K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-08-2010, 23:33   #1
Lenka
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2010
Lokation: Hørsholm
Indlæg: 6
Styrke: 0
Lenka er ny på vejen
Bliver udsat for trusler fra min sagsbehandler

Jeg har netop her til aften fundet denne hjemmeside.
Jeg har på mange måder haft et godt liv - meget spændende og helt vildt indholdsrigt - har arbejdet i mange lande og tjent rigtigt mange penge - men jeg har også oplevet mange traumatiske ting. Da jeg mistede mit gode job som seniorkonsulent i et meget kendt verdensomspændende revisionfirma i foråret 2009 troede jeg selvfølgelig på at fik jeg et nyt job. Men efter mere end 100 afslag måtte jeg i begyndelsen af oktober 2010 melde pas og bede om hjælp i jobcentret i min kommune. Fik det råd at jeg kun kunne få hjælp fra dem hvis jeg var sygemeldt. Så jeg sygemeldte mig... Stress.
Første møde med sagsbehandleren var et mareridt! Det eneste jeg kan huske er at hun sagde - det kan vist ikke passe - det må jeg tale med din læge om.
Det føltes som et overgreb på linie med en voldtægt - (har prøvet at blive voldtaget...) - Har læger ikke tavshedspligt mere?
Kommunen henviste mig til et lokalt stresscenter hvor jeg til dato har haft ca. 20 samtaler med henholdsvis en psykoterapeut og centrets leder der er overlæge - og psykiater. Psykoterapeuten har været min bisidder til alle samtaler med sagsbehandleren siden jeg startede der.
I løbet af foråret vurderede stresscentret at jeg havde tabt så meget arbejdsevne at jeg skulle indstilles til førtidspension.
Men til samtalen med sagbehandleren i maj måned sagde hun bare NEJ! Og sagde at hvis jeg ikke kunne (sam)arbejde ville jeg få kontanthjælp. Jeg blev chokeret - troede at jeg var sikret sygedagpenge i et år uanset hvad.
Til næste samtale med sagsbehandleren fik jeg valgte mellem kontanthjælp eller aktivering... Og valgte selvfølgelig aktivering...
Og det skulle jeg aldrig have gjort. De to samtaler jeg havde med den private aktørs psykiater var i den grad grænseoverskridende. Efter den sidste samtale gik jeg først i chok - og derefter havde jeg et panikangst anfald der varede i over tre døgn. En meget uhyggelig oplevelse!
Nu har stresscentrets leder = overlæge i psykiatri så sendt et brev til kommunen om at han vurderer at jeg skal have førtidspension.
Så er det store spørgsmål - Hvad sker der så nu?
Håber at nogen kan fortælle kig om det normale sagsforløb.
På forhånd tak
Lenka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 23:49   #2
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
hvad der sker vil jeg lade de kloge hoveder herinde svare på, men et godt råd kan jeg give dig.

Optag ALTID dine samtaler med sagsbehandleren, så kan du bevise hvordan hun behandler dig. Tag evt en nokia tlf med, den kan optage ca 1 time, og sæt den så til at optag inden du går ind til mødet. Læg tlf på bordet sammen med din pung eller hvad du nu har, og lad vær med at fortæl hende at du optager. Det er fuldt lovligt, og bagefter kan du så klage over hendes behandling af dig.

tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 01:27   #3
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
nu er jeg ikke den der kan råde dig til hvad du skal gøre ...men vent der kommer helt sikkert et par kloge herinde fra der lige ved hvad du skal gøre ..

men jeg skriver fordi det lyder til at du har haft/har det rigtigt hårdt ..
og sikke en tur at være igennem ..

og tro mig ved hvordan det er at sidde i panikangst flere dage ..nej det er ikke spor rart ..ja det virkelig en forfærdelig tilstand ..

jeg håber sådan at du får noget hjælp herinde fra ...jeg håber din situation løser sig så du kan få det bedre og få noget ro ..

og hold da op en ....... sagsbehandler at have .kan kun ryste på hovedet .. ja eller banke den ind i en mur ..
Du fortjener så meget bedre ..
store
held og lykke .
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 08:36   #4
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Kender det du bliver udsat for

og synes bestemt ikke du skal tage mere nedværdigen behandling fra din klientmishandlers side, få dig en rådgiver - det kan være en socialrådgiver der er ansat på din fagforening? hvis du har en sådan...eller en fra arbejdsmedicinsk har du været tilknyttet den?

Ellers kan man betale sig fra det, som jeg gør og det er det bedste jeg nogensinde har gjort.

jeg havde først en advokat - men min var desværre hamrende dyr og gjorde ikke en hujende f.. forskel!

Så skal du selvfølgelig have din læge bag dig, så får en snak med vedkommende. Få evt. din psykiater til at sende en udtalelse til din læge.....
hvis de ikke allerede har gjort det.

Og sidste men ikke mindst - brug alle os herinde - vi skriver alt til hinanden herinde - lav en tråd - du kan bruge som en slags dagbog -gg- hvor du skriver det du synes vi skal vide eller gerne vil ha hjælp til en måske vil du bare ha et øre....det gør vi nemlig os herinde *g*

Håber det hjalp lidt - der er sikkert nogen der ved meget mere om love og regler osv. end mig.....og de skal nok komme med flere gode ideer :-)
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 08:41   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Lenka, hvis/når din sagsbehandler fremsætter trusler (eller andre mærkelige påstande) så bed om at få det på skrift, med henvisning til lov og §.

Du kan også gøre det, at du efter mødet sætter dig ved din pc og forfatter en mail til sagsbehandleren.
I mailen refererer du mødet som du husker det, og beder sagsbehandleren om at be- eller afkræfte dit referat, og det gør du med henvisning til hukommelses og koncentrationsproblemer (det har man vist som stressramt).

På den måde får du sagsbehandleren til at give dig tingene på skrift. Men du skal ikke blive alt for forundret hvis hun mener, at der er ting på mødet som du har misforstået.

Jo,, læger har tavshedspligt.
Og derfor skal din sagsbehandler også have din underskrift på, at h*n må indhente lægelige oplysninger om dig, før h*n gør det.

Der er flere ting i din beskrivelse, som jeg synes lyder mystisk, men jeg har lidt svært ved at koncentrere mig om det, men jeg synes ihvertfald du skal bede om aktindsigt (formular findes under "nyttige links", som du finder øverst på denne side), og så kan du jo sende sagsbehandleren en mail, og spørge ind til de ting som lyder mystisk, og hvis h*n fastholder sine påstande, så beder du om henvisning til lov og §.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 09:35   #6
Lenka
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2010
Lokation: Hørsholm
Indlæg: 6
Styrke: 0
Lenka er ny på vejen
Hej tije
Tusind tak for dit svar
Det er lidt sent at optage de grimme samtaler i løbbet af efteråret og vinteren. Men jeg har heldigvis haft en bisidder med der kan bevidne hvad der er talt om.
KH Lenka
Lenka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 09:35   #7
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Jeg synes helt sikkert at du skal få din fagforening med på banen, for det h*n laver er helt ude i hampen.
De vil kunne hjælpe dig med at få din sagsbehandler til at rette sig ind efter loven.

Men som der er forslået, så optag jeres møder.!
Skrive til hende efter mødet, for at få bekræftet det hun har sagt/truet med. Men vent med at fortælle at du optager, det kan du bruge senere.

Hvad siger din Psykoterapeute.??
H*n må da også tage sig til hovedet over den behandling du får?

Ang. stop af sygedagpenge så er der her en hel del om det.
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 09:36   #8
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lenka Se meddelelser
Jeg har netop her til aften fundet denne hjemmeside.
Jeg har på mange måder haft et godt liv - meget spændende og helt vildt indholdsrigt - har arbejdet i mange lande og tjent rigtigt mange penge - men jeg har også oplevet mange traumatiske ting. Da jeg mistede mit gode job som seniorkonsulent i et meget kendt verdensomspændende revisionfirma i foråret 2009 troede jeg selvfølgelig på at fik jeg et nyt job. Men efter mere end 100 afslag måtte jeg i begyndelsen af oktober 2010 melde pas og bede om hjælp i jobcentret i min kommune. Fik det råd at jeg kun kunne få hjælp fra dem hvis jeg var sygemeldt. Så jeg sygemeldte mig... Stress.
Første møde med sagsbehandleren var et mareridt! Det eneste jeg kan huske er at hun sagde - det kan vist ikke passe - det må jeg tale med din læge om.
Det føltes som et overgreb på linie med en voldtægt - (har prøvet at blive voldtaget...) - Har læger ikke tavshedspligt mere?
Kommunen henviste mig til et lokalt stresscenter hvor jeg til dato har haft ca. 20 samtaler med henholdsvis en psykoterapeut og centrets leder der er overlæge - og psykiater. Psykoterapeuten har været min bisidder til alle samtaler med sagsbehandleren siden jeg startede der.
I løbet af foråret vurderede stresscentret at jeg havde tabt så meget arbejdsevne at jeg skulle indstilles til førtidspension.
Men til samtalen med sagbehandleren i maj måned sagde hun bare NEJ! Og sagde at hvis jeg ikke kunne (sam)arbejde ville jeg få kontanthjælp. Jeg blev chokeret - troede at jeg var sikret sygedagpenge i et år uanset hvad.
Til næste samtale med sagsbehandleren fik jeg valgte mellem kontanthjælp eller aktivering... Og valgte selvfølgelig aktivering...
Og det skulle jeg aldrig have gjort. De to samtaler jeg havde med den private aktørs psykiater var i den grad grænseoverskridende. Efter den sidste samtale gik jeg først i chok - og derefter havde jeg et panikangst anfald der varede i over tre døgn. En meget uhyggelig oplevelse!
Nu har stresscentrets leder = overlæge i psykiatri så sendt et brev til kommunen om at han vurderer at jeg skal have førtidspension.
Så er det store spørgsmål - Hvad sker der så nu?
Håber at nogen kan fortælle kig om det normale sagsforløb.
På forhånd tak
Hej Lenka,

Velkommen til, du er ikke længere alene.

Du skriver at du har arbejdet i mange lande, så jeg går ud fra at du har arbejdet udenfor Danmark i flere år?

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er eller hvor stor en procentdel af dit erhvervsaktive liv du har arbejdet udenfor Danmark? Eller hvilke lande vi taler om, er det indenfor eller udenfor EU? Eller hvorvidt du er EU-borger?

Men det vil nok være en god ide for dig at besøge denne hjemmeside http://eu-borger-rettigheder.dk/velkommen

For det lyder til at der er en stor sandsynlighed for at du vil ende på det der hedder brøkpension.

Som en trøst kan jeg oplyse dig at der for en månedstid siden er blevet sendt en klage til EU-kommissionen, om Danmarks behandling af vandrende arbejdstagere.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 09:44   #9
Lenka
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2010
Lokation: Hørsholm
Indlæg: 6
Styrke: 0
Lenka er ny på vejen
Kære alle jer der har skrevet til mig.
Tusind tak for alle de gode ord. Desværre er en del af rådene jo lidt svære at efterleve eftersom tingene jo er sket... Håber dog meget på at de kan hjælpe andre.
Jeg har ikke skrevet under på at sagsbehandleren må indhente oplysninger fra min læge...
Jeg vil straks bede min psykiater om at underrette min læge.
Ja, jeg har været en ordentlig tur igennem vridemaskinen og er stadig rystet over hvor meget det har påvirket min koncentrationsevne og mit energi niveau. Ved ikke hvordan jeg skal finde kræfterne til at slås videre. Men min dejlige psykiater har lovet mig at jeg aldrig mere skal til et møde med sagsbehandler eller andre uden at han er med.
Jeg har brug for at vide noget om ressourceprofiler. Har været sygemeldt siden 6/10-2009, men min sagsbehandler har ikke engang bedt om at se mit CV... Jeg har heller aldrig modtaget en handlingsplan...
Jeg er kun blevet mødt med mistænksomhed og slet skjult foragt...

Kære Ragdoll
Nej jeg har ikke arbejdet i udlandet så længe at jeg kan blive ramt af dette. Heldigvis. Jeg har været ude i kortere perioder - maks længde 14 dage lønnet af et stort dansk firma.

Jeg har ikke tænkt på at spørge min A-kasse om de kan hjælpe...
Men mon ikke man skal være medlem af fagforeningen?
Hvornår i forløbet kan jeg tillade mig at sige A-kassen op? Er der nogen der ved det? Det er jo mange penge at betale for noget man aldrig får brug for...

Sidst redigeret af Stezu; 05-08-2010 kl. 13:26. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
Lenka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 09:54   #10
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lenka Se meddelelser
Kære Ragdoll
Nej jeg har ikke arbejdet i udlandet så længe at jeg kan blive ramt af dette. Heldigvis. Jeg har været ude i kortere perioder - maks længde 14 dage lønnet af et stort dansk firma.
Åh, det er jeg glad for at høre, så længe du har været udsendt af et dansk firma, på deres vegne vil du som du selv siger ikke blive berørt, jeg var bange for at du havde været bosat i andre lande i flere omgange og havde været udmeldt af det danske folkeregister i perioder.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
trusler erdernogenhjem Din historie 6 09-12-2008 23:56
Bliver de unge udsat for diskrimination i det sociale system? gittedl De Unge 18 21-08-2008 11:04
trusler ann Spørgsmål ang fleksjob 3 19-03-2006 19:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension