K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2013, 18:21   #1
JesperJensen
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2013
Lokation: Næstved
Indlæg: 13
Styrke: 12
JesperJensen er ny på vejen
Hvad ville i gøre (8dage til at beslutte sig).

Sygedagpenge stop:
Jeg har i dag fået brev fra min sagsbehandler som oplyser at min forlængelse af sygedagpenge er afvist.
I tlf sagde hun det var på grundlaget (du er for syg til sygedagpenge) & der ses ingen muligheder for jeg kan være rask inden for 39uger.
Hendes egne ord i tlf. så fremadrette er det kun kontanthjælp.
Kan det virkelig være rigtigt?.

Jeg har været sygemeldt siden 23-11-2011
Jeg er uden diagnose (dvs ****t af systemet) jeg har god læge som stadig sender mig til udredning og ikke vil opgive mig selvom hun selv siger vi er ved at være udtømt i hvad vi kan teste. Jeg har spec. læge samtale midt i juni (det er alt) min eneste/sidste udredningsforløb pt fra lægelig side.

Egen læge status siger pt:
Uarbejdsdygtigt.

Jeg har spec. læge erklægering fra jobcenteres henviste læge.
Henvist pga jeg går uden en diagnose.
Det gav den hårde udtalelsen: Fuld uarbejdsdygtig i enhver erhver.

Jeg er pt (var til i dag) under forløb med Contra med praktikopfølgning, er pt nede på 2x 2timer hvoraf ca30min aktive pr uge, efter denne udtalelse er min sygedagpenge stoppet dagsdato og jeg skal ikke arbejde den sidste uge! (ud af et 3måneders forløb).
PGA der er ingen forbedringer, stigninger i timer, men faktisk faldendende timearbejder stoppes alt.

VAGT:
uge 1 3timer x 4dage (klarede 2timer første dag).
uge 2 2timer x 2dage (klarede 1time første dag).
uge 3 2timer x 2dage (klarede 20min sidste dag).
uge 4 2timer x 2dage (klarede 1time første dag).
uge 5 2timer x 2dage (klarede 39min). + 2timers pause inden jeg kunne køre hjem
uge 6 2timer x 2dage (klarede 1t20min første dag) 40min pause før jeg kunne tage hjem pga ubehag.

Sådan kørte det og nu er ALT aflyst, skal ikke gennemføre min jobprøvning da det ikke ses som fremgang, skal kun til slutsamtale d. 27 hvor status skal laves.
(dvs dagen efter jeg senest kan klage over afgørelsen af mine sygedagpenge).

Der ligger contra udtagelser med at hvis det ikke var for min kæreste skulle jeg have hjemmehjælper til ordne hus/have/mad for mig (eneste jeg klare selv er vaske mig selv).
De ville gerne lave en funktionsevneerklæring som Jobnet har skudt ned og sagt ikke er nødvendigt. (hmm).

Min personlige mening:
Er for ung (33år gammel) til opgive arbejdsmarkedet så kæmper for at blive rask selvom det ser sort ud når ingen diagnose er fundet.
Føler det er forkert jeg kan være for syg til sygedagpenge & skal overgå til kontanthjælp. (det havde jeg aldrig troet).
betaler stadig fuld akasse, fagforening '(har jeg gjort siden jeg var 18år)
Har stadig mit gamle job på hånden, så det kæmper jeg for!.

Hvis i stod i mit sted, hvad er jeres næste skridt?.
Ved ikke hvor langt i forløbet jeg er, hvad skal jeg kæmpe for?.
går med følelsen af jeg er blevet ****t, men ved heller ikke hvad mit næste skidt ville være?

Har 8dage til at beslutte min gøren!. HVAD VILLE I GØRE, hvad er min fremtidsudsigter hvis mit sygeforløb ikke ændre sig til det bedre?

Sidst redigeret af JesperJensen; 19-02-2013 kl. 18:49.
JesperJensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 18:32   #2
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Æv æv.... det lyder skidt.

Men desværre så må de gerne afvise at forlænge efter de 52 uger, især hvis der ingen bedring er... så skal der jo først findes en diagnose , så kommunen kan afklarer ad hvilken vej der SÅ skal gåes, og indtil der er du henvist til kontant hjælp- også selvom du stadig er syg.

Har du kun været i din afklaring 1 gang pr uge ? -

Hvis dine speciellægeerklæringer siger du er uarbejdsdygtig i alle erhverv, så forstår jeg slet ikke du er sendt ud i en afklaring...

Jeg personligt tror ikke der er noget du kan gøre som tingene ser ud lige nu - uden diagnose eller andet...desværre.
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 18:39   #3
JesperJensen
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2013
Lokation: Næstved
Indlæg: 13
Styrke: 12
JesperJensen er ny på vejen
Sat i arbejdsprøvning fordi loven kræver det (sagsbehandlerens ord).
Contra satte også spørgsmålstegn ved denne beslutning.

Har været i afklaring i små 3måneder (afkortet af sagsbehandleren i dag)
1måned var div kurser indtil paktikjob blev fundet.
1måned med kurser var ca 1-2gange om ugen 1-2timer (max i mit tilfælde).
praktikjob: 2timer 2gange om ugen (holdte 20min til 1t-20min inkl småpauser ca 1 gang om ugen).


HADER ORDET DIAGNOSE (nu).
Dvs ingen diagnose eller forbedringer i min sygedom = ?????? kontanthjælp resten af mine dage?.
Dvs jeg sættes i en kasse og der lukkes for låget, med stemplet (ingen diagnose).

Sidst redigeret af JesperJensen; 19-02-2013 kl. 18:58.
JesperJensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 18:55   #4
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Jeg er slet ikke inde i den nye reform, men meningen med den - er jo at ingen skal havne i det sorte hul...

Håber nogen af Profferne herinde kan komme med nogle bedre input
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 19:25   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hvis du har modtaget nogen akter fra jobcentret ( med oplysning om at du kan kommentere på dem inden 8 dage), så kig dem igennem og selv vurdere, hvad der måske mangler af oplysninger, f.eks. lægeoplysninger osv...

Og gør der det, så er det bare om at skrive det til dem, evt. få fat i de lægeoplysninger og aflevere det til dem til jobcentret (du har ret til aktindsigt hos lægerne).

Det jeg måske godt kunne have skrevet, hvis jeg var dig, er, at fortælle dette:

At det er arbejdsevnen, de skal vurdere, og praktikken har vist sig, at det ikke har gået særligt godt. At selvom der ikke er nogen diagnoser, så er det fortsat arbejdsevnen, de skal se på. Og at du fortsat er i offentlig behandling....

Se gerne denne link om sygedagpengestop:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Der findes mange fine link også under "Nyttige links" eller andre links på forsiden... Brug evt. også søgefunktionen, hvis du vil finde andre, som har oplevet lignede med "ingen diagnose".... f.eks. bruge ordet "ingen diagnose sygedagpengestop"..... eller noget i den retning...

Tal evt. også med din læge, hvis du kan nå det. Om lægen kan skønne, om du kan komme tilbage på arbejdet inden for den tid, der bla. er nævnt i sygedagpengelinket...

Så det er bare om at finde ud af, hvad du mener, jobcentret mangler af oplysninger som kan gavne sagen.

Sørg for at få stop af ydelsen skriftligt, hvis de fortsat mener, de skal stoppe dine sygedagpenge...

Sygedagpenge er desværre kun en kortvarig ydelse. Men få fat i din fagforening, måske kan de nå at hjælpe dig, hvis du vil det.

Sidst redigeret af curls; 19-02-2013 kl. 19:28.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 19:28   #6
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Øv Jesper...det lyder dælme godt nok træls for dig. Kan du (hvis du har lyst) prøve at beskrive dine symptomer lidt ?
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 19:33   #7
JesperJensen
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2013
Lokation: Næstved
Indlæg: 13
Styrke: 12
JesperJensen er ny på vejen
KOPI AF MODTAGET BREV:

Du har været sygemeldt siden den 23.12.2011.
I h.t. Lov om sygedagpenge §24 ophører udbetaling af sygedagpenge efter udløbet af en
kalendermåned, når der er udbetalt sygedagpenge, herunder nedsatte sygedagpenge eller
løn under sygdom for mere end 52 uger i de 18 forudgående kalendermåneder.
Dette betyder at din ret til sygedagpenge (generel varighed) ophørte den 31.01.2013. Du
er tilsendt ventebrev af 17.01.2013.
I h.t. Lov om sygedagpenge §27 har Jobcentret mulighed for at forlænge retten til
sygedagpenge udover denne dato. Der er følgende muligheder:

1
2
3
4
5
6
7


Som led i opfølgning af dit sygefravær, har Jobcentret løbende fået tilbagemeldinger fra
Contra om forløbet i praktikken og indhentet lægelig dokumentation. Senest har vi
indhentet speciellægeerklæring fra A. B. af januar 2013 og
statusattest af 05.12.12 fra egen læge. Seneste opfølgningsnotat fra Contra af På baggrund af dette påtænker Jobcentret at standse udbetaling af sygedagpenge, idet
der ikke skønnes at være mulighed for forlængelse af ret til sygedagpenge efter generel
varighed.

Som led i partshøring, jfr. Forvaltningslovens § 19, skal du have mulighed for at komme
med en udtalelse i forhold til den afgørelse kommunen påtænker at træffe.
Såfremt du ikke er fremkommet med udtalelse inden 8 dage fra modtagelsen af denne
skrivelse, vil der blive truffet afgørelse på det foreliggende.

Der vedlægges kopi af det materiale, der vil danne grundlag for afgørelsen.
Kan ikke sætte mig imod bilag, faktisk er de meget sigende om hvad jeg kan og ikke kan!. (dvs kan INTET).
men betyder det så jeg ikke kan andet end kontanthjælp til endte dage?.

Sidst redigeret af JesperJensen; 19-02-2013 kl. 19:40.
JesperJensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 19:41   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af JesperJensen Se meddelelser

Som led i opfølgning af dit sygefravær, har Jobcentret løbende fået tilbagemeldinger fra
Contra om forløbet i praktikken og indhentet lægelig dokumentation. Senest har vi
indhentet speciellægeerklæring fra A. B. af januar 2013 og
statusattest af 05.12.12 fra egen læge. Seneste opfølgningsnotat fra Contra af På baggrund af dette påtænker Jobcentret at standse udbetaling af sygedagpenge, idet
der ikke skønnes at være mulighed for forlængelse af ret til sygedagpenge efter generel
varighed.
Find ud af, hvad Contra måske har skrevet. Jeg håber da, at du har fået det opfølgningsnotat med i brevet... Kommenter til det, du mener ikke lyder rigtigt i de ting, som Contra måske har skrevet....
Og mener du ikke selv du kender til det opfølgningsnotat, må du skrive det som kommentar til dem - og oplyse dem samtidigt, at du ikke mener at have fået alle akter tilsendt = ugyldig partshøring.


Hvis der står, at lægerne mener, det giver udtryk for, at det er en varig lidelse, og at du aldrig vil få det bedre igen, så pointér det i din kommentar til dem... Varig og nedsat arbejdsevne burde i det mindste få dig over på revalidering, hvis du aldrig kan komme til at arbejde i det samme fagområde igen, som det du har nu (din nuværende arbejdsfunktion).

Sidst redigeret af curls; 19-02-2013 kl. 19:45.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 19:42   #9
JesperJensen
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2013
Lokation: Næstved
Indlæg: 13
Styrke: 12
JesperJensen er ny på vejen
Vil gerne oplyse mine symtomer senere (når jeg har klaret denne sag).
Så om 8dages tid så skal jeg nok prøve forklare det nærmere, er meget optaget af det her ene (storre) problemstilling pt..

Håber det er ok?

Det er faktisk rigtigt godt det contra har skrevet. så det er ikke negativt.
De skriver jeg ikke kan arbejde (derved nå at blive rask til fuld job inden for de 39uger) & jeg skal/bør have den funktionsevnetest i stedet for arbejdsprøvning på baggrund af mit forløb til dato, men det vil sagsbehandleren ikke imødekomme da det ikke er aktuelt nu.

Hun henholder sig til at jeg skal kunne være klar på 39uger.
ERGO jeg er pt for syg til sygedagpenge. (dvs til en forlængelse) ud fra contras skrivelse.

Kan ikke kopi paste Contra udtalelsen da den er af anden filtype.
JesperJensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 19:53   #10
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

kan man ikke bruge punkt 4 ?

Man får jo ikke ftp eller flex på diagnosen. Men på erhvervsevnen, og den er jo ikke helt afklaret.

Held og lykke Jesper, kan godt følge at det fylder meget i øjeblikket.

__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad ville i gøre? Sabrina K Spørgsmål ang fleksjob 14 11-08-2010 23:32
Hvad ville I gøre? hla72 Accept fra vores omgivelser 29 07-04-2010 10:15
Hvad kræves der på arbejdesmarked som det offlige ikke ville se! UllaCliffShads Dit og Dat 2 26-05-2009 19:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension