K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2010, 18:27   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
syg med job. dk!

"Sygdom er en alvorlig sag
- og vi kan alle blive ramt. Men vidste du, at mange langvarigt syge gerne vil fortsætte på jobbet – og godt kan? Måske med tilpassede arbejdsopgaver eller på nedsat tid."

http://www.sygmedjob.dk/


-hvor er det dog bare trist at dette ikke er tilpasset med kommunerne!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 18:47   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
tør vædde på ikke en af dem på den video er syg
ellers havde de ikke overskud til at medvirke.
øv er ved at brække mig hvergang jeg ser eller hører om den.

har selv prøvet igennem 1.5 år at beholde mit arbejde.
arbejdspladsen har gjort alt for mig
men jeg er alså for syg til at arbejde
ingen ved sin fulde fem, vil være en del af det offentlige system.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 19:04   #3
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Jeg ville frygtelig gerne arbejde deltids dengang jeg blev sygemeldt, men arbejdspladsen ville ikke beholde mig, fordi det kostede dem penge at have en sygemeldt - de fik jo kun refunderet sygedagpengesatsen. Så jeg blev fyret!

Så gør det ekstra ondt at se reklamerne, hvor de lykkelige syge kan beholde deres arbejde, så de kan blive lykkelige.

Man skulle tro, det var Claus Hjort der har lavet den reklamekampagne.

vim som er godt træt af regeringen og kommunerne
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 23:34   #4
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Jeg har lige fået et brev ind af døren, hvorpå de laver en statistik omkring fleks og hvorfor man ikke har kunnet klare det og om man har kunnet og om dit og dat og 100 andre spørgsmål, jeg havde det bare sådanne, at hvordan tror de man har overskud til at udfylde det. Men så at jeg havde fået et nummer, så de kan rykke hvis man ikke har svaret, for man er jo en af de udvalgte. Man er også anonym skriver de.
Så nu er det svaret, jeg vil bare have fred!..
Så ja, ingen ønsker at drive gæk med deres helbred.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 00:40   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
citat fra deres side.." piskesmældsramt pædagog tryllebinder tumlinger" og så vises en hånddukke..

suk ak og ve.... at sidde og lege med hånddukke, iblandt en stuefuld tumlinger.. det er nok ikke lige en coktail for piskesmældsramte i svær grad.. det er jo løft af arme,hænder.. i støjfyldte omgivelser.. og mange piskesmældsramte bliver støjoverfølsomme.

så med mindre det bare er en joke.. så viser det da de ikke aner hvad der gemmer sig bag diagnosen..
eller også er jeg bare nærtagende som piskesmældsramt, som tiltider dårligt kan holde til at mine egne unger larmer lidt.. snøft..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 12:41   #6
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Jeg synes, det er værd at huske på, at der er grader af sygdom. Hvis man kun er lettere ramt, er det vel et udmærket initiativ? Det, som man kan frygte, er selvfølgelig det, vi allesammen herinde kender til: At de i kommunerne ikke kan finde ud af at skelne, men som udgangspunkt synes jeg egentlig, at det er en ok idé, og jeg tror, at der nok skal være nogle, der kan få god gavn af det.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 13:17   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
morgause, i princippet kan vi godt være enige -MEN det er jo som du selv sir: kan de skelne og igen, hvem skal det?

Kommunerne, sagsbehandleren eller den syge selv?

Ja, der ER forskel på sygdomme og den måde man blir ramt, så jo det BURDE være muligt ovenstående meeeeen som det er nu, har jeg endnu ikke set ret mange eksempler på, at det lykkes, desværre.

Nok ingen tvivl om, at ALLE sygdomsramte ønsker at fortsætte aktivt, på den ene eller anden måde(-mig selv incl ) -men der ER forskel på at kunne og at ville.

Iøvrigt, er det ikke så lang tid siden, at jeg så en opgørelse et eller andet sted, over hvem der drog størst nytte af disse "ordninger".
Kan da afsløre, at det var fx ikke jord-og betonarbejdere, alle dem med hårdt opsliddende arbejde -nej, det var akademikerne, offentligt ansatte indenfor kontorarbejde mv -hm....
-Såååå, der er måske så også en grund til at man nu vil til at pille ved fleksjobordningen, hm.....
(det koster jo staten betydeligt mere at have en akademiker i fleksjob, end det gør en ufaglært ikk´)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 09:48   #8
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
citat fra deres side.." piskesmældsramt pædagog tryllebinder tumlinger" og så vises en hånddukke..

suk ak og ve.... at sidde og lege med hånddukke, iblandt en stuefuld tumlinger.. det er nok ikke lige en coktail for piskesmældsramte i svær grad.. det er jo løft af arme,hænder.. i støjfyldte omgivelser.. og mange piskesmældsramte bliver støjoverfølsomme.

så med mindre det bare er en joke.. så viser det da de ikke aner hvad der gemmer sig bag diagnosen..
eller også er jeg bare nærtagende som piskesmældsramt, som tiltider dårligt kan holde til at mine egne unger larmer lidt.. snøft..
Du er overhovedet ikke nærtagende .!!
Jeg har selv piskesmæld af den sværre grad, jeg kan end ikke klare familiefester uden at få det dårligt.
Jeg har store problemer med større mænger mennesker(læs 8 til 10 stk.)

Så nej han/hun er ikke ramt og aner da minus om piskesmæld.
Har du et link til den video, kunne godt tænke mig at se om jeg kan finde noget om den person.

Mvh.
Jimmy
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 10:14   #9
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hej jsn.

det var bare et banner på siden.. sygmedjob.dk hvor teksten stod.

men det var nok til mig.. hæhæ.. at føle at de bagatellisere piskesmæld. for banneret bliver jo nok vist til mange mange mennesker. og så når en med piskesmæld kan arbejde som tumlingspædagog,, så er det jo bare mig og dig som er snydepelse..
så det er jo folkene bag siden, som ikke helt forstår. at der er forskellige grader af piskesmæld. jeg gad da også godt have været en af dem som kom over det efter 3 mdr.
nu er der gået 4 år og 2 mdr. og det bliver kun værre..

sender gode tanker til dig..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension