K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-07-2011, 23:39   #361
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
hej lotte68, jeg har idag fået brev fra LB,jobcenter musvågevej.desværre det er en blandet føelse jeg har for det føles som om hele mit sagsforløb er en kopi af dit. københavns kommune må have et koncept eller en skabelon for hvordan de bedst kan rode og forhale sager.
så godt som alt det bøvl du har haft med jobcentrene har jeg oplevet nu, det er så identisk at jeg bare kan læse hvad du har oplevet og jeg får det så bare lidt forsinket.
den bemærkeligt dårlige sagsbehandling er ikke en enlig svale.

SUK jeg kan bekræfte alle dine påstande og vi er tydeligvis retsløse
Er ked af det på dine vegne, at du oplever præcis det samme som jeg har gjort, men det undrer mig desværre slet ikke.

Ja du kan vide dig sikker på de har en skabelon, det er jo også den de lærer at gøre brug af på deres små kurser hvor de skal begrænse tilgangen til førtidspension ved brug af ulovlige metoder.

Om så deres skablon gør borgerens sag til en sag bygget på ulovligheder og løgne fra visitationsteamets side, så bliver det da bare sådan.
Det vil de da ski*e på, de skal bare snyde alt hvad de kan så de kan undgå indstilling til pension.

Spørgsmålet er om vi skal gå til pressen med vores viden hvis vi kan blive lovet anonymitet, jeg har ikke som syg borger lyst til at flashe min sygdom ud over hele offentligheden, en smule værdighed må man vel have lov at beholde.

Men husk endelig at klage til Borgerrådgiveren over visitationsteamet.

Hvad har visitaitonsteamet og Blytækker skrevet?
Er det også en indstilling til at afslag på førtidspension du har fået meddelelse om?

Men hvor kunne det bare være rart og retfærdigt hvis samtlige visitationsteamets medlemmer blev ringet op af BT eller Ekstra Bladet og stillet en række meget relevante spørgsmål.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 21:56   #362
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tråden her hedder "Jobcenter har syltet min pensionssag i 2 år!

Vil blot lige tilføje, at samme Jobcenter har syltet min pensionssag i 5 år.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 22:58   #363
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Tråden her hedder "Jobcenter har syltet min pensionssag i 2 år!

Vil blot lige tilføje, at samme Jobcenter har syltet min pensionssag i 5 år.
Nej altså, nu må et Sg* da være nok!!!!!!
Det går altså ikke de slipper afsted med dette her.
Har du klaget til Borgerrådgiveren over det?
Og har du fået medhold?

Jeg fik medhold i Nyropsgade-sagen, men da "teamet" bare hedder "teamet" skal ingen stå personligt til ansvar, dvs. ingen får en næse for den svinestreg, og det er jo netop grunden til de er anonyme, så kan de omgås loven som de vil, uden det har nogen som helst konsekvenser for dem.

Skal vi evt. formulere en fælles skrivelse i form af klage til Borgerrådgiveren?
Tænker hvis vi alle klager fælles, så står vi langt stærkere og pressen vil måske også vise interesse i sagen.

Vi kunne opridse alle de punkter der er fælles for vores sager hvor loven er overtrådt og gøre fælles front.
De kører jo præcis den samme model overfor os allesammen, og det uanset hvad vi fejler, og som sidste krampetrækning forsøger de at henvise os alle til Liaison-psyk, som er eksperimentiel behandling i form af et forskningsprojekt, og ikke et reelt rimeligt behandlingstilbud, og derfor ulovligt at henvise til, som en realistisk behandlingsmulighed, det er vanvid.

Og vi er nu alle som en blevet til hypokondere, uanset hvor meget dokumentation vi har på vores sygdom.
Det er dybt syge mennesker med stærkt psykopatiske træk, der har samvittighed til at arbejde i de visitationsteams og socialcentre, man kan ikke med god samvittighed have et job hvor man opfører sig sådan overfor syge borgere med mindre man totalt mangler empati. dvs. er psykopat.
Jeg vil vove at påstå de vanvittige personer i Jobcentrene, der opfører sig som de gør, alle som en er mennesker med stærkt psykopatiske personligheder.

Og systemet er jo glade for, at der findes sådan nogle sat*ner, der har samvittighed til at være onde ved borgeren, lyve, snyde bedrage og sætte sig over loven, som jo er typisk for psykopater, for systemet sparer milliarder på at have den slage uhyrer siddende og arbejde i deres system.

Føj, det skal altså stoppes nu, det er så langt ude, nu skal vi altså ikke finde os i det længere!!!
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 23:07   #364
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg synes godt nok det er en hård behandling i har fået

godt nok har min sag taget tid, men på intet tilspunkt har det været mine sagsbehandler der har haft skylden. ud over en lang sagsbehandling af min pensionsag.
men ydeligere undersøgelser er det som har taget tid i min sag
det er jo lige får min sag har kørt helt efter bogen, når jeg læser jeres sager
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2011, 11:39   #365
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Borgerrådgiveren Kbh.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Skal vi evt. formulere en fælles skrivelse i form af klage til Borgerrådgiveren?

Tænker hvis vi alle klager fælles, så står vi langt stærkere og pressen vil måske også vise interesse i sagen.

Vi kunne opridse alle de punkter der er fælles for vores sager hvor loven er overtrådt og gøre fælles front.
Kan da lige oplyse jer om, at Borgerrådgiveren i Kbh.: http://www.kk.dk/Borger/Borgerraadgiveren.aspx
gerne udformer selve klagen og ikke har så travlt i disse dage - var selv lige forbi i sidste uge, og fik fortalt, at vores klage ville komme ud af døren på ca.8 dage, fremfor de normale ca.4 uger...bare så I ved det.

Man skal nogengange smede mens harmen er frisk og størst!
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2011, 12:38   #366
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
ja det gør jeg lige nu hvor hamren er ledig og viljen ubøjelig.
jeg sendte en indsigelse(både mail og papir) til socialforvaltningen, pensionsnævnet og har posten den til borgerrådgiveren så ser vi hvad der sker.
jeg kan se fra mit vindue at sommerens svaler ikke er alene men flyver i flok.

Sidst redigeret af østerbro; 21-07-2011 kl. 17:00. Årsag: stav
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2011, 15:43   #367
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser

Nej altså, nu må et Sg* da være nok!!!!!!
Det går altså ikke de slipper afsted med dette her.

Helt enig, derfor godt vi får kontakt med hinanden på K10 :-)

Har du klaget til Borgerrådgiveren over det?

Var forbi i 2007, hvor det tog deres jurist ca. 4 mdr. at trænge igennem til Nyropsgade, hvorefter de syltede sagen videre...

Og har du fået medhold?

Jeg var kun forbi med det formål at få min FP-ansøgning fra 2005 behandlet, da det var umuligt at komme igennem på tlf. og skriftlige henvendelser svarede man heller ikke på...

Skal vi evt. formulere en fælles skrivelse i form af klage til Borgerrådgiveren?
Tænker hvis vi alle klager fælles, så står vi langt stærkere og pressen vil måske også vise interesse i sagen.

Vi kunne opridse alle de punkter der er fælles for vores sager hvor loven er overtrådt og gøre fælles front.

Det kunne netop være en måde, at få skovlen under BIF-Forvaltningen - der bør og skal ryddes op.

For nogle måneder siden havde Buster en tråd om en københavner, der for 5 år siden fik en sag hjemvist fra BAN eller Ankestyrelse: Og havde kommunen foretaget sig noget? NIX!


De kører jo præcis den samme model overfor os allesammen, og det uanset hvad vi fejler, og som sidste krampetrækning forsøger de at henvise os alle til Liaison-psyk, som er eksperimentiel behandling i form af et forskningsprojekt, og ikke et reelt rimeligt behandlingstilbud, og derfor ulovligt at henvise til, som en realistisk behandlingsmulighed, det er vanvid.

Ja, man skyr ingen midler! Endda en kontoransat i Visitationsteam, der blandt meget andet sidder og leger psykiater, hvis det er vejen frem for at indstille en borger negativt!

Personligt "samler jeg navne" til Borgerrådgiver og/eller advokat (for evt kollektiv sagsanlæg), da jeg de seneste 10 år har oplevet, at aben flyttes fra skulder til skulder, socialminister til beskæftigelsesminister, overborgmester til borgerrådgiver, jobcenterchef til SB, SB til jobcenterjurist etc....


Føj, det skal altså stoppes nu, det er så langt ude, nu skal vi altså ikke finde os i det længere!!!

Du er simpelthen så dejlig gal i skralden, Lotte, og fuld berettiget, efter min mening :-)
Så her på K10, arbejder vi københavnere fortsat videre på at fange hinanden op og få ændret de forhold, der anstændigvis ikke kan accepteres at fortsætte :-)

Håber svaret gav mening - har lige Tourens Kongeetape kørende ved siden af mig :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2011, 15:47   #368
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Kan da lige oplyse jer om, at Borgerrådgiveren i Kbh.: http://www.kk.dk/Borger/Borgerraadgiveren.aspx
gerne udformer selve klagen og ikke har så travlt i disse dage - var selv lige forbi i sidste uge, og fik fortalt, at vores klage ville komme ud af døren på ca.8 dage, fremfor de normale ca.4 uger...bare så I ved det.

Man skal nogengange smede mens harmen er frisk og størst!
Tak for det, L.S. :-)

Personligt går tingene ikke så hurtigt som ønskeligt - skal altid lige ha' skodkroppen med og funktionen af 1. salen afhænger en del af førstnævntes tilstand...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2011, 15:50   #369
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
jeg kan se fra mit vindue at sommerens svaler ikke er alene men flyver i flok.
Hvor poetisk og symbolsk stærkt for vores situation, den vil jeg huske :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2011, 15:55   #370
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Jeg kan oplyse at Gladsaxe kommune er lige så slem som København.
Hvis andre har oplevet det på en anden måde, vil jeg gerne høre om det.
God kampånd!!
Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
syltet hen i systemet lillemus48 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-04-2011 11:00
Bliver min sag syltet?? emilie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-02-2011 11:39
aktivering, arbejdsprøvning..STRESSS...syltet??? Nessa12 Alt det andet 12 12-10-2010 14:52
Min historie om at blive syltet, og spændt ben for. loke Din historie 13 17-06-2009 10:34
Syltet i Egedal - fri proces - spørger politikere zuza Det er da strengt ! 0 08-02-2008 04:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension