K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2010, 21:58   #151
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Tassi

Du skal have et

Kan godt forstå at du er skuffet !

Du må i gang med at klage over sagsbehandlingen til Borgmester og Byråd.

Og så må der da være bare 1 regulær sagsbehandler i din kommune,

der kan finde ud af at gøre din sag klar til indstilling til førtidspension.

Vil de slet ikke være med til det, så er der nok kun en §17 på det foreliggende grundlag tilbage.

Din kommune tør garanteret ikke at give afslag, da de VED du vil klage over det.

Beskæftigelsesankenævnet vil påpege alle de fejl, der er begået,

og kommunen får en NÆSE.

Op og kæmp videre !

(ved godt det er nemmere sagt end gjort, og selvom du har din mor og far til hjælp, er de sikkert lige så opslidte, som dig)
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2010, 22:41   #152
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
[QUOTE=Florken;129970]Du må i gang med at klage over sagsbehandlingen til Borgmester og Byråd.[QUOTE]

Klagen, der gik til Jobcenterchefen blev automatisk videresendt til borgmesteren, men måske byrådet er vejen nu

[QUOTE=Florken;129970]Og så må der da være bare 1 regulær sagsbehandler i din kommune, der kan finde ud af at gøre din sag klar til indstilling til førtidspension.[QUOTE]

Mine forældre havde ved mødet med Jobcenterchefen foreslået at der måske kunne findes en mere kompetent sagsbehandler til min sag, men han forsikrede at hun skam var kompetent nok

[QUOTE=Florken;129970]Vil de slet ikke være med til det, så er der nok kun en §17 på det foreliggende grundlag tilbage.[QUOTE]

Hvordan kan jeg overhovedet have en chance, når min sag stadig er så mangelfuld?? Det foreliggende grundlag er en misvisende ressourceprofil, og de væsentligste oplysninger er ikke medtaget. Så længe der ikke eksisterer noget om min arbejdsprøvning i mine papirer, kan den jo til enhver tid afvises, da jeg 'ikke' har været i arbejdsprøvning

Jeg kan ikke se, hvad jeg overhovedet kan gøre her
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2010, 22:52   #153
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Så længe der ikke eksisterer noget om min arbejdsprøvning i mine papirer, kan den jo til enhver tid afvises, da jeg 'ikke' har været i arbejdsprøvning
Kan du ikke få papirene fra selve afprøvningsstedet, når kommunen tilsyneladende ikke har noget ?

Der må da være noteret noget på afprøvningsstedet.

Ressourceprofilen SKAL opdateres og du skal godkende den

forud for en §17 på det foreliggende grundlag.

Hvis du beder om en anden sagsbehandler, så SKAL de finde en !

Du skal ikke finde dig i at blive affærdiget på den måde.

Men jeg har fuld forståelse for, at der snart ikke er mere energi tilbage i dig

(og i dine forældre).

Håber de ærede medlemmer herinde kan bidrage med råd og moralsk opbakning.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2010, 23:48   #154
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej Tassi - tak for opdatering!

Jeg kan godt forstå du er skuffet - nu havde du ventet og håbet på en stringent opdateret ressourceprofil - og så istedet modtager du en ressourceprofil, som er noget ufuldkomment og sjusket makværk - uden lovede opdateringer!

Sikke noget manipulerende provokerende ævl, der skulle forestille at være en saglig og stringent opdatering af din ressourceprofil - meget værre end den døve mand i”goddag mand økseskaft”- for den døve mand gjorde sit bedste – han var undskyldt på grund af sit handicap – det er sagsbehandler m.fl. på sygedagpengekontor næppe!

Hvad du nu oplever af manipulerende provokerende ævl her, skyldes næppe sagsbehandler alene. Mon ikke hun er superviseret af hierarki over hende (supervision her = lodrette ordrer).

Og hvordan klarer du så det?

Slå koldt vand i blodet. Du er meget klogere end dem! De er som ”oldermanden – han kan ikke forstå” i Klodshans. Den der ler sidst ler bedst – tror jeg på. Men hvordan? Ved struktur og saglighed og stringens, som de ikke magter, som du - når alt kommer til alt - magter! Det har du vist indtil nu!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Den eneste ændring, der er sket er, at de har indskrevet min 'skabelon' i ressourceprofilen (som forøvrigt er fuld af stavefejl, manglende ord og underlige afsnit).

Stadig intet ord om min arbejdsprøvning. Absolut intet!!

Heller intet fra neuropsykologens rapport, som er den, der har stillet de rette diagnoser, og de rette konklusioner på min tilstand!!

Ingen opdateret lægeudtalelse!

Intet steds er det nævnt at jeg har fået tilkendt bostøtte, da jeg ikke kan klare mig selv

Jeg blev lovet opdateret aktindsigt, da den sidste var mangelfuld. Der er ikke dukket noget af det manglende op. Tilgengæld er der er par nye mails, som det ikke er til at fatte mening i, da der ikke er noteret nogle steder, hvad det går ud på
.....

Som prikken over i'et, står der i skrivelsen til mig:

"Det blev aftalt, at der inden den 22. oktober, skulle fremsendes kopi af de supplerende akter i din sag. De akter er vedlagt"

NEJ! Der blev aftalt at jeg skulle have tilsendt en ajourført ressourceprofil!!
Tænk sig, at jeg for et øjeblik troede på at siden sagen nu var gået til Job-og Borgerservicecheen, at så ville dette løfte i det mindste blive overholdt
Jeg har kvalme
Jeg tror på sagsbehandler ønsker at støtte dig, så vidt det er hende muligt. Det var hende, der ringede til VISO og fik faglig supervision omkring din sag, så dine sygedagpenge kunne forlænges.

Arbejdet med opdatering af ressourceprofiler er en kæmpeopgave for sagsbehandlere, så opdatering af ressourceprofiler forekommer ofte sjusket og skuffende – så de, som ressourceprofil handler om ikke kan genkende sig selv.

Det vigtige i ressourceprofil er afsnit: ”Helbredsmæssige forhold.” Check, at alle lægefaglige diagnoser og konklusioner er citeret korrekt. Det sker nemlig at nogle diagnoser er udeladt – eller at vigtige speciallægefaglige og psykologfaglige konklusioner er udeladt – eller at vigtige sætninger i disse konklusioner er udeladt – f.eks. om tilstand stationær. Send notat til sagsbehandler med præcise diagnoser og konklusioner fra speciallæge og psykolog. Så skal sagsbehandler lægge dit notat i din sag, og oplysninger i dit notat skal indarbejdes i ressourceprofil opfølgende. Hvorfor er det ikke sket før – kan du spørge – det er nok ud fra kalkulation: Går den så går den.

Et andet helt essentielt afsnit i ressourceprofil er afsnit: ”Samlet vurdering.” Dette afsnit står sidst i ressourceprofil. Her opsumeres de samlede lægefaglige og psykologfaglige og socialfaglæge vurderinger og konklusioner i din sag. Og her skal du kunne læse, hvad sagsbehandler anbefaler omkring selvforsørgelse efter afsluttet sag: Ordinær beskæftigelse ved omplacering på arbejdsplads, revalidering, fleksjob. Førtidspension.

Husk det er ikke okay at henvise til kontanthjælpshul!

Det fremgår af Helsingør-dom, som jeg her lægger omtale og link til:

http://avisen.dk/det-var-ren-kassetaenkning_117065.aspx

http://www.avisen.dk/_docs/Udskrift-af-dombogen.pdf


Dommen begrundes i domsudskrift på denne måde:

”Det fremgår af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats §69, stk. 1, nr. 1,
at kommunen sørger for at personer med varige begrænsninger i
arbejdsevnen, jf. §2, nr. 7, har mulighed for ansættelse i fleksjob.

Der er i bestemmelserne ikke fastsat nærmere krav til omfanget af den
nedsatte arbejdsevne. Efter §70, stk. 1, giver kommunen tilbud om
fleksjob til personer, der ikke modtager førtidspension.

Efter forarbejdet til lov om en aktiv beskæftigelsesindsats er der
tilsigtet en klar sammenhæng mellem førtidspension og fleksjob.

Er en personen ikke berettiget til førtidspension, og det ikke er muligt
at opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på
arbejdsmarkedet, skal den pågældende visiteres til fleksjob.”


Hold hoved højt! Tro på ret og rimelighed! Fasthold besindigt og velovervejet rimelighed!

Søg hjælp til dokumentation i din sag ved second opinion psykiatrisk speciallægeerklæring!

Jeg tror, det kan betale sig at være meget proaktiv med hensyn til speciallægefaglig dokumentatiuon i ens sag.

Det vigtige i en sygedagpengesag er lægefaglig/speciallægefaglig vurdering – i form af lægeerklæringer/speciallægeerklæringer – og socialfaglig vurdering – især i form af arbejdsprøvevurdering. Læs herom i følgende debat på K10:

http://www.k10.dk/showthread.php?p=125237


Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Du mener at neuropsykologens ord skulle være nok til at få fp?
Jeg snart ikke ved, hvad der er op eller ned mere, og hvornår kommunen er tilfredse
Kan de ikke forlange jeg skal i arbejdsprøvning igen, fordi han jo ikke har skrevet noget direkte om arbejdsprøvning?

Hvad mener du med opdateret ressourceprofil? Jeg lavede den og indsendte den omkring 25. august - den kan vel ikke blive mere opdateret?
Ressourceprofil skal skrives i dialog mellem dig og sagsbehandler - det er ikke nok at indskrive skabelon med det, du sendte den 25. september.

Og hav her fokus på det alt væsentlige: Lægefaglige og speciallægefaglige oplysninger og for dit vedkommende også psykologfaglige oplysninger. De er de bærende oplysninger og vurderinger i sygedagpengesager, som jeg har redegjort for ovenstående.

Jeg tror ikke, der mangler arbejdsprøvevurdering i din sag. Men jeg tror, du skal styrke din sag ved en stærk second opinion psykiatrisk speciallægeerklæring, for alvorligt at gennemhulle lægekonsulents tese om, at Aspergers kan behandles ved råd fra Aspergerforening - med videre tese, at så forsvinder angst og stress også. Denne tese skal du markant have afkræftet ved kontakt med en supergod psykiatrisk speciallæge, som virkelig har forstand på Aspergers med alvorlig udsathed for angst og stress, som du har oplevet: efter gennemført et langt studium og klaret underviserjob på gymnasium, ægteskab? skilsmisse? alenemor med yngre børn, sygemelding fra arbejde, du sikkert elskede og trivedes med, sygemeldt med angst og stress, særligt udsat for stress med grundlidelse Aspergers, og videre en lang og uhørt hård sygedagpengesag, hvor du skulle have haft ro og hjælp - ikke mere stess!

Jeg tror gerne dine forældre vil hjælpe dig økonomisk med at få sådan en essentiel speciallægeerklæring, som kan få stoppet, at der køres videre rundt med dig med hensyn til dokumantation i en uendelighed. Nu må nok være nok!

Du behøver ro for mere opslidende dokumantationsbøvl i din sag! Hvordan kan du få hjælp til det?

Jeg fik selv afgørende hjælp til at stoppe dokumentationscirkus i min sag ved en overmåde forstående og god og velunderbygget speciallægeerklæring - i lignende sag som din.


Held og lykke og knus og kram – det fortjener du!

Og få evt. inspiration af Bruce Springsteen med dig: No Surrender:

http://www.youtube.com/watch?v=z-YMRbh0OqM

Og en anden sang, jeg kom i tanke om, som måske kan inspirere er Muse The Resistance - Uprising - med omkvæd:

They will not force us
They will stop degrading us
They will not control us
We will be victorious

http://www.youtube.com/watch?v=AtZV5XdfqrI

Sidst redigeret af Katharina; 23-10-2010 kl. 04:07. Årsag: Tilføjet links til sange
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 01:15   #155
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Tusind tak, katharina

Jeg skal vist have skåret den ud i pap -en speciallægeerklæring koster penge? Skal man have henvisning fra sin egen læge?

Tak for rådene omkring ressourceprofilen. Helbredsafsnittet er helt klart mangelfuldt, og den samlede vurdering til sidst, har sidste notat fra juni 2009, som kort skriver at jeg ikke er klar til at indgå i et målrettet revalideringsforløb, og derfor henvises til et afklaringsforløb

Jeg tror såmænd også at hvis min sagsbehandler har bare en smule hjerte og samvittighed, at hun ønsker at ordne min sag. Men om hun er komplet inkompetent, eller det er systemet, der lader sagsbehandlerne vade rundt i en labyrint af tyk mudder, kan ingen af os vide. Vi kan kun se resultatet

Det mest frustrerende er bare at man jo ikke kan tvinge en sagsbehandler til at lave det arbejde, som loven foreskriver.
Og jeg kan vel ikke lave en 'skabelon' til den samlede vurdering selv?

Så uanset, hvad jeg så end ønsker at gøre, er jeg prisgivet indtil min ressourceprofil er ordentligt ajourført. Og siden man ikke kan tvinge dette igennem, kan man blot vente og vente og vente og vente, indtil man falder for den ene og den anden varighedsbegrænsning i systemet, miste sit forsørgelsesgrundlag mm, og stadig ikke være i stand til at gøre noget som helst selv, fordi det eneste redskab, der kan bruges til nogen former for handling, er den ressourceprofil, som jeg bare IKKE kan få lavet færdig

Du nævner kontanthjælpshullet. Men siden jeg har fået mine sygedagpenge forlænget efter stk 4, erkender de jo at det enten hedder fleks eller førtidspension - og så kan de vel ikke sende mig på kontanthjælp under nogen omstændigheder - kan de?

Men et eller andet hul havner jeg vel i. For hvad gør man når mine sygedagpenge udløber efter de 26 ugers forlængelse, og jeg stadig ikke er afklaret? Man kan jo ikke sætte mig på hverken ledighedsydelse eller fp før der er truffet afgørelse herom. Man kan heller ikke forlænge sygedagpenge yderligere. Hvad gør man så?

Tusind tak for sangen! Den gav lige lidt flere kræfter!
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 23-10-2010 kl. 01:19.
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 03:12   #156
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej Tassi

Jeg kom til at sende indlæg 2 gange. Se videre næste indlæg.

Sidst redigeret af Katharina; 23-10-2010 kl. 04:11. Årsag: fejl
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 03:23   #157
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej Tassi - tak for dit svar - jeg skynder mig at svare igen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Tusind tak, katharina

Jeg skal vist have skåret den ud i pap -en speciallægeerklæring koster penge? Skal man have henvisning fra sin egen læge?

Tak for rådene omkring ressourceprofilen. Helbredsafsnittet er helt klart mangelfuldt, og den samlede vurdering til sidst, har sidste notat fra juni 2009, som kort skriver at jeg ikke er klar til at indgå i et målrettet revalideringsforløb, og derfor henvises til et afklaringsforløb
Her ses klart bevist at ressourceprofil ikke er præcist opdateret. Der er ikke arbejdet systematisk med din ressourceprofil.

Send selv præcist citat af lægefaglige og speciallægefaglige og psykologfaglige diagnoser og konklusioner, som du finder vigtige for belysning af essens i din sag - til din sagsbehandler - så skal hun indarbejde disse i din ressourceprofil opfølgende.

Som sagt er løbende præcis opdatering af ressourceprofil et kæmpearbejde for sagsbehandlere.

Min ressourceprofil var også noget sjusket og rodet makværk, da jeg bad om aktindsigt i den. Det var også en dårlig oplevelse for mig. Her på K10 læste jeg, at denne oplevelse deltes af mange, og jeg læste, at det meste i ressourceprofil var hø og halm. De 2 vigtige afsnit, vi virkelig skal sørge for er præcise og opdaterede er: "Helbredsmæssige forhold" og "Samlet vurdering." Disse 2 afsnit afgør vores sag.

Og det er sandt, hvad du siger, din sygedagpengesag er forlænget efter § 27 stk. 4, så din sag er lægefagligt/psykologfagligt/socialfagligt veldokumenteret mod enten fleks eller ftp. Det er betryggende at vide!

En second opinion psykiatrisk speciallægeerklæring - ja, den koster penge!

Min erfaring siger mig, at psykiatere gerne vil hjælpe os - synes vi er jaget nok rundt i manegen - ud fra deres psykiatriske viden om vore grundlidelser med alvorlig udsathed for kronisk stress - de har mødt så mange, der har været udsat for det du har været udsat for - og er opsat på at hjælpe – rystede over stor uvidenhed i system om, hvor alvorlige komorbide stress-sygdomme er. Jeg oplever, vi får psykiatrisk speciallægeerklæring til en rimelig pris. Og det er prisen værd! Jeg tror proces går hurtigst, hvis vi selv opsøger og betaler for psykiatrisk speciallægeerklæring - hos en privat psykiater - eller hos en psykiater på et hospital, der godt vil tage private patienter.

Tag dine oplysninger med om lægekonsulentens tese om helbredelse for ADHD med særlig udsathed for angst og stress - ved råd fra Aspergerforening. Det vil få psykiatere op af stolene og hjælpe dig med at lukke den misforståelse!

I øvrigt er du jo på vej mod fleks eller ftp - det ved du - det forløb kan bare gøres mere skånsomt ved kontakt med psykiater, der beskriver ADHD med udsathed for alvorlig angst og stress, som du oplever i høj grad nu - psykiater, som fastslår helhedsbehandling af ADHD/angst/stress, hvor behandlingsmuligheder ud fra sygdomsbilledes kompleksitet vurderes udtømt, både medicinsk og terapeutisk - og herudfra speciallægefagligt finder yderligere arbejdsprøvning kontraindiceret. Og funktionsniveau betydeligt og varigt nedsat i ethvert erhverv. Og tilstand stationær.

Så skal du ha' tildelt ftp alene på lægefagligt grundlag, så må du ikke arbejdsprøves mere.

Sådan fik jeg hjælp i min sag! Det ønsker jeg også for dig!

Knus og kram!

Og her er en sang mere: ”Så som i himmelen – Gabriellas song”:

http://www.youtube.com/watch?v=D_B8-oxUiAc

Sidst redigeret af Katharina; 23-10-2010 kl. 03:54.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 08:59   #158
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tassi og Katharina,

Super god kommunikation I har der, og dejligt, at der er K10ere, der har kræfter og erfaring til at byde ind når vi andre ikke har.

Det er bemærkelsesværdigt hvad du Katharina, skriver om ressourceprofil og opdatering af samme, jeg kan se det tilbage i 2007 på min egen sygedagpenge sag og vil være ekstra opmærksom herpå i min kommende ftp. sag.

Tassi, du bør nok tage rpén og pkt. for pkt. gøre indvendinger eller tilføjelser hertil, således at den opdateres i henhold til "din sag", kan du ikke det ?

Mht. egen privat psykiatrisk special lægeerklæring, kunne man da ikke være "bange" for at kommunen vælger at se bort fra denne, da man selv har indhentet den og dermed måske selv har kunne påvirke konklusionen i den ??

Mine sagsbehandlere har været "gode" til at få indhentet dem for kommunens regning i min sag, kunne man ikke foreslå dette i stedet ? Jeg gjorde det med min seneste sagsbehandler og hun havde selv tænkt det samme, selvom der allerede er én SL i min ftp sag.

Endvidere vil jeg mene at det, som Katharina foreslår, er en super god idé at tage kontakt til Asperger foreningen. De har højst sandsynligt faglige og muligvis også psykiatriske læger, der kan byde ind med fakta i forhold til asperger, angst, stress, påvirkning af arbejdsevne, funktionsevne mm. Det er da klart et forsøg værd.

Godt kæmpet hold ved.

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 23-10-2010 kl. 09:03.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 10:57   #159
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Katharina Se meddelelser

Send notat til sagsbehandler med præcise diagnoser og konklusioner fra speciallæge og psykolog. Så skal sagsbehandler lægge dit notat i din sag, og oplysninger i dit notat skal indarbejdes i ressourceprofil opfølgende. Hvorfor er det ikke sket før – kan du spørge – det er nok ud fra kalkulation: Går den så går den.
Da min rp skulle opdateres med henblik på fp havde sagsbehandleren tænkt sig, at kopiere mine helbredsoplysninger fra min første rp.
Dette bad jeg hende udtrykkeligt om ikke at gøre, da min daværende sagsbehandler havde fejlciteret en speciallægeerklæring.

Jeg tilbød hende, at selv kunne lave et notat på baggrund af alle mine speciallægeerklæringer, og dette modtog hun med glæde.

Og selvfølgelig lagde jeg størst vægt på de erklæringer, som var mest tydelige i mit favør.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 15:52   #160
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Hvordan kan jeg overhovedet have en chance, når min sag stadig er så mangelfuld?? Det foreliggende grundlag er en misvisende ressourceprofil, og de væsentligste oplysninger er ikke medtaget. Så længe der ikke eksisterer noget om min arbejdsprøvning i mine papirer, kan den jo til enhver tid afvises, da jeg 'ikke' har været i arbejdsprøvning

Jeg kan ikke se, hvad jeg overhovedet kan gøre her
Prøv at holde det overordnede fokus, frem for at drukne i detaljer[1] :-)


Jeg har nævnt det før i forskellige sammenhænge, men gentager det gerne:

1) vælg hvilke kampe du vil kæmpe

2) sørg for at din sag er så veldokumenteret som mulig (både lægefagligt og socialfagligt)

3) se til at sagen skæres inden for lovgivningen og rammeregler for samme

4) benyt dig flittigt af ekstern konsulentbistand (LA, Aspergerforeningen, SR-bistand, DUKH, VISO etc.)

5) endelig som den sidste mulighed, såfremt du på et senere tidspunkt bliver presset dertil, at du intet har at tabe, så spil §17-kortet. Men spil det i konteksten: klogt - idet det kort kan spilles på 2 måder.


[1] Befinder man sig på autismespektret, er én af pejlemærkerne, at man er yderst: detaljeorienteret (for fagfolk fx illustreret ved scoren på: Rey Osterreith Complex Figure).
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
angst" stress" eller borderline ??? annech Spørgsmål ang fleksjob 7 16-11-2012 20:03
Asperger Pepsi Alt det andet 10 14-10-2011 05:03
angst og stress pist væk- tror kommunen kandelsdorff Alt det andet 8 03-09-2010 23:27
Hvordan er Jeres skånehensyn defineret? (stress/depression/angst) fighteren Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 5 28-01-2009 11:14
Stress, depression, angst og førtidspension fra Ankestyrelsen zuza Nyt om loven 1 14-12-2007 12:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension