K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2012, 18:05   #1
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
kan en jobkunsolent tage ens flexjob bevilling fra en. og evt. kræve en ny vudering

hej alle sammen !!

bare et par spørgsmål. jeg har nu været i flexjob i ca.12 år. og har altid været kronisk syg med epilipsi. i gl. dage kom jobkonsulenten jo altid 1.gang årligt. men idag... de sidste 3.år i mit tilfælde,bare sendt et udfyldningsskema til mig og min chef. men så pga. at jeg i en kort periode begyndte at få små angst anfald på jobbet mente hun at det kunne være godt at jobkonsulenten kom ud og vi fik face" to face" opfølgning så jeg bedre kunne få en 100% opgave afklaring så jeg bedre havde styr på hvad jeg skulle lave af opgaver. da der indimellem kunne komme et par sure-evt. dumme komentarer ang opgaver jeg ikke har noget med at gøre. altså" for at hun kunne bedre beskytte mig,så ingen kunne komme og vrisse lidt af mig. min arbejdsplads er nemlig mere eller mindre blevet 75 % større efter udvidelse af personale. ( fritidsklub plus special gruppebørn. altså handikabbede m.m. ) men det korte sf det lange... kan jobkonsulenten godt forlange en ny" undersøgelse eller papir undersøgelse ang mit helbred ??? jeg er også selv lidt spastisk lammet i min venstre arm,også en af grundene til jeg er i flexjob. så min grund til jeg er i flexjob er bade pga. fyske forhold,psygiske og sociale årsager... altså forlange en 100% ny papir afklaring ang. om jeg har fået det bedre. ??? det har jeg ikke. og der kommer heller aldrig bedring. jeg går bare er angst" pga. at hun virkede mærkelig og uhøflig da jeg mødte her for første gang for ca.2 md. siden. selv min chef synes hun jobkonsulenten var mærkelig. jeg går memlig og er bange for at de måske kunne finde på at tage min bevilling fra mig for tiden specielt også" nu hvor vi har fået ny regering" og evt" om der i det hele taget er noget der ville kunne gøre så mit flexbevis-papirer kunne blive frataget mig... for så ville jeg godt nok være på den da jeg er gift. er forresten 37.år der er jo også alle de ny ting ang. flexregler. og vil de ramme mig ?? jeg får betalt 2-3dele og arbejder 18. timer om ugen . håber i alle forstod lidt af min rodede mail.

knus Annech.

Sidst redigeret af annech; 19-01-2012 kl. 18:13.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 19:22   #2
Basco
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Alder: 61
Indlæg: 69
Styrke: 14
Basco er ny på vejen
Nej din jobkonsulent kan hverken tage din fleksbevilling eller noget fra dig , hun kan i yderste instans anbefale din sagsbehandler at du revuderes med henblik på førtidspension men lyder jo ikke som om det er nødvendigt ..

Kun din chef kan fyre dig det har din jobkonsulent heller ikke noget at gøre med, det kunne måske være rart for dig at vide at du ved opfølgning osv på jobbet kan få din fagforening med dig som din støtte og sikkere dig at det hele går rigtig til ...

måske også det for din natteros skyld kunne svare sig for dig lige at skrive til din jobkonsulent at du ønsker aktindsigt i alt hvad hun har liggende omkring dig ....

du skal ikke frygte at kommune eller jobkonsulent er ude efter at tage din fleks fra dig, skulle det ske så ville det være for at komme på pension, evt en revudering af dine arbejdsopgaver og dine timer, der kan godt få en lille jobkonsulent til at blive lidt korte for hovdet .. de bryder sig ikke om det arbejde det giver og det bøvl det kan give for dem med nye kontrakter osv ..men ikke desmindre er det din ret at få rettet jobbet ind så det passer til nye skånehensyn der må opstå hen af vejen ...
Basco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 19:37   #3
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Spørgsmålet er vel egentligt - hvad ønsker du ? , Har du gjort det op med dig selv - ( du beskriver angstanfald)
Det må være lægen du skal have en snak med i første omgang . - og vedr. din bevilling kan den ikke tages fra dig, blot på grund af ændrede forhold i dit helbred.

Så længe der ikke er vedtaget nye regler i flekslovgivningen gælder
Fleksjob 19 udgave stadig. ( se under nyttige links ) her på siden.

Vedr. fremtidens fleksjob - Prøv at søge på ordet/andre ord - ny fleksjob lovgivning her på siden i søgefeltet - mener der har været forskellige indlæg omkring dette.

Ellers " faldt jeg over" emnet på HKs hjemmeside i forbindelse med spørgsmål om andre andre ting.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 20:52   #4
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Spørgsmålet er vel egentligt - hvad ønsker du ? , Har du gjort det op med dig selv - ( du beskriver angstanfald)
Det må være lægen du skal have en snak med i første omgang . - og vedr. din bevilling kan den ikke tages fra dig, blot på grund af ændrede forhold i dit helbred.

Så længe der ikke er vedtaget nye regler i flekslovgivningen gælder
Fleksjob 19 udgave stadig. ( se under nyttige links ) her på siden.

Vedr. fremtidens fleksjob - Prøv at søge på ordet/andre ord - ny fleksjob lovgivning her på siden i søgefeltet - mener der har været forskellige indlæg omkring dette.

Ellers " faldt jeg over" emnet på HKs hjemmeside i forbindelse med spørgsmål om andre andre ting.
hej igen !!

jeg har været ved lægen og er startet på 2.md. med midicin mod angst anfald.
plus jeg går til privat psygolog. (( men det ved hun ikke,altså det med jeg er startet med at gå til psygolog. og heller ikke jeg får midicin mod angsten.)) og kan ikke rigtig finde ud af om jeg skal nævne det for hende ved næste opfølgning. ((jeg håber faktisk" de glemmer,at jeg skal have det,da er ikke er aftalt eller sat en dato endnu. den skulle jeg gerne have inden udgangen af febuar,hvis min chef og hénde jobkonsulenten husker at jeg skal have det extra møde pga.at jeg har haft en træls periode. (( og jeg var ikke den eneste der har haft det træls på jobbet )) nu er jeg kun i køkkenet primert" da jeg skal sørge for mad/boller og m.m det er det og betjening af mad til børnene jeg laver..)) og er ansat til. så det er et ret stort ansvar jeg i den sidste ende har. (( som sagt" var jeg ikke den eneste der har haft det træls. (( mine kolegaer har haft nogle sam arbejds problemer som jeg heldigvis" ikke har haft noget med at gøre. så slemt,at der skulle en mand ud og holde et sammarbejds kursus for dem. ((( pedagoger. de er så kloge..eller mangel på samme. )) smiler og griner lidt.. og det har jo også haft noget at sige da jeg går op af dem. men ikke tæt på dem da de jo primært er ved børnene..
jeg håber de glemmer alt om at skal holde/afholde det møde. jeg får nemlig altid" angst anfald når der skal holdes møder om mig. sådan at jeg nogle gange begynder at hyber ventilerer. (...men det korte af det lange er at jeg ikke behøver at være angst-bange for at miste min bevilling ))) ????


knus Anne ch.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 00:24   #5
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annech Se meddelelser
(...men det korte af det lange er at jeg ikke behøver at være angst-bange for at miste min bevilling ))) ????
Nej, Annech, vær ikke bange, lyt nøje til Bascos gode svar :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 18:03   #6
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Hvis man er i tvivl er det altid bedst at spørge om hvad der foregår.

Jeg ville kontakte jobkonsulenten og spørge hvad hun egentlig mente med det i talte om, for du er lidt i tvivl.

Vi kan kun gætte hvad hun vil svare...

Hun kunne måske mene:
"jeg vil jo gerne sikre mig at du er rigtig placeret i det job du har, og det hverken er for svært, eller belaster din sygdom yderligere"

Men som mennesker frygter vi altid det værste, så jeg tror du formoder at svaret vil være noget i den her retning:
"Jeg kan se at det ikke er på dit job, som det burde, ellers sad jeg jo ikke her og talte med dig... der er ingen mening i at du skal optage et fleksjob hvis du ikke er interesseret i at holde på det, ud med dig"

men når alt kommer til alt er det meget lidt sandsynligt at det er det sidste der er tilfældet ;-)
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 19:20   #7
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af §ABC Se meddelelser
Hvis man er i tvivl er det altid bedst at spørge om hvad der foregår.

Jeg ville kontakte jobkonsulenten og spørge hvad hun egentlig mente med det i talte om, for du er lidt i tvivl.

Vi kan kun gætte hvad hun vil svare...

Hun kunne måske mene:
"jeg vil jo gerne sikre mig at du er rigtig placeret i det job du har, og det hverken er for svært, eller belaster din sygdom yderligere"

Men som mennesker frygter vi altid det værste, så jeg tror du formoder at svaret vil være noget i den her retning:
"Jeg kan se at det ikke er på dit job, som det burde, ellers sad jeg jo ikke her og talte med dig... der er ingen mening i at du skal optage et fleksjob hvis du ikke er interesseret i at holde på det, ud med dig"

men når alt kommer til alt er det meget lidt sandsynligt at det er det sidste der er tilfældet ;-)
hej igen ABC..

jeg forsår ikke lige helt" hvad din sidste sætning betød.. det med revudering hvis jeg bliver fyret her inden længe. hvad sker der så ?? der kommer jo og bliver sagt så meget for tiden.
hvis" jeg blev arbejdsløs. ville jeg så havne på en kontanthjælp efter 12-18 md. ?? er mega angst" og hvis jeg nu fik et nyt job, (( hvilket jeg ikke er den store optimist på her for tiden. bliver jeg så smidt på kontant hjælp hvis" jeg ikke kan holde på det i mindst de 9.md det kræver ang. berettigelse af ledighedsydelse ?? hvis du ved hvad jeg mener..
korte af det lange er også.. revodering" hvad er det idag. ?? altså hvad sker der og hvad skal man gennem gå.....
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 19:33   #8
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Når man er godkendt til fleksjob, også når man er i fleksjob, skal kommunen hele tiden vurdere om man klare jobbet, skal op i tid, ned i tid, om der skal iværksættes nogle hjælpeforanstaltninger der vil øge ens chancer for at forblive i jobbet, osv.
Det skal betragtes som en hjælp til at fastholde en i forhold til arbejdsmarkedet.

Mister man sit job som følge af at det ikke er foreneligt med de skånehensyn der er, skal man også vurdere om der skal søges pension eller andet.

Hvis du er berettiget til ledighedsydelse, er der ikke nogen grænse for hvor længe du kan få den, så længe du samarbejder, eller hvis du bliver berettiget til en anden ydelse, eks. pension eller fleksydelse, som svarer til efterløn.
Skal du undersøges i forhold til pension beholder du ledighedsydelsen mens sagen kører, det er i hvert tilfælde det der står i loven.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 19:57   #9
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af §ABC Se meddelelser
Når man er godkendt til fleksjob, også når man er i fleksjob, skal kommunen hele tiden vurdere om man klare jobbet, skal op i tid, ned i tid, om der skal iværksættes nogle hjælpeforanstaltninger der vil øge ens chancer for at forblive i jobbet, osv.
Det skal betragtes som en hjælp til at fastholde en i forhold til arbejdsmarkedet.

Mister man sit job som følge af at det ikke er foreneligt med de skånehensyn der er, skal man også vurdere om der skal søges pension eller andet.

Hvis du er berettiget til ledighedsydelse, er der ikke nogen grænse for hvor længe du kan få den, så længe du samarbejder, eller hvis du bliver berettiget til en anden ydelse, eks. pension eller fleksydelse, som svarer til efterløn.
Skal du undersøges i forhold til pension beholder du ledighedsydelsen mens sagen kører, det er i hvert tilfælde det der står i loven.
hej igen... hvis det er" gider du så lige se om du får tid til at læse mit andet indlæg som er her... det ang.. hjælp hvor jeg skriver om en episode der foregik i fredags.. min kolega er mega" ekspert i at vende tingene om" så det er mig der er noget galt med. OG jeg ved" at den her bare ikke var iorden. plus min sagsbehandler er en emsig magtsyg dame fandt jeg ud af sidst vi havde møde for ca. 2.md siden.. skal have møde med hende og mine chefer sidst på md nu her i febuar.. bare træls de er eksperter på at manipolere sadan. både den ene kolega jeg har. og mine chefer.. (( og magtsyge )) den ene dag er man ok og den næste den der er noget der galt med en... ØV" for jeg elsker jo mit job.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 20:09   #10
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annech Se meddelelser
hej igen... hvis det er" gider du så lige se om du får tid til at læse mit andet indlæg som er her... det ang.. hjælp hvor jeg skriver om en episode der foregik i fredags.. min kolega er mega" ekspert i at vende tingene om" så det er mig der er noget galt med. OG jeg ved" at den her bare ikke var iorden. plus min sagsbehandler er en emsig magtsyg dame fandt jeg ud af sidst vi havde møde for ca. 2.md siden.. skal have møde med hende og mine chefer sidst på md nu her i febuar.. bare træls de er eksperter på at manipolere sadan. både den ene kolega jeg har. og mine chefer.. (( og magtsyge )) den ene dag er man ok og den næste den der er noget der galt med en... ØV" for jeg elsker jo mit job.
Jeg kan se du er meget stresset, jeg lever også meget stresset med den jobsituation jeg er i lige nu, og kan se jeg selv let får rodet tingene sammen.
Selvom jeg er fritstillet med løn, så jeg egentlig ikke skal stå til rådighed nogen steder, har jeg bedt min psykiater om en sygemelding så der kan komme ro på.

Jeg har ikke læst den tråd du henviser til, det er ikke min opgave at finde hoved og hale i ting der allerede er sket.
Jeg ser på nu og her, og så fremad...
Og her kunne jeg da godt tænke mig at spørge hvordan du selv ser på at være sygemeldt en periode, med henblik på at få noget stress til at forsvinde, så du måske kan se mere objektivt på de ting der sker på din arbejdsplads.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
men gard og vudering sanne mor Alt det andet 5 05-06-2012 18:05
sygedagpenge stop / Flexjob bevilling. le cuere Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 06-04-2011 00:31
Må man tage et flexjob i nilla Spørgsmål ang fleksjob 9 27-03-2010 14:56
Vudering af arbejdsevnen Klein Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 12-09-2007 22:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension