunne vi ikke rigtig bruge den rapport til så meget, så de mente det bedste ville være hvis jeg kom i endnu en arbejdsprøvning, i en børnehave få km fra mit hjem, kun 4 uger, det mente de var nok til at klarlægge min arbejdsevne..

Jeg skal starte der imorgen, 15 timer ugentligt, dette er en prøvelse og den vil blive sat op eller ned alt efter hvad jeg kan.. Alle mine skånehensyn er beskrevet.. Jeg skal så vidt muligt blive der alle timerne dagligt, om jeg så bare lå inde på sofaen, for så viste det at jeg pressede mig selv og prøvede, men ikke kunne lave noget.. Det gav et bedre billed omkring hvad der skete med min krop.. Jeg var selvfølgelig også frit stillet til at ta hjem, hvis det var helt tosset med smerter..

Blev rådet til at dukke op, selvom det var en rigtig dårlig dag, prøve at blive der lidt og så bare gå hjem igen..

Jeg tør ikke håbe på de gør det rigtig denne gang, priser mig lykkelig for det kun er 4 uger denne gang jeg skal presse mig igennem, men er bange for om jeg så skal i endnu en bagefter indtil de er tilfredse, og hvad er de tilfreds med!!

Jeg må finde smilet og det åositive humør frem og så se hvordan det går
Min familie og daginstituationerne er velinformeret og er klar til at hjælpe os igennem disse 4 uger..

Tak for i læste med, god aften/nat
malenemuz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 08:11   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg vil anbefale dig, at skrive en udførlig dagbog, for hele døgnet, jeg brugte denne model: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Send/mail dagbogen til sb og evt. jobkonsulent her uge, så de kan se hvordan det fungerer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 14:51   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af malenemuz Se meddelelser
Hej igen.

Så nåede vi det nye år, jeg kom til samtale med min sagsbehandler omkring hvad der så videre skal ske osv. Jeg har imellemtiden fået en bisidder på, en tidligere borgmester, og straks var tonen en helt anden til dette møde..

Vi snakkede selvfølgelig om mit forløb på reva, så måtte stoppes da jeg ikke kunne mere. Sagsbehandleren mente selv det ikke var en særlig god rapport derfra, de havde ikke nævnt noget om mine skånehensyn osv.. Kan ikke huske alt det hun nævnte..

Men alt i alt kunne vi ikke rigtig bruge den rapport til så meget, så de mente det bedste ville være hvis jeg kom i endnu en arbejdsprøvning, i en børnehave få km fra mit hjem, kun 4 uger, det mente de var nok til at klarlægge min arbejdsevne..

Jeg skal starte der imorgen, 15 timer ugentligt, dette er en prøvelse og den vil blive sat op eller ned alt efter hvad jeg kan.. Alle mine skånehensyn er beskrevet.. Jeg skal så vidt muligt blive der alle timerne dagligt, om jeg så bare lå inde på sofaen, for så viste det at jeg pressede mig selv og prøvede, men ikke kunne lave noget.. Det gav et bedre billed omkring hvad der skete med min krop.. Jeg var selvfølgelig også frit stillet til at ta hjem, hvis det var helt tosset med smerter..

Blev rådet til at dukke op, selvom det var en rigtig dårlig dag, prøve at blive der lidt og så bare gå hjem igen..

Jeg tør ikke håbe på de gør det rigtig denne gang, priser mig lykkelig for det kun er 4 uger denne gang jeg skal presse mig igennem, men er bange for om jeg så skal i endnu en bagefter indtil de er tilfredse, og hvad er de tilfreds med!!

Jeg må finde smilet og det åositive humør frem og så se hvordan det går
Min familie og daginstituationerne er velinformeret og er klar til at hjælpe os igennem disse 4 uger..

Tak for i læste med, god aften/nat
15 timer ugentligt er I da helt ude i hampen, så holder du jo ikke meget mere end 2 uger igen.

Hvorfor ikke KUN vise hvad du kan for at din hverdag bliver nogenlunde malenemuz!!!????

Hvis du bliver ved med at vise at du - dog med møje og besvær og hjælp fra hele familien - kan klare timer i fleksjob niveau effektive eller ej, jamen så bliver du i karusellen i mange år endnu.

Jeg har selv kæmpet med en afprøvning for 3 år tilbage hvor jeg sled mig igennem og i den sidste uge af denne nåede 10 timer. Pyha, troede jeg skulle have fleks, men nej ikke efter en tur på psyk skadestue, hvor jeg efterflg. overdragede hele ansvaret for mine to dejlige børn til deres far.

Jeg er endnu ikke helt kommet mig over den arbejdsprøvning, det har taget anseeligt på mig. I maj, 2011 fik jeg så afslag på pensions iht. §18, pensionsnævnet ville gerne lige have endnu en afprøvning, den forrige så jo lovende ud til trods for at alle mine læge papirer skriger til himlen om pension.

Jeg klagede til BAN, men da jeg ikke har tid (penge) til at vente og min psykiater ikke mente at en kontra incidering af ny afprøvning vil hjælpe mig, så fik jeg i værksat at jeg her i januar startede på et afklarings center. To dage om ugen maks 2 timer pr. dag. Jeg er mere eller mindre gået før tid begge dage, har holdt pauser på et kvarter efter et kvarters arbejde. Det var meget skånsomme forhold derude, dog mente min vejleder også ud fra min dagbog at min afprøvning måske skulle stoppes allerede i 3 uge. Jeg valgt dog at "holde ud" for at få en reel afklaring denne gang.

Så i 4 uge ville min krop bare ikke afsted, så jeg sygemeldte mig. De to dage jeg havde været afsted havde jeg meget svært restituere når kom hjem, det var ren smerte hele dagen, hvilket også fremgik af min dagbog.


Malenemuz du er simpelt hen nødt til at stille dig det spørgsmål om det er reelt at du skulle kunne klare 15 timer?? Du sætter jo din krop tilbage til nulpunktet, forsømmer din mand og dine børn, hvad har du tænkt dig? Er det, det værd??

Hvorfor ikke vise hvad du reelt kan denne gang? Måske kun møde 2 dage om ugen, med de pauser du skal have og max 2 timer ad gangen. Du bliver ved med at sidde i rouletten hvis du hele tiden tænker pension, men viser fleks niveau eller ikke giver afklaringen ret lang tid fordi den er over dit niveau, jamen så bliver det ikke bedre....

Håber du forstår hvad jeg mener og skulle du visiteres til fleksjob, vil du så have hele familien med der også.?? Prøv nu at lytte til dig selv og din krop så der kommer en ordentligt beskrivelse ud af dit forløb.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 15:44   #17
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
uhhh jeg får så meget kriller i maven når jeg læser den slags her...står selv foran et forløb på et revacenter og aner ikke, hvordan man lige skal komme igennem den periode Som du malenemuz, har jeg også fibromyalgi, samt piskesmæld.

Jeg ønsker dig virkelig meget held og lykke med at komme igennem med din pension, det virker jo helt åbenlyst at det er, hvad du har brug for..

EE jeg ønsker også en snarlig pension for dig, hold fast hvor har du været igennem meget, så vidt jeg husker

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Læs rapport om fleks og FTP Stella Politik og Samfund 0 02-02-2009 12:55
Ny rapport fra SFI Stella Politik og Samfund 0 22-04-2008 13:52
Ny rapport fra SFI Stella Politik og Samfund 0 01-03-2008 14:17
Endnu en ny rapport om os. Stella Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 07-10-2007 17:58
rapport fra scialforskningsinstituttet bantam Et godt link! 0 08-04-2006 12:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension