K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-04-2010, 09:58   #51
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Er der ingen lægepapirer, der specifikt siger, at man ikke må komme i arbejdsprøvning, så er der ingen vej uden om. Kommunen vil i det her tilfælde bare sige, at den tidligere arbejdsprøvning var til fleks, og din tilstand må ha' ændret sig, siden du nu søger pension, ergo er en ny arbejdsprøvning nødvendig.

Og selv hvis man har lægeerklæring på, at sygdommen kan forværres, hvis man sendes i arbejdsprøvning, er der nogle kommuner, der gør det alligevel under trussel om at fjerne forsørgelsesgrundlaget ellers. Det gjorde de ved mig - men jeg endte heldigvis med en sød sagsbehandler, der sørgede for, at arbejdsprøvningen kunne foregå i eget hjem, og ved den efterfølgende anke fik jeg ret i, at arbejdsprøvningen var unødvendig. Men kommunerne er virkelig meget tunge at danse med, når det kommer til arbejdsprøvninger.

Sidst redigeret af Morgause; 01-04-2010 kl. 10:01.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2010, 10:09   #52
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Lige et spørgsmål.

Hvorfor er du på kontanthjælp, når du kommer fra fleksjob, burde du ikke få ledighedsydelse eller sygedagpenge?

VH Popiae
Den har jeg også studset over, efter 9 mdr.s fleksjob burde du have ledighedsydelse fordi du er fyret. Alternativt sygedagpenge, og i et sygedagpengeforløb med opfølgning på din sag, på samme måde som før du blev visiteret.

Har lægen sygemeldt dig? For hvis ikke så er du jo bare ledig fleksjobber, fordi fleksjobbet var for hårdt, og kommunen vil måske finde et andet der bedre matcher dine skånehensyn.

Som fleksjobber er det min erfaring at kommunen med mellemrum skal følge op på ens sag, og vurdere om man er blevet dårligere end man var da fleksjobvisitationen blev givet, og der derfor skal indledes en pensionssag eller om man fortsat skal være til rådighed for et fleksjob.

Som jeg læser din sag, så er det vurderet nu, at der stadigvæk er mulighed for et fleksjob.

Men så burde du have ledighedsydelse.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2010, 13:20   #53
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Ingen

Til orientering.
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.

Sidst redigeret af Lizzy; 01-04-2010 kl. 13:40. Årsag: dobbeltpost
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2010, 13:35   #54
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Til orientering.
For 5 år siden, kommer jeg til skade med ryggen i en arbejdsprøvning. Man ved på det tidspunkt godt at jeg har en diskusprolaps , og skal finde ud af hvor mange timer jeg kan arbejde. Jeg bliver opereret og man fjerner 2 diskusprolapser.
De følgende to-tre år, går med 2 arbejdsprøvninger og et par kurser, hvoraf kun et fuldføres tilfredsstillende.
Jeg har ondt i den tid, og går psykisk ned fordi jeg i løbet af 2 år mister et barnebarn ved fødslen, finder min veninde død og bliver mormor til et handicappet barnebarn.
Jeg får en hjerneblødning, sikkert pga stress over det skete.
Jeg har på intet tidspunkt kunnet få psykologhjælp, ikke engang da egen læge foreslog en neuropsykologisk undersøgelse i forbindelse med hjerneblødningen.
Ud over alt dette, er min ryg bare blevet værre og værre...følgerne af diskus kan være grimme! Vandladningsproblemer og ingen følelse i højre ben overhovedet, plus de evindelige smerter....jeg ved ikke om "man" forventer at implantatet som ved røngten viste sig at sidde forkert, selv lige hopper på plads efter 5 år...jeg tror det ikke!
Jeg kan bare mærke at jeg ikke kan holde til det mere..tænker ofte...godt min søn snart er voksen og kan klare sig selv...for jeg orker ikke mere nu.
Jeg vil ikke sige ja til en arbejdsprøvning nu..slet ikke fordi jeg faktisk er sygemeldt.
Jeg ser så frem til at der tilsyneladende kommer en psykolog på banen....men lad os nu se. Og så anker jeg selvfølgelig afslaget.
Tænker også at de fanme skal prise sig lykkelige for at jeg ikke sagsøger dem for tab af erhvervsevne...egentlig er det jo en arbejdsskade.

Giver det mening?

God påske
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2010, 15:03   #55
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lizzy Se meddelelser
Til orientering.
For 5 år siden, kommer jeg til skade med ryggen i en arbejdsprøvning. Man ved på det tidspunkt godt at jeg har en diskusprolaps , og skal finde ud af hvor mange timer jeg kan arbejde. Jeg bliver opereret og man fjerner 2 diskusprolapser.
De følgende to-tre år, går med 2 arbejdsprøvninger og et par kurser, hvoraf kun et fuldføres tilfredsstillende.
Jeg har ondt i den tid, og går psykisk ned fordi jeg i løbet af 2 år mister et barnebarn ved fødslen, finder min veninde død og bliver mormor til et handicappet barnebarn.
Jeg får en hjerneblødning, sikkert pga stress over det skete.
Jeg har på intet tidspunkt kunnet få psykologhjælp, ikke engang da egen læge foreslog en neuropsykologisk undersøgelse i forbindelse med hjerneblødningen.
Ud over alt dette, er min ryg bare blevet værre og værre...følgerne af diskus kan være grimme! Vandladningsproblemer og ingen følelse i højre ben overhovedet, plus de evindelige smerter....jeg ved ikke om "man" forventer at implantatet som ved røngten viste sig at sidde forkert, selv lige hopper på plads efter 5 år...jeg tror det ikke!
Jeg kan bare mærke at jeg ikke kan holde til det mere..tænker ofte...godt min søn snart er voksen og kan klare sig selv...for jeg orker ikke mere nu.
Jeg vil ikke sige ja til en arbejdsprøvning nu..slet ikke fordi jeg faktisk er sygemeldt.
Jeg ser så frem til at der tilsyneladende kommer en psykolog på banen....men lad os nu se. Og så anker jeg selvfølgelig afslaget.
Tænker også at de fanme skal prise sig lykkelige for at jeg ikke sagsøger dem for tab af erhvervsevne...egentlig er det jo en arbejdsskade.

Giver det mening?

God påske
Lidt mere mening og naturligvis også en god påske til dig.

Jeg kan godt forstå du vil have fred nu, og føler nok er nok.

Men det er nødvendigt at gøre det kommunen gerne vil have, sådan at du kan afklares i forhold til en pension, men medmindre din læge direkte siger at en arbejdsprøvning vil forværre din tilstand, så er du nødt til at deltage i det omfang du magter det - så kommunen får noget at vurdere dig på.

Ved at du ER visiteret til fleks, så HAR kommunen anerkendt at du har en varig lidelse som ikke kan behandles, og at du aldrig mere kommer i ordinært arbejde. Og da du har fået nye sygdomme EFTER, er kommunen også nødt til at undersøge om DE har indflydelse på din i forvejen nedsatte arbejdsevne - OGSÅ de nye sygdomme skal være varige og uden behandlingsmuligheder. Det kan jo være at kommunen selv stopper forløbet fordi du har det så dårligt, eller at den psykolog du skal til, kan udtale at du ikke tåler mere.

Men du må passe på dig selv, gøre hvad du magter og så gå hjem når du ikke kan mere. Kommunen er i fuld gang med at undersøge om du fortsat skal være fleksjobber eller om du skal have en pension.

Så det er positivt for en gangs skyld, at du er fyret fordi du ikke magter et fleksjob og når du både har haft en hjerneblødning og har noget psykisk også, så lugter din sag temmelig meget i retning af pension.

Så selvom det er megahårdt og du er træt og ked af det - så gør hvad du kan i den arbejdsprøvning, og mød op i det omfang du kan og gå hjem når det bliver for meget. Så kommunen får noget at vurdere dig på, og forhåbentligt indleder en pensionssag.

Det er tungt og et skodsystem, og den afklaring skal bare overståes.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2010, 02:06   #56
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Hej Ingrid..
Du har helt ret i at jeg ikke skal nægte at deltage i arbejdsprøvning, men lad os nu se om de overhovedet agter at sende mig ud.
Nu anker jeg jo først og fremmest afslaget, og i det står der jo at man anbefaler en psykolog-undersøgelse FØR evt arbejdsprøvning...så jeg bliver nok ikke sendt ud lige med det første.
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2010, 07:36   #57
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lizzy Se meddelelser
Hej Ingrid..
Du har helt ret i at jeg ikke skal nægte at deltage i arbejdsprøvning, men lad os nu se om de overhovedet agter at sende mig ud.
Nu anker jeg jo først og fremmest afslaget, og i det står der jo at man anbefaler en psykolog-undersøgelse FØR evt arbejdsprøvning...så jeg bliver nok ikke sendt ud lige med det første.
Ja du tager til den psykolog-undersøgelse først og se hvad der sker.

forstå dog ikke du er blevet henvist til psykolog langt tidligere.
i min lange periode er jeg blevet tilbudt psykolog flere gange både af min egen læge og andre. fordi de ikke kunne finde årsagen til mine sygedomme.
Mit er så fundet og det var fysisk som jeg selv havde sagt
hele tiden. men i bagklogskabens klarer lys, skulle jeg nok have taget imod det. Netop for at udelukke det, men man ved så ikke hvad de havde fundet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2010, 10:05   #58
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Hej MTVR.
Der er flere ting i min sag som er underlige, men lige mht psykolog, så forstår jeg jo ikke at man ikke ville "ofre" en neuropsykolog, da jeg havde haft den hjerneblødning. Den er jo ikke gået ubemærket hen.
Jeg ved jo godt at min sygdom sidder i ryggen, men der er grænser for hvad et menneske kan holde til, og jeg synes sørme jeg har været ude for en hel del. Psykisk kan jeg jo sagtens selv mærke at der er sket en forandring, og det kan jeg hilse dig og sige at mine unger også kan.
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2010, 10:14   #59
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lizzy Se meddelelser
Hej Ingrid..
Du har helt ret i at jeg ikke skal nægte at deltage i arbejdsprøvning, men lad os nu se om de overhovedet agter at sende mig ud.
Nu anker jeg jo først og fremmest afslaget, og i det står der jo at man anbefaler en psykolog-undersøgelse FØR evt arbejdsprøvning...så jeg bliver nok ikke sendt ud lige med det første.
Meget fint at anke det afslag, det viser i al fald kommunen at NU magter du ikke mere. Fint signalværdi over for din kommune.

Men selv om du anker, så tror jeg alligevel kommunen vil afklare dig - at få en psykologisk undersøgelse er jo også en afklaring. Så meget afhænger jo af den, kommer du til en dygtig psykolog så tror jeg at alt nok skal gå, måske helt uden en (rigtig) arbejdsprøvning. Din sag ligner lidt min, jeg kom bare til psykiatiker i stedet for, og så var der ikke andet for end tilkende mig pension.

Pas på dig imens, det slider med den ventetid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2010, 10:52   #60
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lizzy Se meddelelser
Hej MTVR.
Der er flere ting i min sag som er underlige, men lige mht psykolog, så forstår jeg jo ikke at man ikke ville "ofre" en neuropsykolog, da jeg havde haft den hjerneblødning. Den er jo ikke gået ubemærket hen.
Jeg ved jo godt at min sygdom sidder i ryggen, men der er grænser for hvad et menneske kan holde til, og jeg synes sørme jeg har været ude for en hel del. Psykisk kan jeg jo sagtens selv mærke at der er sket en forandring, og det kan jeg hilse dig og sige at mine unger også kan.
kommunen må også gerne sende mig til psykolog idag, så er det da helt sikkert jeg lige er til pension. 7 års kamp med læger og og 2 år med kommunen.
det sætter sig Psykisk. alene det har sat sig så dybe spor nu, at jeg ikke kommer på arbejdsmarkedet.
har ændret mig 180 grader. Selv min egen læger mener det
så jeg kan udmærket forstå din situation

Sidst redigeret af MTVRV1; 02-04-2010 kl. 11:01.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension