K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-04-2009, 11:02   #61
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Er helt enig Razmo. Jeg siger ikke det var fryd og gammen under Nyrup eller andre S statsministre. Men en ting er sikkert, vores velfærd er så meget på retur under VKO.

Ved godt VKO siger andet, men mange herinde har oplevet det på deres kroppe og forstår ikke alt det der er kæmpet for af vores forældre, bedsteforældre o.s.v bare smides på jorden.

Man er sig selv nærmest, men ingen politiker kommer til at gå sultne i seng, hvis de mister deres arbejde.

Og dem der bliver syge, ledige o.s.v det er deres egen skyld. Jeg håber da der snart kommer en anden regering, men det vil nok tage lang tid at rette op på mange af de ting VKO har lavet.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 11:08   #62
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Suncil Se meddelelser
Det er netop derfor det er så rart med at siden blev oprettet, hvor man kunne/ kan komme af med sine frustrationer.

Det er da rart at kunne sige, at en spade er en spade.
Det må man da også gerne.

men jeg kan da forstå det er helt iorden at dem som stemmer anderledes end flertallet, dem græmmes man ved.
og det er helt uden og vide hvem jeg er!


Fint hvis det er den måde flertallet vil diskutere politik på, men så bliver det uden mig.

Om man kalder VKO det ene eller andet er jeg fløjtende ligeglad med.

Du finder ikke et eneste indlæg på denne side jeg har skrevet som er politisk,hvor jeg har skrevet personligt omkring dem som stemmer S.SF eller andet.
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 11:09   #63
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
[QUOTE=Razmo;57474] jeg forstår dem ikke, og de vil ikke forklare mig hvorfor de stemmer som de gør, QUOTE]

Jeg har skam skrevet hvorfor jeg stemmer som jeg gør, bare lige til orientering

Sidst redigeret af lone t; 17-04-2009 kl. 11:29.
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 11:11   #64
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
lone t nej det ved jeg godt (og andre kan også se det ) grunden til at jeg fremhæver det er for nemhedsskyld for det er der jeg mener at du gør det samme som feks Stella .. du skære alle over en kam ... jeg er ikke en af DEM eller JER jeg er MIG ...
ved at jeg skrev jer, var egentlig bare istedetfor at skrive flertallet, som jeg ellers normalt gør.
Men taget til efterretning. :-)
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 11:17   #65
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Lone T

Jeg har ikke skrevet jeg græmmes over dig. Og for min skyld må du stemme på hvem du vil. Kan jo se om jeg kan overbevise dig om andet.

Det jeg henviser til er de politikker(VKO) der sidder på Borgen, de mangler noget indlevelsesevne i hvad der sker rundt omkring. Derfor man bliver frustreret over de ikke gør noget.

Kender altså flere der stemmet på de borgelige partier og det er jo deres sag.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 11:17   #66
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser

Men er det fordi man ikke kan klare den generelle holdnig til vko ja så er det jo nok noget man må leve med for det er jo sådan at der er frihed til at gå efter bolden bare ikke manden her på siden ...
Holdningen til VKO er jeg fløjtende ligeglad med,Der kan i skrive alt det i vil og kalde deres politik lige hvad i vil.

men i misforstå mig.
Jeg er bare ikke opdraget til, at det er iorden og kalde dem der stemmer anderledes for diverse ting. deri blandt og græmmes ved mig.(Personen kender mig ikke engang)


Jeg kan sagtens diskutere politik med flertallet herinde uden og kalde dem diverse ting fordi de ikke stemmer som jeg gør.

Men igen hvis det er den måde i diskutere politik på, så bliver det uden mig.

forstår bare ikke det er nødvendigt!!
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 11:21   #67
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Suncil Se meddelelser
Man er sig selv nærmest, men ingen politiker kommer til at gå sultne i seng, hvis de mister deres arbejde.
Det er for mig at se et af de største problemer. De risikerer ikke at møde det system som de selv har lavet på samme lige vilkår som andre.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Suncil Se meddelelser
Jeg håber da der snart kommer en anden regering, men det vil nok tage lang tid at rette op på mange af de ting VKO har lavet.
Det sker bare ikke, det vil være en håbløs opgave med alt det lort de har nået at lave.
Dels har oppositionen lavet det beskidte arbejde som rød blok stiltiende er tilfreds med ikke at skulle lægge navn til.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 11:41   #68
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af lone t Se meddelelser
Det må man da også gerne.

men jeg kan da forstå det er helt iorden at dem som stemmer anderledes end flertallet, dem græmmes man ved.
og det er helt uden og vide hvem jeg er!


Fint hvis det er den måde flertallet vil diskutere politik på, men så bliver det uden mig.

Om man kalder VKO det ene eller andet er jeg fløjtende ligeglad med.

Du finder ikke et eneste indlæg på denne side jeg har skrevet som er politisk,hvor jeg har skrevet personligt omkring dem som stemmer S.SF eller andet.
Korrekt, men det gør dig jo ikke mere "hellig" end os andre bare fordi VI gør vel? Det virker som om vi skal være flove over at hakke efter dem der gør os skade, og det synes jeg altså er noget underligt noget.

Jeg ved godt, at det du blev harm over var at Stella havde skåret alle over en kam, og følte dig uretfærdigt behandlet... men husk på at det var generelt, og det var et samlet "average" af opfattelsen af borgerlige generelt, og jeg giver Stella 100% ret! ... jeg grimmes også over de borgerliges ligegyldighed over vores velfærd og den lovgivning deres valgte politikere sætter for dagen!

Men det betyder da ikke, at jeg sider og tænker "Hey! Lone T er borgerlig! ad jeg får kvalme!"... tvært imod tænker jeg om de blå her inde, at "det er sgu' rart at der er NOGLE borgerlige der har hjertet på rette sted!" ... men jeg er nødt til at forholde mig generelt, når jeg skriver generelt... for jeg MÅ kun skrive generelt når jeg skal være efter nogen, og de borgerlige der rent ud sagt er nogle røvhuller, SKAL have en opsang med på vejen her fra!

Min bedste ven er venstremand, og jeg får altså ikke kvalme af at være sammen med ham ... lige med undtagelse af når vi får for meget at drikke vel at mærke

Summa Summarum: tag det ikke så personligt...
  Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 11:42   #69
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af lone t Se meddelelser
men i misforstå mig.
Jeg er bare ikke opdraget til, at det er iorden og kalde dem der stemmer anderledes for diverse ting. deri blandt og græmmes ved mig.(Personen kender mig ikke engang)
Du bliver bare nødt til at finde dig i, at der tillægges dig en bestemt måde at anskue hinanden/os/verden på, når du offentligt vedkender dig din politisk overbevisning, du endda aktivt bekræfter ved at stemme i overensstemmelse derved ved valg til Folketinget.

For når dem du stemmer på - lufter bestemte anskuelser omkring deres medmennesker, omkring de principper samfundet skal bygges op på, bestemte holdninger til ulighed, bestemte holdninger til at føre krig, bestemte holdninger til fordelingspolitik i samfundet samt bestemte holdninger til hvem er noget værd og hvem er en uværdig samfundsborger -

kan det ikke nytte, at du opponerer mod at blive slået i hardkorn med dem du stemmer på, da du med din personlige stemme på valgdagen tilkendegiver, at du støtter om dem og er enig med dem.

Da kan det ikke nytte at gemme sig bag henvisningen til at "I ikke kender mig" (som person, gør jeg ud fra) - for det gør vi faktisk - kender dig som person. Det er som "person" du stemmer som du gør og hvis det/dem du stemmer på - reelt skader nogen/andre - kan du ikke komme uden om at du er medansvarlig for det. Ellers var der ingen mening i demokrati.... som jo kendetegnes ved, at dem, der stemmer på et bestemt politisk parti også er personligt medansvarlige for den politik det pågældende parti fører.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 11:43   #70
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
[QUOTE=lone t;57481]
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
jeg forstår dem ikke, og de vil ikke forklare mig hvorfor de stemmer som de gør, QUOTE]

Jeg har skam skrevet hvorfor jeg stemmer som jeg gør, bare lige til orientering
Du har ikke forklaret mig hvorfor du vil udsætte dig selv og andre for fortsat "claus Hjort" politik ved at du og andre syge borgerlige sætter jeres kryds ved de blå?

Det er DEN jeg har svært ved at forstå... hvad er det i livet der er vigtigere end jeres helbred som de borgerlige står for?
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp mig med at råbe op! Rygsmerter! ajka Din historie 3 19-09-2013 10:42
Hvis Din Kommune forsøger At tvinge dig Til en bestemt læge MÅ de IKKE FibroMcs Alt det andet 1 02-07-2013 17:08
Pernille Frahm forsøger at underminere Søvndal & co. på landsmødet halse Politik og Samfund 10 15-04-2012 15:08
politisk holdning om, at mange forsøger at snyde zuza Er det overhovdet til at få fleksjob? 6 29-01-2008 16:46
saftbyen forsøger sig som Advokat Kaftbyen Dit og Dat 3 29-01-2008 01:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension