K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-08-2010, 19:10   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Exclamation Hvordan gik det lige med at line barfod talte om rådighedsbeløb?

Hej. Jeg indsætter lige kopi af dette.

Beslutningsforslag om rådighedsbeløb ved personligt tillæg og enkeltydelser

--------------------------------------------------------------------------------

Regeringen forhandler for tiden et beslutningsforslag om indførelse af rådighedsbeløb, når personer søger om personligt tillæg efter pensionslovgivningen, og når personer søger om hjælp i særlige tilfælde eller rettere sagt om enkeltydelser efter kap. 10, § 81-85 i aktivloven.

Fremsættelsestalen af B 154 af 2.4.2009 blev holdt af Line Barfod (EL).

Af fremsættelsestalen fremgår det, at det foreslås, at rådighedsbeløbene ved personligt tillæg efter pensionslovgivningen og ved enkeltydelser efter aktivloven skal være de samme rådighedsbeløb som SKAT anvender ved indrivelse af gæld.

Rådighedsbeløbene er i 2009 fastsat til 5.170 kr. pr. måned for én voksen og 3.600 kr. til ægtefælle/samlever, 1.420 kr. til børn på 0-1 år, 1.810 kr. til børn på 2-6 år og 2.600 kr. til børn på 7-18 år. Beløbene er fastsat i bekendtgørelse om gældssanering og bekendtgørelse om inddrivelse af gæld til det offentlige, jf. bekendtgørelse nr. 1363 af 19. december 2008 og bekendtgørelse nr. 1365 af 19. december 2008.

Jeg støtter dette lovforslag 100 %, men jeg tror ikke regeringen vil følge forslaget, men det viser da, hvilke partier, vi så ikke burde stemme på til næste valg.

Er der nogle af jer som hørte om der skete noget med dette? Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 21:52   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
kan da lige se på det hele at vi roligt kan skylde Skat penge... eller det afhænger jo af hvilken rådighedsbeløb, altså hvilke udgifter tæller med?
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 17:38   #3
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hej igen. Er der slet ikke nogen som ved noget om dette??. Jeg er godt klar over at det ikke blev vedtaget, for så havde vi jo nok hørt om dette. Men forsvandt det ud i den blå luft eller hvad?

Ja for det ville jo gavne nogle svage sjæle i dette land, og det er ikke dem man hjælper her i landet. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvordan er det nu lige med smerteklinik?? kandelsdorff Alt det andet 3 22-10-2012 14:39
Hvordan ens rådighedsbeløb bliver udregnet? Indiansummer Dit og Dat 3 14-11-2011 22:19
Hvordan er det lige med godkendelse af RP ? archibald Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 38 17-05-2011 20:04
Og hvordan tolker man så lige det..........? pusle Alt det andet 5 08-12-2008 15:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension