K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-04-2008, 09:34   #11
sara
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Indlæg: 64
Styrke: 17
sara er ny på vejen
Thumbs up

Det er bare helt okay
sara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2008, 09:41   #12
sara
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Indlæg: 64
Styrke: 17
sara er ny på vejen
Det er bare helt i orden
sara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2008, 10:21   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Sara

Jeg syntes som de andre her i tråden at det lyder fuldstændigt vanvittigt der her.

Jeg tænkte på hvilke forsørgelse har du nu sygedagpenge eller?

Og har du fået en men grad af feks arbejdskadestyrelsen ? Og i så fald hvad siger den?


Du skriver at din fagforening er med, har de været med dig til møde på kommunen og hvad siger de til det her , andet end at det jo mere jo bedre for din sag , det giver jeg dem ret i men en arbejdsprøvning på 30 timer og en afstand på 60 km med de begrænsninger du har lyder fuldstændigt vanvittigt og det lyder som om sagsbehandlerene har sovet i timen ...

Du har fået din ressourceprofil skriver du , hvad siger den under punkt Sociale netværk er dine barriere beskrevet deri altså sådan at det tydeligt fremgår af din ressourceprofil at du i forvejen har svært ved at klare opgaver i hjemmet grundet smertere ?

og under indlæring er der så skrevet at du har problemer med hukommelse og koncentration ?

hvis ikke dette er meget nøje beskrevet i din ressourceprofil så skal du have skrevet det ind som dine egne bemærkninger, for på den måde at få skabt opmærksomhed om dette....

Som jeg læser det så tror sagsbehandleren åbenbart at hun sidder over for en der er helt fit for fight ...

Jeg ville hvis jeg var dig sende et brev (mail) til sagsbehandleren hvor du stiller nogle helt konkrete spørgsmål som hun ikke kan komme udenom at forholde sig til, for på den måde forhåbentligt at vække hende, jeg ville gå så langt som til at sende det til borgmesteren også (og oplyse sagsbehandleren om dette) da jeg vil mene at det er direkte uansvarligt at have dig ude på 30 timer og så en køretur på 60 km, når du sover så lidt som du gør og når du har problemer med koncentration og hukommelse ....


Jeg har selv hukommelse og koncentrations problemer og tro mig min kommune ønsker ikke mig på vejene efter en lang dag på job derfor har jeg både lavt timeantal og skal arbejde tæt på hjemmet....

Jeg har ikke en tredjedel af det du har, men jeg ville godt nok gå død af en dag som du beskriver ....

jeg har prøvet at skrive et udkast til noget du evt kan lave lidt om i og så sende til din sagsbehandler , jeg ville inden jeg sendte det lige sende det til fagforeningen og få dem til at sige god for det, men jeg kan ikke forestille mig at det skulle være et problem...

Jeg håber at du kan bruge noget af det eller at det kan give dig inspiration til at lave et brev selv, i hvertfald skal du ikke kun spille med på din sagsbehandleres ideer hvis du mener at det på nogen måde kan skade dit helbred yderligt, det er vigtigt at vi selv engang imellem siger fra over for de kommuner ....

Du får lige en skrivelse her , og min erfaring er at de ikke bryder sig om at svare på skrift (det er ikke så nemt at løbe fra ) men det skal du forlange at få ....


Citat:
Til(sagsbehandlerens navn)

Efter at have været ude i to arbejdsprøvninger hvor jeg er nået op på en maks tid på 8 timer skal jeg nu i endnu en arbejdsprøvning på 30 timer.

Jeg syntes at dette er underligt og har meget svært ved at forlige mig med tanken da det vil have en afgørende virkning på mit helbred og min måde at klare mig på hjemme og være noget for min familie.

Ikke nok med at jeg skal i arbejdsprøvning i 30 timer, så har jeg også en transport på 60 km og dette vil volde mig store problemer og smerter i hverdagen.

Derfor vil jeg nu godt have oplyst formålet med denne arbejdsprøvning, hvordan er du kommet frem til at dette skulle være en mulighed for mig og hvordan mener du med tanke på alle mine skånehensyn og besværligheder i hverdagen at jeg skal kunne klare en sådan arbejdsprøvning, og ikke mindst hvordan forholder jeg mig og hvilke konsekvenser får det for mig når og hvis det går galt for mig ?

I tilfælde af at du ikke ved det kan jeg oplyse at jeg dagligt har stærke smerter i lænd og det ene ben.... Benet er så svagt pga smerter, følelsesløshed, og nedsat kræft at jeg af og til falder fordi det simpelthen knækker sammen og "forsvinder" under mig.... Jeg sover max 3-4 timer om natten pga smerter og voldsomme kramper. Jeg tager minimum 15-17 pille om dagen, for at klare mig gennem dagen.
Lidelsen er i 06 anerkendt og stationær.

Da lidelsen ikke kan afhjælpes gør jeg selv en del for at få min dag til at hænge sammen og prøve at afhjælpe smerterne det vil sige at jeg feks er varmtvandsbassin 2 gange om ugen, får blid massage, afspænding mm og så har jeg selvfølgelig nogle muskelopbyggende øvelser som jeg laver 2 gange om dagen..... Dette er selvfølgelig kun hvis kroppen tillader det, da der er dage jeg ikke engang selv kan komme i tøjet....

Jeg og min læge mener at det er utopi at jeg kan klare 30 timers arbejdsprøvning om ugen og mine smerter vil jo helt klart tage til i styrke og antal da jeg ikke kan lave det forebyggende arbejde for at mindske mine smerter.

I forvejen har jeg mere end svært ved at klare mig i hverdagen hvor jeg også skal tage hensyn til at jeg har to mindre børn som der skal tages hensyn til , også dette vil en arbejdsprøvning af det omfang du ønsker have en negativ indflydelse på min hverdag og mit familieliv for ikke at sige at det vil umuliggøre en anstændig og nogenlunde dag for mig , og da jeg i forvejen har svært ved at gøre ting (mange dage ikke kun svært men umuligt at udføre ting) som Støvsuge, vaske gulv, lave mad, sidde ved computer,( ligger ned med en bærbar),skrælle kartofler, i øvrigt alt arbejde som foregår ud fra kroppen, stå, gå og sidde ret lang tid af gangen, ( ca 10-15 min), ta´strømper på.
Og har i øvrig også rigtig svært ved at koncentrere mig ret lang tid af gangen, hvilket nok er en kombination af de mange piller, manglende søvn og smerterne.

Så kan jeg kun frygte hvad sådan en arbejdsprøvning vil gøre ved mig.

Derfor ønsker jeg et klart svar på hvad formålet med sådan et timeantal er (set i lyset af alle de ovennævnte ting)

hvordan du mener jeg skal kunne klare det timeantal

hvorvidt du syntes at det er ansvarligt at jeg skal ud på en 60 km lang køretur oveni timeantallet

hvad du mener at arbejdsprøvningen skal føre til

hvordan jeg skal forholde mig når det viser sig at jeg ikke magter det (det er jo allerede bevist og mit helbred er ikke blevet bedre siden de sidste arbejdsprøvninger)

jeg ønsker svar på denne skrivelse på skrift og den er ligeledes sendt til borgmesteren.

Med venlig hilsen
Med venlig hilsen og velkommen til siden

Hejdien

PS jeg har også store problemer med at skrælle kartofler så vi har levet meget af pasta ris grøntsager osv ... men ungerne piver over mangle på kartofler , så jeg har lige købt en elektrisk kartoffelskræller det skulle jeg have gjort for flere år siden

Du kan købe en for helt ned til 149 kr (harald nyborg) og op til et par hundrede kroner (kan også købes på nettet) det kan jeg kun anbefale dig (og alle andre ) at gøre
  Besvar med citat
Gammel 17-04-2008, 10:45   #14
sara
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Indlæg: 64
Styrke: 17
sara er ny på vejen
Tusind tak hejdien.....

Ja sagen er anerkendt ved arbejdsstyrrelsen, har et varigt men på 20 % og venter selvfølgelig på svar ang erhvervsevnetabet.... Gu ved hva det bliver på????
Jeg er stadig på sygedagpenge på 3. år...

Jeg har gemt dit udkast på et evt brev til kommunen, for nej, der er ik rigtig hold i dete her.......... Vil slet ik k se mig igennem det hele hvis skaden bliver værre... Den har i forvejen kostet alt alt for meget...

Jeg er bare så bange for at komme til at gøre eller sige noget forkert, som så senere rammer mig, kender virkelig ik dette system som jeg så uheldigt er havnet i...

knus til jer alle

P.S den kartoffelskræller bliver hermed købt hi hi

Sidst redigeret af Hejdien; 17-04-2008 kl. 11:35. Årsag: to indlæg lige efter hinanden
sara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2008, 11:37   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Sara når du er på sygedagpenge så skal du tænke dig ekstra godt om for så kan de stoppe dine sygedagpenge hvis du får afslag på en § 17 så jeg ville nok prøve at gå hårdt til kommunen og være kritisk til deres sagsbehandling i første omgang ...

og jeg har altså svært ved at se hvad de kan forvente af dig med de skånehensyn.

medmindre du bor lige ved siden af en virksomhed som kan bruge en medarbejde et par timer om dagen og sådan er det jo sjældent
  Besvar med citat
Gammel 17-04-2008, 13:16   #16
sara
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Indlæg: 64
Styrke: 17
sara er ny på vejen
§17 er det den hvor man søger selv????
sara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2008, 13:21   #17
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.773
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, Sara. Her skal du lytte til de meget erfarne piger som har stor viden. Har sendt dig en personlig meddelse. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-04-2008, 13:25   #18
sara
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Indlæg: 64
Styrke: 17
sara er ny på vejen
Ja jeg lytter alt hvad jeg kan og suger virkelig til mig, dejligt med sådan en side hvor "os" der intet ved om systemet også kan stille "dumme" spørgsmål, og så stadig få et svar der virkelig varmer.....,-)
Tak Peter, det vil jeg da lige kigge nermere på...
sara er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor er arbejdspladserne henne? Indiansummer Politik og Samfund 20 21-05-2012 14:36
Hvor pokker anker man pinballs Alt det andet 4 15-05-2010 18:55
Hjælp- hvor er han henne buster Dit og Dat 4 11-11-2009 20:44
Hvor har i flex job henne KatrineB Dit og Dat 23 14-04-2009 22:35
Hvor er vi efterhånden henne? Stella Politik og Samfund 3 08-01-2008 17:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension