K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2010, 12:03   #21
aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2009
Indlæg: 34
Styrke: 15
aalborg er ny på vejen
hej EE og popiae, tak for de gode råd, det er ikke altid så nemt selv at se hvad man skal gøre , når man sidder i det . Kommunen har indhentet hans papirer fra psyk. hospitalet.Fra han blev sendt derud fra egen læge og fik diagnosen og til nu har han kun snakket med psyk lægen maks 4 gange.( 2 år siden). Han har den sødeste sygeplejeske der besøger os ca. 1.gang om mdr. hun støtter han og udlevere ham hans piller.Han var tidligere bevilget en bostøtte 2 timer om ugen , der skulle tage ham med ud af huset, men det virkede ikke for min søn. Han er for ca 3mdr. siden blevet godkendt til at flytte i et bofællesskab med andre psyk.unge. vi går og venter på der bliver plads (det kan godt tage 1 år mener de) med hensyn til evt. arbejdsprøvning , ved jeg at min søn bare vil sige ja , men ikke møde op. der skete da vi pressede ham til at starte på Sind lilleskole. han var der 1 gang. Jeg faldt i den grøft som dem fra kommunen der blev ved med at sige det var det bedste for ham, så jeg skændes med ham i 2 mdr. for at få ham afsted, det var meget synd for ham,han har ikke fortjent at man behandler ham som et barn, der sker ikke igen fra min side. dette skete sidste år, og vi fik det ud af det , at han bliver nervøs hvis der kommer brev fra kommunen til ham, det er først nu jeg kan få ham til at åbne hans lønseddel fra kommunen.Dette var lidt baggrunds stof, men i er velkommen til at spørge. Er der nogle der har erfaring med kommunens specialgruppe og hvad man kan bruge dem til, syntes det er mærkeligt at han bliver overflyttet til dem og så sker der intet , blev som sagt overflyttet den 12 feb. alså 1 møde på 3mdr. vh aalborg
aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 00:28   #22
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
som sagt, hvis ikke sagsbehandler reagere indenfro 8 dage, at du har skrevet til hende, skrive da til en overordnet, og/eller borgmesteren.
Så plejer der at ske noget.

De må jo være klar over at din dreng skal have hjælp, når han får tilbud om bofællesskab.
evt kontakt foreningen SIND, for anden hjælp(både økonomisk og andet)?
Vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 00:37   #23
aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2009
Indlæg: 34
Styrke: 15
aalborg er ny på vejen
hej popiae... ja kan ikke næsten ikke vente til mandag, der tager jeg ind til kommunen og søger aktindsigt, og vil vente med at klage, til jeg har læst den, ved nogen om hvor lang tid kommunen har til at udlevere den, på forhånd tak knus aalborg
aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 13:32   #24
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja 10 arbejdsdage.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 15:42   #25
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Hejsa,

Jeg er under lokal psykiatrien, og samme diagnose - bl.a.

Jeg blev spurgt sidst, hvordan jeg ville have det med, at de gerne vil pege på pension til mig i deres papirer, men at det var helt op til mig. De har hjulpet mig hele vejen, har sygemeldt mig, været med på kommunen etc. Det er vist i overført betydning det tætteste jeg har været på "medvind på cykelstierne".
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 15:17   #26
aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2009
Indlæg: 34
Styrke: 15
aalborg er ny på vejen
hej zania... kaspers kontaktperson fra psykiatisk afd. hjælper også meget godt, var med til det eneste møde vi har haft med " specialgruppen" fra kommunen.Var rigtig god til at forklarer hvad det vil sige at have skizofreni,og hvorfor han ikke kan tage imod deres forslag om diverse tilbud.

10 arbejdsdage... kan næsten ikke vente så længe.smiler

Sidst redigeret af Stezu; 09-05-2010 kl. 19:17. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 16:51   #27
aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2009
Indlæg: 34
Styrke: 15
aalborg er ny på vejen
hej... så er der søgt aktindsig,i min søns sag.Var i dag på jobcenteret ung, med ikke mindre end 4 ark, 2 alm.aktindsigt, og 2 stk fuldmagt.Så nu er der stemplet dato,det er vel nok som kvittering? Har brugt det meste af week-enden til at læse mange sider påk10 Er dybt rystet over kommunernes opførsels over for deres borgere.Er selv førtidspensionist, men har været utrolig heldig med mine sagsbehandler, kan jeg forstå. vh gitte
aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil... Hvor kan man få hjælp? 1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 18-06-2012 14:10
Har virkelig brug for hjælp - modtaget ressourceprofil! Hygeria Spørgsmål ang fleksjob 12 26-05-2011 09:48
ny bruge - hjælp til ressourceprofil jane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 09-08-2010 08:28
Sygedagpenge, ressourceprofil og andet - Hjælp ønskes Anne Mette Alt det andet 8 18-06-2010 12:38
ressourceprofil i partshøring, HJÆLP! Marolle Alt det andet 19 27-03-2009 09:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension