K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2012, 15:43   #11
maimai
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 44
Styrke: 14
maimai er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
INGEN! ikke engang ved dom, kan smides ud af systemet... Der er dog undtagelsen hvis man er udvist af landet, men så langt er de nok ikke nået med dig endnu
Nå, jeg kan se du siger det samme
maimai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 16:09   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er det jo svært at komme efter de lægekonsulenter...men har du overvejet at skrive en klage til din borgmester og evt hele kommunalbestyrelsen...

Lægekonsulenten er jo kommunalt ansat som åbenbart alm medarbejder og hvis man skal klage over ham/hende...ja så kan man gøre det via borgmester og kommunalbestyrelsen...

Hvem var det der søgte pension til dig....dig selv eller kommunen...

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad det er for et afslag...

Er det et afslag på pension eller et afslag på at de vil lade sagen overgå til behandling efter reglerne om førtidspension...

Folk tror fejlagtigt nogle gange at de har fået afslag på pension....når det er et afslag på at tage pensionen op til overvejelse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 17:26   #13
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maimai Se meddelelser
Nå, jeg kan se du siger det samme
Jeg synes da der er milevidt mellem at sige, at man ikke kan smides ud af systemet (= ikke få en afklaring) og at man ikke kan være for syg til sygedagpenge????
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 18:20   #14
emspower
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Lokation: Vejle
Indlæg: 9
Styrke: 0
emspower er ny på vejen
Jeg søgte selv førtidspension med fagforeningens hjælp. Jeg har fået afslag ved kommunen og anket vendtetid 17 uger og fået afslag fra Beskæftigelsesankenævnet.
Jeg har ikke tænkt mig at klage til borgmesteren, min kommune vil spare 40 mil iår på folk der har fået førtidspension, så nok ikke meget håb for nogen fair behandling...
emspower er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 18:22   #15
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Man skal klage hvor man kan Men i den rigtige rækkefølge
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 18:31   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er det også bare forslag til hvad du kan gøre...

Hvad du vælger at gøre er helt op til dig...

Selvfølgelig skal man have en fair behandling....og det uanset hvor meget de skal spare i kommunen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 18:36   #17
maimai
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 44
Styrke: 14
maimai er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Jeg synes da der er milevidt mellem at sige, at man ikke kan smides ud af systemet (= ikke få en afklaring) og at man ikke kan være for syg til sygedagpenge????
Jeg opfatter indlægget som, at man ikke kan smides ud af (forsørgelses)systemet fordi man er for syg - vel og mærke for de som ikke er på kontanthjælp og gift.
maimai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 18:41   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af emspower Se meddelelser
Jeg søgte selv førtidspension med fagforeningens hjælp. Jeg har fået afslag ved kommunen og anket vendtetid 17 uger og fået afslag fra Beskæftigelsesankenævnet.
Jeg har ikke tænkt mig at klage til borgmesteren, min kommune vil spare 40 mil iår på folk der har fået førtidspension, så nok ikke meget håb for nogen fair behandling...
Ok nu har du så fået afslag begge steder.

der har du fået en begrundelse
er det lægepapir eller dokumentation som mangler
eller er det din arbejdsevne, alså arbejdsevne som der mangler dokumentation.

om de så skal spare 100 mio, det er ikke dit problem
du skal have din sag belyst uanset hvad

derudover kan de ikke spare 40 mio på dem som har fået
du mener sikkert på dem som stå til pension
med i de 40 mio er sygdagpenge sikkert også et område de skal spare
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 18:46   #19
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af maimai Se meddelelser
Man kan ikke være for syg til sygedagpenge. Er det noget du har på skrift fra kommunen?, eller er det noget som er blevet sagt til dig mundligt?

Hvis du ikke har det skriftligt så bed om det. Når du har det så anker du det, og jeg er ret så sikker på, at du vil få medhold, da der som sagt ikke er noget som hedder for syg til sygedagpenge. Hvis din indtægt var sygedagpenge fra A-kassen (altså ikke sygedagpenge på kontanthjælp) så er du berettiget til at få disse penge.
jeg var da også for syg til sygedagpenge, så det kan fint lade sig gøre
hvis alle behandlingsmuligheder ikke er udtømte efter de 52 uger
eller man bliver rask inden for kort tid efter de 52 uger
så ryger man ud af systemet på kontanthjælp eller ingen indtægt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 18:48   #20
emspower
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Lokation: Vejle
Indlæg: 9
Styrke: 0
emspower er ny på vejen
hej mai mai Jeg forstår ikke lige helt dit spørgsmål.
Jeg passer ikke i i kasse og har dermed en indkomst på 0 kr.
Jeg var i arb. prøvning først et sted 1 time pr dag, derefter kom jeg et andet sted 3 timer pr dag. Hvis jeg ikke kunne klare dette ville jeg blive smidt af sygedagpenge. Jeg forsøgte med alle midler, ta mere smertestillende og hvile men måtte opgive. Dermed blev jeg frataget mine sygedagpenge altså var jeg ikke rask nok til at modtage dem.

http://www.tvsyd.dk/artikel/114497:V...ger-om-pension

Vejle Kommune vil undersøge alle sager om førtidspension for at se, om nogle måske kan komme i arbejde. På den måde håber kommunen at kunne spare 40 mio. kr. de næste tre år

lige et svar til MTVRV1
emspower er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
smidt ud misse Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 13-02-2013 13:28
først blive man parkeret på SD og så bliver man smidt ud af samfundet Avminryg2006 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 17-12-2012 15:34
Smidt ud af sygedagpengesystemet. doggerbanke66 Alt det andet 86 28-09-2011 11:03
Ny her - Smidt Smidt Din historie 103 09-12-2009 00:21
Smidt på kontanthjælp???? Odenseaneren Politik og Samfund 1 16-12-2008 23:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension