K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-05-2011, 17:40   #1
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Post Så sparede jeg da de penge!

Efter at have været sygemeldt i flere år, har jeg lige fundet ud af, at jeg kan få nedsat mit kontingent i a-kasse og fagforening med 50%. Det er da også en slat penge at spare.

Jeg synes, det er frækt, at de ikke har oplyst mig om det. Men det beviser bare endnu engang, at de er uduelige.

Desværre er overskudet som sygemeldt i sagens natur jo ikke altid lige stort, så derfor har jeg først opdaget det nu.

Så mit råd til alle på sygedagpenge må være:

Tjek din a-kasse for mulig nedsættelse af kontingent. Der kan være gode penge at spare!
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 18:45   #2
onmyway
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2009
Lokation: Århus
Alder: 57
Indlæg: 80
Styrke: 15
onmyway er ny på vejen
Hej Solen

Må jeg spørge hvilken fagforening du har ? Jeg har HK, og de ved at jeg er sygemeldt, da jeg har haft kontakt til dem, men de har nu ikke oplyst noget om nedsat fagforening eller A-kasse, når man er sygemeldt.

Håber da ikke de bare har "glemt" mig at oplyse om en evt. nedsættelse.
onmyway er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 18:50   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ring i morgen til HK og få det nedsat
har betalt fuldt ud i 2 år og så siger de efterfølgende man kunne få det nedsat
tak til HK
har meldt mig ud, de kan intet gøre i min sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 18:57   #4
onmyway
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2009
Lokation: Århus
Alder: 57
Indlæg: 80
Styrke: 15
onmyway er ny på vejen
Tak for det MTVRV1

Men arghhh...... HK kunne da godt tidligere oplyse mig om hvad de ikke kunne hjælpe med, men åbenbart ikke hvad de kunne hjælpe med..

Men tak for svaret, jeg ringer til dem i morgen, så må jeg se om jeg kan få fat i den rette person.....sidst jeg ringede derned for at spørge om noget blev de ved med at viderestille mig så mange gange at jeg opgav tilsidst.
onmyway er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 19:02   #5
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

vil lig sige, at i nogle fagforeninger kan man ikke få nedsat sit kontingent og i andre er det 1 år, så der er meget forskelligt fra fagforening til fagforening
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 19:08   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lotte seiersen Se meddelelser
Tak for det MTVRV1

Men arghhh...... HK kunne da godt tidligere oplyse mig om hvad de ikke kunne hjælpe med, men åbenbart ikke hvad de kunne hjælpe med..

Men tak for svaret, jeg ringer til dem i morgen, så må jeg se om jeg kan få fat i den rette person.....sidst jeg ringede derned for at spørge om noget blev de ved med at viderestille mig så mange gange at jeg opgav tilsidst.
Jeg sad lige og tænkte om man kunne få HK til, at godt gøre det for meget betalte, men arrrggg den er nok lige streng nok. De ved jo ikke man er sygemeldt, fagforeningen, desværre.

Noget helt andet; Jeg oplevede fx. lige i dag at TDC bonnede mig kr. 99,00 for et mistet simkort (datteren naturligvis). Det blev straks krediteret da jeg ringede og brokkede mig, alle er bare så strenge idag og skal bare tjene.

I øvrigt meldte jeg mig ud af HK i 2007 til de Kristlige og sparede 50% i kontigent og jeg vil syntes at de kristlige er mindst lige så gode. HK bommede totalt i min sdp. sag. ((
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 19:45   #7
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Der kan man bare se. Jeg har været sygemeldt siden 2006 og har troligt betalt fuldt medlemskontigent....
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 19:56   #8
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Jeg er i 3F og betaler nedsat kontigent....som de selv oplyste mig om...
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 19:56   #9
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lotte seiersen Se meddelelser
Hej Solen

Må jeg spørge hvilken fagforening du har ? Jeg har HK, og de ved at jeg er sygemeldt, da jeg har haft kontakt til dem, men de har nu ikke oplyst noget om nedsat fagforening eller A-kasse, når man er sygemeldt.

Håber da ikke de bare har "glemt" mig at oplyse om en evt. nedsættelse.
Jeg har Dlfa, som ikke just reklamere med denne mulighed. Jeg har endda været i kontakt med dem flere gange gennem årene, og de har på ingen måde gjort opmærksom på denne mulighed.

Jeg gider på ingen måde begynde at regne på, hvor mange penge jeg kunne have sparet.

Egentlig ved jeg slet ikke, hvorfor jeg bliver ved med at være medlem af fagforeningen, for de kan overhovedet ikke hjælpe mig med noget. Nok bare gamle vane + en eller anden form for livline til mit tidligere liv.

Det er da værd at tjekke muligheden for nedsat kontingent, hvad der er sparet er jo tjent.

Jeg fandt tilfældigt en lille notits om muligheden. Der var dog ikke direkte nævnt noget med sygemelding - det kørte mere på barsel og anden orlov. Ved at grave lidt dybere i det, fandt jeg dog ud af at jeg som sygemeldt også var omfattet.

Så tjek det, måske har din A-kasse samme mulighed.
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 20:06   #10
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
½ pris, gælder det osse for folk i fleksjob, der i forvejen betaler nedsat kontingent?

Tumnus
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
penge til at slå til FTP nille60 Alt det andet 70 24-05-2011 21:34
Så er der Penge Dorah Politik og Samfund 9 27-05-2009 00:43
Der er penge i os! sun-lady Politik og Samfund 4 05-03-2009 19:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension