K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2011, 08:54   #61
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør skrive til job-center chef, med kopi til sagsbehandler.

Og hver gang du skal rykke, giver du beskred en tak højere oppe.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 09:37   #62
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af e77 Se meddelelser
Tak for svar Curls

Kan man så spørge, om de samme ting som jeg har spurgt min SB om, som SB ikke har svaret på??
Ja det kan du godt. De vil sende mailen videre til den rette person, hvis din egen sagsbehandler ikke skal besvare den. (f.eks. hvis din sagsbehandler er langtidssygemeldt)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 09:56   #63
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Hejsa

Min sag ligner din med hensyn til ryglidelse skånehensyn og time tal i arbejdsprøvning - jeg har lige læst alle svarene igennem jeg tænker har du ikke en fagforening der kan hjælpe dig jeg troede også selv jeg kunne klare det men jeg var ved at gå i spåner over alle de paragrafer jeg skulle forholde mig til, vil helt klart anbefale dig at få fagforening med indover det har været en utrolig lettelse for mig jeg skulle have gjort det forlangtid siden.

Lige et spørgsmål ang. dine arbejdsprøvninger hvad er du blevet arbejdsprøvet i ???
syntes det er svært med de skånebeov vi har.

Mvh Bobbi
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 10:22   #64
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Hejsa

Min sag ligner din med hensyn til ryglidelse skånehensyn og time tal i arbejdsprøvning - jeg har lige læst alle svarene igennem jeg tænker har du ikke en fagforening der kan hjælpe dig jeg troede også selv jeg kunne klare det men jeg var ved at gå i spåner over alle de § jeg skulle forholde mig til, vil helt klart anbefale dig at få fagforening med indover det har været en utrolig lettelse for mig jeg skulle have gjort det forlangtid siden.

Lige et spørgsmål ang. dine arbejdsprøvninger hvad er du blevet arbejdsprøvet i ???
syntes det er svært med de skånebeov vi har.

Mvh Bobbi
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 10:26   #65
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Hej

Se lige ovenstående har åbentbart fået det oprettet 2 gange kan ikke finde udad at slette


Mvh Bobbi
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 13:22   #66
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Tak for svar til jer alle

Popia og Curls: Ja så blev jeg sjovt nok ringet op. Jeg har fået ny SB, der nu skal tage stilling til hvad der nu skal ske... Øøh, det var da et dårligt tidspunkt tænker jeg bare.

Men den nye SB, sagde 2 gange, at hun ikke helt har fået læst hele min sag igennem, men jeg nok skulle regne med KHJ??????

Skal til møde torsdag. Nogen gode råd???
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 13:37   #67
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bobbi Se meddelelser
Hejsa

Min sag ligner din med hensyn til ryglidelse skånehensyn og time tal i arbejdsprøvning - jeg har lige læst alle svarene igennem jeg tænker har du ikke en fagforening der kan hjælpe dig jeg troede også selv jeg kunne klare det men jeg var ved at gå i spåner over alle de paragrafer jeg skulle forholde mig til, vil helt klart anbefale dig at få fagforening med indover det har været en utrolig lettelse for mig jeg skulle have gjort det forlangtid siden.

Lige et spørgsmål ang. dine arbejdsprøvninger hvad er du blevet arbejdsprøvet i ???
syntes det er svært med de skånebeov vi har.

Mvh Bobbi
Hej Bobbi.

Jeg har fået min fagforening med indover. Men som dig, måske lidt sent. Men håber det går.

Jeg har været i arbejdsprøvninger i børnehave, køkken, varehus, lokalcenter, og genbrugsbutik.

Alle viser ca. 16 timer/uge. Har selvfølgelig også skrevet dagbog. Og er blevet bedre til at sige fra.

Og ja, det er rigtigt svært med vores skånebehov.

Har selv tænkt kontor, men igen, så tror jeg også at det er hårdt.

Hvad med dig??

e77
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 16:21   #68
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Hej igen

Jeg håber din fagforening kan hjælpe dig - du har da været mange steder og det har da været bredt med hensyn til forskellige uddannelser.
Jeg har været i en praktik inden for pædagogisk arbejdsfelt men kunne desværre ikke flere timer inden 15- 18 timer ugentlig.
Jeg venter på de finder en ny arbejdsprøvning hvor jeg skal have mulighed for at ligge mig når smerterne bliver for slemme - jeg må ikke stå/sidde/gå forlænge ingen vrid/ løft og så må der ikke være forlang transport tid. Jeg har ellers altid været en person med optimisme men jeg må indrømme jeg syntes godt nok der er svært at finde et arbejde hvor alle de ting kan indfries

Mvh Bobbi
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 16:58   #69
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af e77 Se meddelelser
Tak for svar til jer alle

Popia og Curls: Ja så blev jeg sjovt nok ringet op. Jeg har fået ny SB, der nu skal tage stilling til hvad der nu skal ske... Øøh, det var da et dårligt tidspunkt tænker jeg bare.

Men den nye SB, sagde 2 gange, at hun ikke helt har fået læst hele min sag igennem, men jeg nok skulle regne med KHJ??????

Skal til møde torsdag. Nogen gode råd???
Tja det var ikke så smart af hende og sige, at du "nok skal regne med kontanthjælp", når hun ikke har læst hele din sag igennem....

Jeg synes du må ligesom "fremlægge" alt hvad du har til mødet på torsdag. Fortæl, at du har været i arbejdsprøvning og at det blev til 16 timer.... Du kan evt. spørge fagforeningen, om en derfra vil være med som bisidder, hvis du føler at have behov for det. Forlang ved mødet, at hvis de vil give afslag på forlængelse af sygedagpenge, så vil du have den SKRIFTLIGT. Og hvis hun viser dig ressourceprofil og lægelige oplysninger, hvor du hurtigt finder ud af, at der er noget som ikke helt stemmer, så fortæl det til hende. Også hvis du har nogle nye oplysninger, som du mener, jobcentret ikke kender til - f.eks. at dit helbred kan være blevet forværret her på det sidste eller, at lægen har sagt at der ikke er længere behandlingsmuligheder osv... (blot et eksempel)

Synes det er meget fint, at Bobbi kom ind på om fagforeningen var med indover. Jeg bruger dem selv meget, og det er jeg glad for.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 17:03   #70
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bobbi Se meddelelser
Hej igen

Jeg håber din fagforening kan hjælpe dig - du har da været mange steder og det har da været bredt med hensyn til forskellige uddannelser.
Jeg har været i en praktik inden for pædagogisk arbejdsfelt men kunne desværre ikke flere timer inden 15- 18 timer ugentlig.
Jeg venter på de finder en ny arbejdsprøvning hvor jeg skal have mulighed for at ligge mig når smerterne bliver for slemme - jeg må ikke stå/sidde/gå forlænge ingen vrid/ løft og så må der ikke være forlang transport tid. Jeg har ellers altid været en person med optimisme men jeg må indrømme jeg syntes godt nok der er svært at finde et arbejde hvor alle de ting kan indfries

Mvh Bobbi

Puha ja, vi har præcis de samme skånebehov.

Jeg tror helt ærligt ikke at der findes et job med de skånehensyn vi har.

Hvordan har du det med at skal være et sted hvor du skal ligge og hvile i "arbejdstiden"?? Og hjælper det dig overhovedet tror du??


I mine arbejdsprøvninger er jeg til tider gået hjem 1-2 timer før fordi jeg havde mange smerter. Jeg ville ikke kunne ligge på stedet og hvile, da det ikke kun handlede om, at jeg skulle hvile 20-30 min.,og så var jeg på den igen, men snare 2-3 timer fyldt med smertestillende.

Det jeg gør nu i min nuværende arbejdsprøvning, det er at jeg sætter mig ned hvert 35 minut, i ca. 10-15 min.

Det hjælper ikke helt så meget, men jeg går derimod færre gange hjem før tid.
Kan dog stadig kun arbejde 3-3½ time om dagen, men det er ikke så
smertefuldt.
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej håber i kan hjælpe mig, sygedagpengestop skylla Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 01-03-2012 00:44
§17, håber I kan hjælpe Story Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 80 23-12-2011 22:37
Håber der er nogen der kan hjælpe.. solsikke Alt det andet 9 07-09-2011 10:53
Håber der er nogen der kan hjælpe mig fie123 At søge førtidspension 3 15-08-2011 17:10
Håber nogle kan hjælpe... forviret Spørgsmål ang fleksjob 22 01-09-2009 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension