K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-07-2008, 23:06   #1
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Fagforening...

Skal lige høre herinde, om der er nogen af jer der ved om ens fagforening er med når de der kloge Åger... fra kommunen, skal finde ud af hvad man skal visiteres til, jeg har ikke rigtig haft nogen glæde af min fagforening endnu, anden jeg har fået en sludder for en sladder, har bare hørt om andre der har stor glæde af deres fagforening, hvor de er med til møder og div. Jeg har en måned tilbage af min jobprøvning.

Har stor glæde af og læse jeres indlæg og svar, men har bare ikke overskud til og skrive alt det jeg har brug for og vide... kan ikke samle min tanker desværre, da alt dette man er igennem.. tærer en op.

Stort fra Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2008, 07:53   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej kjersti

velkommen til - også fra mig

Du spørger til erfaringer ang fagforening, hmm, må beklageligvis sige at vi ikke fik synderlig hjælp fra min mands fagforening

Vi følte simpelthen at de var mere end konfliktsky.

Min mand har hele sit arbejdsliv været medlem af en fagforening og har også overfor sine egne børn argumenteret for at når de skulle i gang skulle de sørge for at komme i fagforening.

Nu hvor han er kommet på pension, vil han afslutningsvis gå i fagforeningen og melde sig ud - højlydt - og det siger nok lidt om hans oplevelser omkring det.

Nu er jeg ikke klar over hvilken fagforening du står i og det er jo ikke sikkert at fordi vi har haft en dårlig oplevelse at du får eller har den samme.

MEN jeg synes stadig at det er en rigtig god ide at have dem med for du har jo stadig nogle faglige rettigheder - husk det
Arbejdsprøvning, flexjob mm eller ej.

fra mig
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2008, 08:39   #3
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
Jeg har haft MEGET gavn af min fagforening. Jeg har INTET og klage over!! Og så er det endda så billigt!!
Jeg ved ikke om det er reklame men sætter lige linket ind til deres hjemmeside:
http://www.detfagligehus.dk/
Fagforeningen er under 100 kr om måneden, mener det er 60-70 kr. Hvilket jo er væsentligt billigere end HK osv.

Jeg kan altid ringe/skrive til min fagforening hvis jeg har brug for det, og hun svarer som regel samme dag, mm. hun har fri, men så får jeg en mail tilbage hvor der står det. Når vi har aftalt hun skal ringe den og den dag på det tidspunkt, så GØR hun det også !! Det har jeg IKKE været heldig med fra kommunens side af.
Fagforeningen har været med til møde da jeg skulle starte på Reva, for at være sikker på vi fik lavet de rigtige aftaler. Hun har fulgt mig igennem hele sagen, og har styr på hvornår kommunen ikke har overholdt sine aftaler (noget vi har "holdt styr på", da vi har været nervøse for de ville tage mine sygedagpenge fra mig. Og på den måde har vi "noget" på kommunen, hvis de gør det).

Det jeg ville sige, er bare, at jeg er virkelig tilfreds med Det Faglige Hus. Mange kender ikke fagforeningen. Den er upolitisk, og ret billig, men derfor ikke dårligere end alle de store fagforeninger.

Jeg ville også sige at når du er færdig med din jobprøvning skal du have din fagforening med. Så der bliver skrevet rigtig ned, hvad resultatet blev af din arbejdsprøvning. Og hvad der videre skal ske.
HUSK fagforeningen er på DIN side og IKKE kommunens.
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2008, 09:33   #4
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Tak for jeres svar.. Jeg står i kristelig fagforening, men havde faktisk tænkt mig og skifte til det fagligehus, men ved ikke om det er noget jeg kan gøre nu, hvor jeg er midt i en arbejdsprøvning, men så tænker jeg også at man godt kan så længe kristelig ikke har noget kørende med mig.. andet end jeg som sagt bare har fået en sludder for en sladder, hvilket ikke har hjulpet mig en disse. Så jeg må prøve og tage kontakt til det fagligehus når jeg kommer hjem idag, er nemlig kommet på kontor her den sidste mdr. hvilket kommunen også ville have jeg skulle prøve, da jeg har siddet på kontor tilbage i 1984, men der sidder jeg bare og renskriver referater, hvilket også er en fastlåst stilling, som jeg kom fra i forvejen, og har givet mig en masse slidgigt i nakke og lænd og en ødelagt skulder, med flere læsioner. Jeg er jo nødt til og have varierende arbejde, for ikke og få smerter hele tiden.

Tanker og fra Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2008, 10:42   #5
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Fagforening erfaring

Hey .

Jeg havde kristelig forforening og da jeg skulle køre en sag mod kommunen, startede de fin op med gerne at ville hjælpe.

Desværre lavede de en intern strutur ændring, fordi de kørte mange sager mod netop kommuner og det var dyrt. - så min sag blev dumpet og jeg fik at vide, at de ikke mere tog sager som disse.

Så set fra min side, ville de gerne have mit kontingent med da jeg skulle have hjælp - var døren lukket.

Det var en meget frustrende oplevelse.

Det var min 5 øre..
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2008, 11:19   #6
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Kan helt klar tilslutte mig Marolles indlæg.
Jeg har fået megen hjælp fra fagforeningen (og det er ikke det faglige hus). De kan ikke ændre på love og regler, men de kan holde øje med at de overholdes.
Og det er også altid rart at have nogen med til møderne, som man så lige kan snakke det hele igennem med.

Jeg vil hel klart tage fagforeningen med.

Mvh. Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2008, 15:29   #7
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hejsa!

Min personlige erfaring, er at min fagforening også er enormt konfliktsky og derfor valgte ikke at støtte mig, køre sag for mig og så videre. Jeg havde en repræsentant fra fagforeningen med til to møder - men jeg kunne lige så godt ha' ladet være. Det var intet
værd!!! Desværre.

Til gengæld stopper de glad og gerne alle de kontingentkroner, som jeg betaler, ned i deres kasse......

Men, men når dette er sagt, så ved jeg at der er mange der får hjælp af deres fagforening..... men ikke altid nok..... de fleste "faglige sekretærer" der er valgt/ansat i en fagforening, er desværre ikke uddannet til det. Nogle af dem er nye og har måske ikke deltaget i kurser m.v. der skulle dygtigøre dem..... med andre ord ved de ikke nok.

Personligt vil jeg anbefale en dygtig advokat i stedet. Til bisidder kan du vælge en ven, noget familie eller lignende.


Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fagforening? kkkk Alt det andet 3 14-02-2011 12:19
fagforening thyson Spørgsmål ang fleksjob 5 10-02-2011 05:16
Fagforening Manne76 Spørgsmål ang fleksjob 3 27-01-2011 11:35
fagforening Pedersen 69 Alt det andet 2 06-09-2009 21:41
Fagforening wipo Alt det andet 6 21-08-2009 23:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension