K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2009, 13:21   #1
Gizmomis
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 36
Styrke: 16
Gizmomis er ny på vejen
Thumbs down Hjælp- fratages sygedagpenge

Har lige fået dommen igår, kommunen vil ikke forlænge mine sygedagpenge
De mener ikke jeg er afklaret nok til at gå videre med sagen, trods besøg hos diverse speciel læger, men min diagnose (fibromualgi) er kun stillet af min egen læge + speciel læge i neurologi... desværre tager frederiksberg hospital ikke nye patienter fra andre kommuner før om tidligst et år.. alt andet lignende sygdom er udelukket..
Har samtidigt været i jobprøvning på sådan et kommune værksted som konkluderede at min abejdsevne er 2½ time pr dag max (der af er 60-70 min pauser) hvilket medføre stor træthed, mange timers søvn efterfølgende og problemer med at få dagligdagen til at fungere..
Alligevel dumpes jeg nu bare her.. jeg er for syg til at arbejde, men uden klar diagnose for rask til at de vil gøre noget som helst..
Min sagsbehandler siger så jeg skal søge kontant hjælp.. men det kan jeg sandsynligvis ikke få pga min mands indtægter (prøvede at ringe men fik fat i virkeligt indkompetent medarbejder der intet kunne fortælle mig og bare sagde at jeg skulle se på kommunens hjemmeside.. den er selvfølgeligt tjekket, ringede netop fordi den ikke gav mig svar..
Problemet er at selv om min mand tjener ok (26000 før skat) så har han samtidigt mange udgifter og langt fra nok til at dække mine udgifter også (ikke fælles økonomi pga vi hver især havde en del gammel gæld+ og ting vi ikkemener den anden skal betale)..
Så ja jeg står sandsyligvis uden en kr fra næste første, hvilket betyder vores liv smadres, er vi heldige kan anden klare at betale min del af de vigtigste ting husleje + el) men resten må stå ubetalt...
Kan det virkeligt være rigtigt at ens liv skal smadres oven i at man kæmper mod smerter og træthed
Gizmomis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2009, 13:40   #2
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Nej - det kan ikke være rigtig.
Du skal anke din sag til beskæftigelsesankenævnet.

Kommunerne vurderer i 50% af sagsbehandlingerne FORKERT:

Venlig hilsen
Anna
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2009, 19:20   #3
Sailaka
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2009
Indlæg: 27
Styrke: 16
Sailaka er ny på vejen
En fibromyalgi diagnose + en arbejdsprøvning som viser en rest arbejdsevne på kun 2½ time dagligt med dertilhørende ulemper for dig resten af dagen, burde være nok til, at en sag om førtidspension kan startes op med god samvittighed.

Fibromyalgi er en meget invaliderende fysisk sygdom. Det er en kronisk tilstand. Der er p.t. ingen helbredelsesmuligheder og uanset hvad diverse lægekonsulenter og sagsbehandlere mener, er det altså en pensionsgivende diagnose.
Sailaka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2009, 19:53   #4
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
se denne..........

http://www.social.dk/lovgivning/Fors..._30061998.html


Citat:
3.1. Invaliditet

Erhvervsevnen skal være nedsat på grund af fysisk eller psykisk invaliditet.

Helbredssymptomer som fx træthed, hovedpine og svimmelhed er ikke tilstrækkeligt. Symptomerne må være led i en tilstand, som kan karakteriseres som en egentlig sygdom. Der skal være almindelig enighed blandt læger om, at der er tale om en sygdomsenhed.

Invaliditet i pensionslovens forstand kan eksempelvis være hjertesygdom, rygsygdom, demens eller fibromyalgi.

Det er vigtigt, at de lægelige oplysninger i form af en generel helbredsundersøgelse og eventuelt speciallægeerklæringer i sagen er fyldestgørende og præcise nok til, at myndigheden på baggrund af oplysningerne kan bedømme, om lovens betingelser er opfyldt.

Når det drejer sig om kravet om fysisk og psykisk invaliditet, er det nødvendigt, at der er en redegørelse for diagnosen og det undersøgelsesmateriale diagnosen hviler på. Det betyder, at der skal være en grundig gennemgang af sygehistorien med oplysning om tidligere foretagne undersøgelser, hvor de er foretaget og resultatet heraf.

Det er også vigtigt med en grundig beskrivelse af de begrænsninger sygdommen medfører i ansøgerens funktionsniveau.

Beskrivelsen af funktionsniveauet i den objektive undersøgelse afhænger af hvilken sygdom, der er årsag til ansøgningen om førtidspension.

Citat:
Fibromyalgi

Hvis der er tale om en sygdom, hvor tilstanden navnlig er præget af smerter, men hvor der er få objektivt konstaterbare fund, som fx ved fibromyalgi, er det vigtigt udover at beskrive, hvad der findes ved den kliniske undersøgelse, at give en detaljeret beskrivelse af, på hvilken måde ansøgeren klarer/eller ikke klarer samtlige funktioner i løbet af dagen. Fx om ansøgeren deltager i sædvanligt forekommende aktiviteter i eller uden for hjemmet, i hvilket omfang ansøgeren har behov for at hvile, og om der er svingninger i funktionsniveauet, eller om dette er konstant. Se i øvrigt SM P-4-93 om fibromyalgi.
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2009, 20:49   #5
Gizmomis
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 36
Styrke: 16
Gizmomis er ny på vejen
Jeghar ringet idag og bestilt tid hos Bente daneskiold-samsøe til en endelig afklaring så jeg får papir på at det er fibromyalgi.. dette skal jeg selv betale (ud af de penge jeg ikke får) men desværre har hun 3 måneders vente tid og kan jo ikke gå uden indkomst i 3 måneder..
Der bliver også klaget.. både over afgørelsen men også over rapporten fra job afprøvningen..
Tak for jeres svar
Gizmomis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 02:45   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Gizmomis har du overvejet at ringe til andre remoutaloger , jeg stod i det samme dilemma som dig , jeg fik også at vide at jeg havde fib af endkrologer og egen læge men ikke nogen remoutalog havde tid , jeg fandt via fibronet ud af at der var en der hed Barslev tæt på mig som havde et godt ry , ham ringede jeg til og forklarede min situaton og fik så en tid 3 uger efter ...

Og her fik jeg så diagnosen (jeg venter stadig på tid hos Bente Daneskjold ) sygehuset har rykket og jeg skal ind i løbet af foråret , men min kommune er begyndt at arbejde videre med min sag ud fra Barslevs diagnose , og så finder jeg ud af om de vil bruge fredriksberg som second opinion ...

Prøv at ringe rundt og hør ad om du kan finde en anden som din læge kan henvise dig til ...

Er dine sygedapgenge stoppet ? hvis det kun er vaslet så søg ftp efter § 17 så kan du købe dig lidt tid på den måde selv om du ikke får et og samtidig skal du selvfølgelig anke dit sygedagpenge stop evt med de begrundelser som lena skriver

MVH
Hejdien

PS min søn har en mis der hedder Gizmo
  Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 14:50   #7
Gizmomis
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 36
Styrke: 16
Gizmomis er ny på vejen
Hejdien

Jeg havde lidt orstået at der ikke var ret mange rheumatologer der kunne stille diagnosen.. men vil da prøve at se på det, da 3 måneder jo også er langt tid... dog noget kortere end 1-1½ år..
Jeg har fået sidste udbetaling her pr 1/2.. grunden til at jeg ikke klagede ved varslingen (og ja jeg var nok for naiv) var at min sagsbehandler sagdeat de manglede rapport fra arbejdsprøvning og så skulle jeg afklares af psykiater (hvilket jeg er blevet) når de havde de 2 papire så ville de overveje igen og var det i orden ville de forlænge.. hvilket jeg jo så regnede med.. men fordi arbejdsprøvnings stedets læge (som har snakket med mig 5 min) har skrevet jeg ikke er fysisk syg (vel og mærke uden at tjekk mig eller noget ) så ville de alligevel ikke forlænge..
Vi fik bare at vide at søgte vi selv pensionen efter § 17 så kunne det meget nemt skade vores sag senere da praktisk taget ingen fik den den vej.. men ved jo ikke om det bare var for at afskrække os fra at søge..
Men hvis jeg søgte nu, ville det så få betydning for sygedagpenge ? eller var det kun hvis jeg havde gjort det før sidste udbetaling ?
Gizmomis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 21:40   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
hvis du søger nu burde du beholde dine penge.

De er dælme gode er de, bla bla bla så gør klienten ikke en pind af naiv tro, det er fame svineri.

Men nu har også du lært det, tro IKKE på dem, og ven dig til at sige: "hvor står det? Det vil jeg have udleveret på skrift" Så skal du bare høre dem tale uden om, dagens grin

Husk besider og optager, og sørg for at skrive med dem i stedet for telefon.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2009, 13:02   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg er ikke sikker på om Gizmomis kan få sine sygedapgenge forlænge ved at søge en 17 nu de er jo reelt stoppet , men det kan ikke skade at prøve Gizmomis og husk så igen , tag aldrig kommunens ord for gode vare , men ank ank og atter ank..

Og klag med det samme over dit sygedagpenge stop , når du gør det så skal du sørge for at få med at kommunen oplyste dig om at hvis du søgte en 17 så ville det forværre din sag det er løgn og latin og kommunen skal altså vejlede dig korrekt det gør de ikke kan jeg se ...

og de burde ikke slippe godt af sted med det .
  Besvar med citat
Gammel 01-02-2009, 14:10   #10
Gizmomis
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 36
Styrke: 16
Gizmomis er ny på vejen
Vi fik at vide at søgte vi efter § 17 så viste vi jo at vi faktisk ikke gad arbejde og de ville skade vores sag
Men jeg tænker på at eftersom de kun mangler en endelig diagnose, og den får jeg om 12 uger.. så må jeg da høre under den paragraf med at sygedagpenge kan forlænges hvis man regner med afklaring inden for 26 uger ?? burde jeg ikke det ?? det giver dem jo 14 uger bagefter til endnu en arbedsprøvning hvis de ønsker det..
Gizmomis er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp sygedagpenge Iboo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 05-09-2012 11:47
Hjælp til spg om sygedagpenge.. Camille Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 21-06-2012 00:30
8 år match 5 - ægtefælle match 4 fratages kontanthjælp zuza Nyt om loven 7 31-03-2009 19:02
Sygedagpenge-Hjælp popiae Alt det andet 22 02-09-2008 08:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension