K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2012, 18:35   #21
ReneChr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2010
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 22
Styrke: 14
ReneChr er ny på vejen
Først vil jeg lige sige, at jeg også stadig kæmper med at acceptere, at være på en FTP! Det er ikke rart, da jeg havde andre planer, og har hovedet til meget mere. Men! Det er desværre mine vilkår, og istedet for fortsat at blive skuffet igen og igen, fordi man kæmper for noget, som ikke bliver til noget, eller er muligt, så har jeg valgt at acceptere, at det er mine vilkår, og så få det bedste ud af det

Hvis nu regeringens forslag går igennem, og de går hårdt til FTP. Min skal opfølges om 2 år. Vil de så revurdere min FTP udfra de nye - og sikkert hårdere reglere - eller vil det blive udfra de gamle regler? Jeg mener, hvis de vurderer udfra de nye regler, så frygter jeg, at de tager den fra mig. Nogen der har lidt forstand på, hvordan reglerne er der?

/Rene
ReneChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 18:39   #22
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ReneChr Se meddelelser
Først vil jeg lige sige, at jeg også stadig kæmper med at acceptere, at være på en FTP! Det er ikke rart, da jeg havde andre planer, og har hovedet til meget mere. Men! Det er desværre mine vilkår, og istedet for fortsat at blive skuffet igen og igen, fordi man kæmper for noget, som ikke bliver til noget, eller er muligt, så har jeg valgt at acceptere, at det er mine vilkår, og så få det bedste ud af det

Hvis nu regeringens forslag går igennem, og de går hårdt til FTP. Min skal opfølges om 2 år. Vil de så revurdere min FTP udfra de nye - og sikkert hårdere reglere - eller vil det blive udfra de gamle regler? Jeg mener, hvis de vurderer udfra de nye regler, så frygter jeg, at de tager den fra mig. Nogen der har lidt forstand på, hvordan reglerne er der?

/Rene

Det er der INGEN der kan, for forslaget er ikke engang fremsat i folketinget endnu, der er kun en masse spekulationer
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 18:41   #23
ReneChr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2010
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 22
Styrke: 14
ReneChr er ny på vejen
@Ricky

Nej nej, men chancen for, at det går igennem, er jo pænt stor... Tosse Helle, har jo flertal

Naturligvis tænker man i værst mulig scenarie - desværre...

Jeg frygter i hvert fald ekstremt meget, at man mister det man har fået efter mange års kamp! Det ville være enden for mig personligt...
ReneChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 18:44   #24
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Tror ikke de laver noget som helst med tilbagevirkende kraft...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 18:47   #25
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
der kommer en reform det er helt sikkert

men tror nu ikke reglerne bliver så meget anderledes end i dag
for de kan jo ikke genoplive en død og sende den på arbejdsmarkedet
det er så svært og få en pension i dag, at det dårligt kan blive anderledes.
så der hvor der sættes ind er dem under 30 år
men vejle kommune så jeg vil tage alle deres sager op med pension.

men hvis din tilstand ikke er anderledes og du stadig ikke kan udfører et fleksjob
så kan jeg alså ikke se du har noget at frygte
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 18:48   #26
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmp24 Se meddelelser
Hej igen keld60

Ja det lyder som om du skal arbejde lidt med at acceptere din situation - jeg er i den samme.

Men jeg har bestemt accepteret det og nyder at jeg med lidt færre pemge (men dog nok) kan nyde det liv der nu engang er blevet mit.

Det er jo godt nok at tjene pengene - og så kan der jo stå på gravstenen (han/hun) efterlod jo heldigvis noget til os andre ;-)
Ja men det er svært at acceptere, troede aldrig jeg overhovedet ville blive folkepensionist men i stedet arbejde til jeg ikke kunne mere....sådan blev det så også men bare alt for tidligt.....

Jeg har nu om et par dage været på FP 1 år og når jeg ser tilbage må jeg nok indrømme at det har været dejligt at andre omkring mig incl. SB'er vidste mere om min situation en jeg selv gjorde eller ville indrømme.

Ja min situation skal tages op igen om ca 4 år, håber da at jeg i mellemtiden er kommet så meget tilbage at jeg kan smile og sige, **** JER.... er tilbage igen, men tak.

At komme på FP kan også være et dobbelt fuldtidsarbejde......Man kan f.eks ikke melde sig syg eller tage 3 ugers ferie derfra....
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 18:49   #27
ReneChr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2010
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 22
Styrke: 14
ReneChr er ny på vejen
Nej, det tror jeg heller ikke. Men min tanke går på, om selve den revurdering af ens pension bliver vurderet udfra nye eller gamle regler - det er jo temmelig essiensielt for mig. For er det udfra de gamle regler, så tvivler jeg ikke et øjeblik på, at min pension bliver permanent, men er det de nye, så kan det blive noget andet

Men måske man bare skal slappe af, og vente og se, om det bliver til noget..

Men det er jo svært, når man har det, som man har det - så tænker man jo VILDT meget over, om det kommer til at gå. Det er sku en stor bekymring lige så snart, at de taler om FTP i tv
ReneChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 18:59   #28
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det kan SLET IKKE betale sig at spille energi på de spekulationer... Du kan også vinde 104 millioner i lotto på onsdag (bortset fra at de er mine)...

Chancen for at gætte rigtigt på indholdet af den kommende reform, og de konsekvenser den KAN have på dem der har pension nu, er nok mindre end at ramme de rigtige tal i lotto
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 19:05   #29
ReneChr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2010
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 22
Styrke: 14
ReneChr er ny på vejen
@Ricky

Nu kender jeg jo ikke din situation, og hvordan du tænker

Men!

jeg tænker rigtigt meget over alt! Der skal ikke meget til at vælte min hverdag! Derfor bekymrer jeg mig, når regeringen kommer med sådanne udspil - jeg tænker altid i værst mulige scenarie!

Vil så nødigt, at tingene går den forkerte vej, og verden ramler, nu hvor den endelig er blevet lidt til at holde ud - hvis du forstår
ReneChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 19:14   #30
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jeg forstår dig skam fint...

Og det var bare et råd, om ikke at bekymre sig unødigt
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FP med kontrol popcorn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 16-10-2013 20:38
Fp med 3 årig kontrol Diablo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 25-01-2012 09:57
Førtidspension med kontrol popcorn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-08-2010 20:05
Pension med kontrol gitte12 Alt det andet 9 07-06-2010 18:45
Kontrol, kontrol, kontrol... zuza Det er da strengt ! 0 07-12-2007 03:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension