K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-07-2012, 06:20   #1
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Resourceforløb

Sådan som jeg forstår ny fleksjob reform, så vil de på ægtefælle forsørgelse få et beløb (kan ikke lige gennemskue hvilket beløb) uanset anden formue og udbetaling af erhvervsevnetab fra pensionsselskab?

Hvad med dem, der er igang med at blive afklaret til flex, bliver de også sendt i resourceforløb og dermed berettiget til ydelse, selvom man p.t. er på ægtefælle forsørgelse?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2012, 08:11   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du kan mindst får 60 procent af dagpengene
alså 10300 inden skat
men for at komme på disse forløb, skal alle andre muligheder være udtømte
så hvis man ikke kan får nogen indtægt, netop ægtefælle forsørgelse eller fomue

så kan kommunen faktsk bare lade med at sætte en sygemeldt på disse forløb
ergo er man lige vidt
men det kan vi først se om nogle år, hvordan reformen bliver til virkelighed i kommunen

men tænker lidt, en kommune er slet ikke parat til disse forløb den 1.1
så der bliver sikkert lidt ventetid på et par år
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2012, 16:52   #3
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
du kan mindst får 60 procent af dagpengene
alså 10300 inden skat
men for at komme på disse forløb, skal alle andre muligheder være udtømte
så hvis man ikke kan får nogen indtægt, netop ægtefælle forsørgelse eller fomue

så kan kommunen faktsk bare lade med at sætte en sygemeldt på disse forløb
ergo er man lige vidt
men det kan vi først se om nogle år, hvordan reformen bliver til virkelighed i kommunen



men tænker lidt, en kommune er slet ikke parat til disse forløb den 1.1
så der bliver sikkert lidt ventetid på et par år
Men det er jo godt nyt, at de der er på ægtefælleforsørgelse og dermed en virkelig skrantende økonomi kan få denne ydelse!

Er et ressourceforløb så det samme som en form for arbejdsprøvning? Eller hvad er formålet helt præcist?

Som jeg læser nogen steder herinde, lyder det som om nogle kommuner allerede bruger modellen...

Hvad nu hvis JC igen giver afslag på fleksjob, hvordan står man så?
Jeg har været i arbejdsprøvning, der er attest fra egen læge og fra 2 psykiatere, der peger på en varig nedsat arbejdsevne samt min arbejdsprøvning siger det samme. Men hvis nej til fleks, kan man så komme på ressourceforløb?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2012, 17:03   #4
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Men det er jo godt nyt, at de der er på ægtefælleforsørgelse og dermed en virkelig skrantende økonomi kan få denne ydelse!

Er et ressourceforløb så det samme som en form for arbejdsprøvning? Eller hvad er formålet helt præcist?

Som jeg læser nogen steder herinde, lyder det som om nogle kommuner allerede bruger modellen...

Hvad nu hvis JC igen giver afslag på fleksjob, hvordan står man så?
Jeg har været i arbejdsprøvning, der er attest fra egen læge og fra 2 psykiatere, der peger på en varig nedsat arbejdsevne samt min arbejdsprøvning siger det samme. Men hvis nej til fleks, kan man så komme på ressourceforløb?
Nej et ressourceforløb kan også bestå af behandling eller lignende. Formålet er at forbedre den sygemeldtes arbejdsevne.
Hvis du får afslag på flex kommer du ikke på ressourceforløb med mindre at du eller ville få FTP. Får du afslag på flex fordi kommunen mener at du er for rask hedder den stadig kontanthjælp.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2012, 17:04   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er så den sjove del, for ingen ved hvad de skal indeholde
udover det er ens jobcenter som skal kører dem og man kun skal have en sagsbehandler
men et gæt er at de både skal indholde behandling og virksomhedspraktik
men for os som har været i gennem alt hvad der hedder behandling og endnu ikke har fået en afgørelse på sagen. Ja der bliver så et problem
så er der kun virksomhedspraktik i flere år

men stadig skal man huske at din og som jeg læser det din, er stort set afklaret
så os sender de nok ikke ud i forløb på flere år

men ingen ved noget og reformen skal også først være 100 procent på plads 2020
dog kigger de på den igen i 2016

du kan jo selv regne ud, at alle arbejdsgange og den måde som et jobcenter arbejder på i dag skal laves 100 procent om.
så det vil tage flere år før et ressourceforløb kører som det skal.

men godt man ikke er 18 år og er meget syg. så hedder det lige 22 år med ressourceforløb. tror desværre mange vil gå ned med depression eller knække helt

du kan anke et afslag og BAN skal så forholde sig til din sag på de gamle regler
hvis du bliver indstillet inden den 1.1.2013
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2012, 17:15   #6
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tob Se meddelelser
Nej et ressourceforløb kan også bestå af behandling eller lignende. Formålet er at forbedre den sygemeldtes arbejdsevne.
Hvis du får afslag på flex kommer du ikke på ressourceforløb med mindre at du eller ville få FTP. Får du afslag på flex fordi kommunen mener at du er for rask hedder den stadig kontanthjælp.
For mit vedkommende går jeg stadig i behandling og skal fortsætte med det formentlig resten af mit liv. Og forbedre min arbejdsevne? Tja, det kan godt være, at de fortsat vil hundse rundt med en, men synes slet slet ikke at det gør mig mere rask, snarere tværtimod! Så kan de bede om nye lægerklæringer hvert halve år og så starte forfra igen igen! Det jo grotesk! Specielt når man er på ægtefælleforsørgelse = 0 kr.
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2012, 17:22   #7
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det er så den sjove del, for ingen ved hvad de skal indeholde
udover det er ens jobcenter som skal kører dem og man kun skal have en sagsbehandler
men et gæt er at de både skal indholde behandling og virksomhedspraktik
men for os som har været i gennem alt hvad der hedder behandling og endnu ikke har fået en afgørelse på sagen. Ja der bliver så et problem
så er der kun virksomhedspraktik i flere år

men stadig skal man huske at din og som jeg læser det din, er stort set afklaret
så os sender de nok ikke ud i forløb på flere år

men ingen ved noget og reformen skal også først være 100 procent på plads 2020
dog kigger de på den igen i 2016

du kan jo selv regne ud, at alle arbejdsgange og den måde som et jobcenter arbejder på i dag skal laves 100 procent om.
så det vil tage flere år før et ressourceforløb kører som det skal.

men godt man ikke er 18 år og er meget syg. så hedder det lige 22 år med ressourceforløb. tror desværre mange vil gå ned med depression eller knække helt

du kan anke et afslag og BAN skal så forholde sig til din sag på de gamle regler
hvis du bliver indstillet inden den 1.1.2013
Ja det går helt sikkert hen og bliver kaotisk på landets på landets jobcentre! Og endnu mere forvirrede sagsbehandlere (som de i forvejen er). Men luksus med en sagsbehandler, det er da fremgang, ihvertfald for mig!

Men ja, stakkels unge mennesker! Håber de trods alt får nogle empatiske sagsbehandlere, hvis de altså findes...
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2012, 17:30   #8
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
men godt man ikke er 18 år og er meget syg. så hedder det lige 22 år med ressourceforløb. tror desværre mange vil gå ned med depression eller knække helt
Hvis du er rigtig heldig kan de køre den i 27 år. De kan jo vælge at starte et 5 årligt forløb dagen inden du fylder 40.

Citat:
For mit vedkommende går jeg stadig i behandling og skal fortsætte med det formentlig resten af mit liv. Og forbedre min arbejdsevne? Tja, det kan godt være, at de fortsat vil hundse rundt med en, men synes slet slet ikke at det gør mig mere rask, snarere tværtimod! Så kan de bede om nye lægerklæringer hvert halve år og så starte forfra igen igen! Det jo grotesk! Specielt når man er på ægtefælleforsørgelse = 0 kr.
Dit ressourceforløb kunne jo bare bestå af at fortsætte din behandling. Dog vil du på ressourceforløb få et beløb tilsvarende kontanthjælp uafhængigt af formue eller ægtefælles indtægt. Nej det er ikke sikkert at du vil få det bedre men kommunen vil spare penge ift. FTP og det er jo hvad de hele handler om.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2012, 17:38   #9
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tob Se meddelelser
Hvis du er rigtig heldig kan de køre den i 27 år. De kan jo vælge at starte et 5 årligt forløb dagen inden du fylder 40.



Dit ressourceforløb kunne jo bare bestå af at fortsætte din behandling. Dog vil du på ressourceforløb få et beløb tilsvarende kontanthjælp uafhængigt af formue eller ægtefælles indtægt. Nej det er ikke sikkert at du vil få det bedre men kommunen vil spare penge ift. FTP og det er jo hvad de hele handler om.
Det er selvfølgelig rigtigt!
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2012, 18:27   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
når alle behandlingsmuligheder er udtømte, så er de udtømte
så hvis man stadig skulle forsætte med nye lægepapir i gennem 22 år
hvem skal betale dem og hvor vil de finde alle de arbejdspladser til hundesyge mennesker
hverken jobcenter eller virksomheder har nogen kompetencer i forhold til alle problemstillinger med psykisk syge foreksempel
der er jo ikke noget som hedder kan ikke arbejdsprøves efter den 1.1.2013 som i dag


jeg tror allerede i 2016 der vil ske ændringer, for det bliver hundedyrt og have disse
ressourceforløb i gang og især hvis de skal give nogen menning
som jeg godt kan frygte når det er en kommune som skal drive dem. Men også er økonomisk ansvarlig for dem
ergo bliver det små forløb og ventetid på halve og hele år i mellem.
ja de får 1.4 mia de næste 7 år, men forslå overhovedet ikke i min lomme økonomi.


udtrykket parkeret på førtidspension, bliver lavet om til parkeret på kontanthjælp

Sidst redigeret af MTVRV1; 18-07-2012 kl. 18:33.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension