K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2011, 19:07   #31
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Hej Curls.

Tak for svar.

Jeg skriver dagbog.

Da jeg var til samtale på stedet inden jeg startede, fortalte jeg dem ALT.

Jeg fortalte om hvad jeg havde af skånebehov, hvad mine timer lå på i min sidste arbejdsprøvning/virksomhedspraktik, og jeg fortalt at jeg havde brug for at sidde en del og arbejde, da det er hårde for mig at gå/stå.

De forstod, og sagde at de sagtens kunne finde sådan opgaver til mig, og at jeg bare skulle sige fra hvis jeg fik smerter.

Og når jeg så gør det, så er det åbenbart ikke ok alligevel, samt at de faktisk ikke har nogle opgaver jeg kan lave siddende.

Men jeg må tage en snak (maile) med min SB.
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 21:20   #32
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af e77 Se meddelelser

Og når jeg så gør det, så er det åbenbart ikke ok alligevel, samt at de faktisk ikke har nogle opgaver jeg kan lave siddende.
Hvem er det der er utilfreds med, at du holder pauser og går hjem før tid?

Er det din sagsbehandler eller jobkonsulent?

Er det chefen i virksomheden?

Er det "kollegerne"?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 22:54   #33
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Praktikker er ofte ikke en arbejdsprøvning, medmindre det er nøje beskrevet i en job-plan, med nøje beskrevne skånebehov.

Husk her henvisning til lægeerklæringer, tidligere arbejdsprøvninger mv.

hvis man skriver under på at praktikken skal ende i fuldtidsjob/timer, har man ofte et problem.

Kan man ikke få timerne til at passe med helbred, skal man enten sørge for at kontakte jobkonsulent og sagsbehandler, eller evt sygemeldning.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2011, 08:49   #34
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvem er det der er utilfreds med, at du holder pauser og går hjem før tid?

Er det din sagsbehandler eller jobkonsulent?

Er det chefen i virksomheden?

Er det "kollegerne"?
Hej Vovse.

Det er lederen på stedet, og hendes højre hånd, hvis man kan sige det sådan.

Mine kollegaer er som sådan meget søde. Og "blander" sig ikke. De kender godt grunden til, at jeg er der.


Popiae: Tak for svar.
Der står i kontrakten, at jeg skal starte på 16 timer, derefter optrapning i timer, og og jeg skal afprøves i arbejdsstedet opgaver.

Skånehensynene blev de oplyst om, inden jeg startede.
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2011, 09:59   #35
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Skånehensyn skal helst beskrives skriftlig.

Men du bør istedet skriftlig anmode sagsbehandler om møde med praktikpladsen, for at samstemme forvendtningerne.

Til dette møde fremlægger du skriftlig dine skånebehov, samt formålet med praktikken, som jo er en arbejdsprøvning? Altså afklaring af arbejdsevne, hvorfor de selvsagt IKKE kan forvendte normal indsats og altså ej heller timer.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2011, 15:02   #36
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Skånehensyn skal helst beskrives skriftlig.

Men du bør istedet skriftlig anmode sagsbehandler om møde med praktikpladsen, for at samstemme forvendtningerne.

Til dette møde fremlægger du skriftlig dine skånebehov, samt formålet med praktikken, som jo er en arbejdsprøvning? Altså afklaring af arbejdsevne, hvorfor de selvsagt IKKE kan forvendte normal indsats og altså ej heller timer.

VH Popiae

Igen, tak for svar.

Har aftalt møde på onsdag.
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 14:28   #37
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Nyt spørgsmål igen igen

Så blev der afholdt møde som aftalt. Det gik rigtig godt. Alle skånehensyn vil naturligvis blive taget hensyn til.

Men nu har jeg et nyt spørgsmål.

Mine sygedagpenge stopper 01-11-11.

Spurgte så min virksomhedskonsulent om hun evt havde snakket med min SB, for at høre hvad der skulle ske når sygedagpengene udløber.

Min SB og jeg har talt lidt om revalidering.

Men virksomhedskonsulenten sagde at jeg muligvis skal raskmelde mig ved a-kassen, og så selv søge ind på en kontor-uddannelse.???

Kan jo ikke raskmelde mig når jeg arbejder 16 timer/ugen.??

Speciallæge skriver bla.:
Det kan ikke forventes at pt. kan deltage på arbejdsmarkedet på lige vilkår med andre. Pt. skal undgå tunge løft, vrid i ryggen, og uhensigtsmæssig arbejdsstillinger.

Pt skal skifte mellem stående og siddende arbejdsstillinger. Der er risiko for at pt. skal arbejde på nedsat tid, da det ikke kan forventes at pt. kan arbejde på fultid. I hvertfald ikke lige med det samme.

Sociallægen skriver bla:
E77's funktionsniveau er væsentligt reduceret, og det skønnes at være i sådan et omfang at E77 sandsynligt ike vil kunne fungere på arbejdsmarkedet på ordinære vilkår. Det kan ikke udelukkes at tilstanden er kronificeret.

Altså, med de udtalelser siger det da sig selv, at jeg ikke er klar til raskmelding.

Hvad mener i???
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 16:18   #38
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hmmm jeg går ud fra, at din virksomhedskonsulent er fra anden aktør. De har faktisk ikke så meget at sige i sagen, da det er ikke dem, som afgør sagen. Nok kan anden aktør gøre arbejdet med at udføre notater/observationer osv. for jobcentret, men det er jobcentret, som afgør, hvad du videre skal.

Nu hvor du siger, at du og din sagsbehandler har snakket om revalidering, kunne jeg forestille mig, at hun måske vil omskole dig til et job, som du kan klare, måske kontorjob (som virksomhedskonsulenten kan foreslå) Så det kan være, at en kontoruddannelse var deres bud til dig - som kan tages under revalidering.

Jeg synes, at hvis du selv kan komme i tanke om en ny uddannelse, som du interesserer dig for (et job som kan overholde dine skånehensyn), så kan du jo prøve at snakke med sagsbehandleren om det - og høre, hvad denne synes.

Det som sociallægen skriver, lyder som en varig nedsat arbejdsevne. Ordet kronificeret har jeg lige prøvet at finde frem til, hvad det betyder. Det skulle betyde nogenlunde "at det er/kan være kronisk".

Måske ville dine sygedagpenge kunne forlænges efter nr. 1 i § 27:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Hvis de vælger alligevel at stoppe sygedagpengene, så forlang at få den skriftligt, hvis du ikke får det.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 21:11   #39
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Citat:
Måske ville dine sygedagpenge kunne forlænges efter nr. 1 i § 27:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
Tusind tak for svar.

Jeg tænker også at det måske bliver den.

Er blevet opereret for en diskusprolabs, og har fået en ny, som ikke skal opereres.
Så er lidt nervøs for en revalidering, da jeg ikke tror at jeg kan klare det.

Er er ikke noget som hedder Forrevalidering, hvor man forsætter på sygedagpenge, indtil den "rigtige" revalideringsplan træder i kraft??
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 16:10   #40
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af e77 Se meddelelser
Tusind tak for svar.

Jeg tænker også at det måske bliver den.

Er blevet opereret for en diskusprolabs, og har fået en ny, som ikke skal opereres.
Så er lidt nervøs for en revalidering, da jeg ikke tror at jeg kan klare det.

Er er ikke noget som hedder Forrevalidering, hvor man forsætter på sygedagpenge, indtil den "rigtige" revalideringsplan træder i kraft??
Ja mener der plejer at være noget, der hedder forrevalidering, hvor man bevarer den ydelse, man er på indtil, der er udarbejdet en jobplan, hvor så selve revalideringen derefter vil starte og dermed vil give revalideringsydelse.

Har prøvet at være på kontanthjælp, hvor jeg kom på forrevalidering, og fik først revalideringsydelse senere, da jeg blev sendt til et sted til at hjælpe mig videre.

En revaliderings-jobplan bør være realistisk. Skulle det ske, at du ikke synes, at planen lyder realistisk, så må du nævne det for sagsbehandleren. Få en god snak om planen. Det er ikke altid, de kan sætte sig ind i de syges sted.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej håber i kan hjælpe mig, sygedagpengestop skylla Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 01-03-2012 00:44
§17, håber I kan hjælpe Story Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 80 23-12-2011 22:37
Håber der er nogen der kan hjælpe.. solsikke Alt det andet 9 07-09-2011 10:53
Håber der er nogen der kan hjælpe mig fie123 At søge førtidspension 3 15-08-2011 17:10
Håber nogle kan hjælpe... forviret Spørgsmål ang fleksjob 22 01-09-2009 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension