K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2011, 18:27   #181
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Puha, orker snart ikke at vente mere.

Afleverede jo min partshøring (med hjælp fra fagforeningen) d.28-11-11.

Nu venter jeg så på afgørelsen.

Syntes bare det går så laaaaangsomt.

Sb havde jo nærmest givet mig afslag på forlængelse på forhånd, så fatter altså ikke helt hvorfor det skal trækkes sådan i langdrag.


Ved ikke helt hvad hvad jeg vil med det her indlæg. Er nok bare frustreret.
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 23:07   #182
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej e77,

Jeg formoder at du mener at du afleverede din klage over partshøringen omkring stop af dine sdp. d. 28/11 !? Mener at kommunen som vanligt har 4 uger til at vende tilbage på ens klage. Var der ikke vedlagt en klagevejledning i din partshøring hvoraf dette fremgik?

Du eller din fagforening kan jo altid gøre det at du/de ringer til kommunen om status. Det gjorde jeg selv under min klage, jeg kom til min sagsbehandler som sendte mig videre til den jurist der sad med min sag, så fik jeg da i det mindste en nys om hvornår jeg hørte fra dem.

Meeen mon ikke det er lige op over, håber de besinder sig i din sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 23:09   #183
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du kan jo ringe derind og rykke for selve afgørelsen... og hvis de siger "afslag" mundtligt, så bed om at få den skriftligt... Eller maile derind... (så mail ikke til sagsbehandler men jobcentrets hovedmail)

Det kunne være, de trækker den i langdrag, fordi de er blevet i tvivl, om det skal være afslag på forlængelse... (måske et godt tegn?)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 20:35   #184
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej e77,

Jeg formoder at du mener at du afleverede din klage over partshøringen omkring stop af dine sdp. d. 28/11 !? Mener at kommunen som vanligt har 4 uger til at vende tilbage på ens klage. Var der ikke vedlagt en klagevejledning i din partshøring hvoraf dette fremgik?

Du eller din fagforening kan jo altid gøre det at du/de ringer til kommunen om status. Det gjorde jeg selv under min klage, jeg kom til min sagsbehandler som sendte mig videre til den jurist der sad med min sag, så fik jeg da i det mindste en nys om hvornår jeg hørte fra dem.

Meeen mon ikke det er lige op over, håber de besinder sig i din sag.



Hej Enteneller.

Nej, det var afgørelsen jeg ventede på. Der var så meget rod omkring ressourceprofil og partshøring, og derfor fik jeg fagforeningen med.

Men nu har jeg så modtaget afgørelsen.

De kan ikke forlænge mig, og begrunder det med at De vurdere at min arbejdsevne forsat er uafklaret, og at det derved heller ikke er afklaret om jeg kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarkede.... Tsk tsk siger jeg bare.

Men jeg har talt med Neurologen som skrev statusattesten. Jeg spurgte ham hvad han mente med-

" der vil også være risiko for at, det kan være nødvendigt at hun arbejder på nedsat tid- det kan ikke forventes at hun kan arbejde på fuld-i hvert fald ikke lige med det samme”

Til det svarede han: at nedsat tid er et skånehensyn, og med fuldtid mener han ikke i et ordinært arbejde, men et arbejde som er tilpasset mit helbred.

Men han sagde også at grunden til at han skrev sådan er pga. min alder. Han mente ikke at kunne udelykke et fuldtidsjob, bare det blev tilpasset mit helbred.

Jeg nåde så desværre ikke at spørge lægen om han ville lave et notat af det vi snakkede om Men mon jeg kan få det nu?? eller ved at bede om aktindsigt fra hospitalet??

Jeg er gået i gang med et klagebrev hvor jeg også skriver at jeg har talt med lægen, så må kommunen vel indhente det, hvis de ikke tror på mig, mon ikke?
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 20:58   #185
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af e77 Se meddelelser
Hej Enteneller.

Nej, det var afgørelsen jeg ventede på. Der var så meget rod omkring ressourceprofil og partshøring, og derfor fik jeg fagforeningen med.

Men nu har jeg så modtaget afgørelsen.

De kan ikke forlænge mig, og begrunder det med at De vurdere at min arbejdsevne forsat er uafklaret, og at det derved heller ikke er afklaret om jeg kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarkede.... Tsk tsk siger jeg bare.

Men jeg har talt med Neurologen som skrev statusattesten. Jeg spurgte ham hvad han mente med-

" der vil også være risiko for at, det kan være nødvendigt at hun arbejder på nedsat tid- det kan ikke forventes at hun kan arbejde på fuld-i hvert fald ikke lige med det samme”

Til det svarede han: at nedsat tid er et skånehensyn, og med fuldtid mener han ikke i et ordinært arbejde, men et arbejde som er tilpasset mit helbred.

Men han sagde også at grunden til at han skrev sådan er pga. min alder. Han mente ikke at kunne udelykke et fuldtidsjob, bare det blev tilpasset mit helbred.

Jeg nåde så desværre ikke at spørge lægen om han ville lave et notat af det vi snakkede om Men mon jeg kan få det nu?? eller ved at bede om aktindsigt fra hospitalet??

Jeg er gået i gang med et klagebrev hvor jeg også skriver at jeg har talt med lægen, så må kommunen vel indhente det, hvis de ikke tror på mig, mon ikke?
Hej e77,

Du kan stadig nå at få en kopi af status rapporten er jeg sikker på, prøv at hør neurologen ad, jeg tror ikke der noget problem. Alternativt kan du nok bede om akt indsigt ved hospitalet hvor han er, men prøv det andet først. . Har du ikke også fået aktindsigt ved kommunen, hvori den omtalte rapport evt. indgår ?

Er du gået igang med endnu en klage til kommunen vedr. sdp. stop, håber at du får fagforeningen til at hjælpe dig hermed også.

Neurologens rapport har formodentlig også været ovre lægekonsulenten og hvad sagde han i øvrigt? Hvis du ikke har modtaget kopi af hans vurderinger omkring din sag, kan du anmode herom i en akt indsigt hvor du kun beder herom.

Henholder du/I jer til forlængelse iht. §27 stk. 1 nr. 4 ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 09-12-2011 kl. 21:05. Årsag: læste indlægget forkert i første omgang ;-)
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 20:59   #186
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af e77 Se meddelelser
Hej Enteneller.
Men jeg har talt med Neurologen som skrev statusattesten. Jeg spurgte ham hvad han mente med-

" der vil også være risiko for at, det kan være nødvendigt at hun arbejder på nedsat tid- det kan ikke forventes at hun kan arbejde på fuld-i hvert fald ikke lige med det samme”

Til det svarede han: at nedsat tid er et skånehensyn, og med fuldtid mener han ikke i et ordinært arbejde, men et arbejde som er tilpasset mit helbred.

Men han sagde også at grunden til at han skrev sådan er pga. min alder. Han mente ikke at kunne udelykke et fuldtidsjob, bare det blev tilpasset mit helbred.

Jeg nåde så desværre ikke at spørge lægen om han ville lave et notat af det vi snakkede om Men mon jeg kan få det nu?? eller ved at bede om aktindsigt fra hospitalet??

Jeg er gået i gang med et klagebrev hvor jeg også skriver at jeg har talt med lægen, så må kommunen vel indhente det, hvis de ikke tror på mig, mon ikke?
øv øv med afslag...

Og JA til ovenstående!! Hvis din speciallæge gerne vil hjælpe dig, kan han evt. selv sende det til jobcentret og skrive, at han med din fuldmagt (mundtligt) har fået lov at sende de oplysninger ind. (og sørg for du får en kopi) Eller han kan sende det til dig, og du kan vedlægge det til din klage... (det tror jeg nu er det bedste måde at gøre det på).

Og så er det bare om at huske at sende klagen rettidigt - dvs. inden 4 uger.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 21:20   #187
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej e77,

Du kan stadig nå at få en kopi af status rapporten er jeg sikker på, prøv at hør neurologen ad, jeg tror ikke der noget problem. Alternativt kan du nok bede om akt indsigt ved hospitalet hvor han er, men prøv det andet først. . Har du ikke også fået aktindsigt ved kommunen, hvori den omtalte rapport evt. indgår ?

Er du gået igang med endnu en klage til kommunen vedr. sdp. stop, håber at du får fagforeningen til at hjælpe dig hermed også.

Neurologens rapport har formodentlig også været ovre lægekonsulenten og hvad sagde han i øvrigt? Hvis du ikke har modtaget kopi af hans vurderinger omkring din sag, kan du anmode herom i en akt indsigt hvor du kun beder herom.


Henholder du/I jer til forlængelse iht. §27 stk. 1 nr. 4 ?

Hej Enteneller.

sociallægen skriver i vurderingen: e77 funktionsniveau er væsentligt reduceret, og det skønnes at være sådan omfang at e77 ikke vil kunne fungere på på det ordinære arbejdsmarkede. Det kan ikke udelukkes at tilstanden er kronificeret.

Og ja, vi går/gik efter §27 stk 1. nr.4.

Når jeg får klagen klar skriver jeg den lige herinde.
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 21:25   #188
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
øv øv med afslag...

Og JA til ovenstående!! Hvis din speciallæge gerne vil hjælpe dig, kan han evt. selv sende det til jobcentret og skrive, at han med din fuldmagt (mundtligt) har fået lov at sende de oplysninger ind. (og sørg for du får en kopi) Eller han kan sende det til dig, og du kan vedlægge det til din klage... (det tror jeg nu er det bedste måde at gøre det på).

Og så er det bare om at huske at sende klagen rettidigt - dvs. inden 4 uger.
Hej Curls.

Ja meget øv øv. Problemet er jo bare at speciallægen er svær at få fat i. jeg forsøgte jo en masse gange inden han kontaktede mig. Ca. 4 uger.

Jeg må prøve at kontakte sekretæren eller så få aktindsigt.

Går ud fra at han har lavet notat af vores samtale.
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 21:33   #189
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af e77 Se meddelelser
Hej Curls.

Ja meget øv øv. Problemet er jo bare at speciallægen er svær at få fat i. jeg forsøgte jo en masse gange inden han kontaktede mig. Ca. 4 uger.

Jeg må prøve at kontakte sekretæren eller så få aktindsigt.

Går ud fra at han har lavet notat af vores samtale.
God idé !

Sekretæren kan f.eks. godt skrive det for lægen, hvis det er, og så kan lægen jo bare skrive under.... (hvis lægen selv har for travlt til det)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 22:00   #190
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
God idé !

Sekretæren kan f.eks. godt skrive det for lægen, hvis det er, og så kan lægen jo bare skrive under.... (hvis lægen selv har for travlt til det)
Jeg tror dog lige at man skal passe på ikke at der fordrejes noget, medmindre at speciallægen efter "snakken" med e77 har lyst til at forklare sig. Dette kan e77 naturligvis spørge til, da hans udsagn kan misfortolkes.

Dog tror jeg, at der er mange kommuner, der har for vane, at tolke lægerne og deres viden eller uvidenhed om hvad de skal skrive i de deres rapporter for de forskellige sager.

Jeg syntes det er vigtigt at vide hvad læge konsulenten har sagt/skrevet. Har du stadig kontakt til din sagsbehandler og i så fald hvad er hans/hendes mening i forbindelse med din frustration ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej håber i kan hjælpe mig, sygedagpengestop skylla Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 01-03-2012 00:44
§17, håber I kan hjælpe Story Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 80 23-12-2011 22:37
Håber der er nogen der kan hjælpe.. solsikke Alt det andet 9 07-09-2011 10:53
Håber der er nogen der kan hjælpe mig fie123 At søge førtidspension 3 15-08-2011 17:10
Håber nogle kan hjælpe... forviret Spørgsmål ang fleksjob 22 01-09-2009 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension