K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2011, 23:01   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Viggo, jeg forstår godt hvad du mener, og kan godt se det samfundsmæssige-økonomiske aspekt i det.

Jeg kan bare ikke forestille mig, at systemet vil kunne tackle den, det er systemet for stift til.

Noget helt andet er, at der har før været tanker fremme om herinde, at mennesker, som kun vil være berettiget til en lav udbetaling i tilfælde af tilkendelse af fp, muligvis har nemmere ved at få tilkendt fp
Dette kunne f.eks. være en kvinde, der er gift med en man som tjener "kassen", så hendes pensionsudbetaling af denne grund vil blive nedsat.

Jeg ved så ikke, om en tjenestemandspension (som den du har) vil have samme indflydelse på en pensionsudbetaling.

En anden tanke jeg fik undervejs i læsning af tråden her er, at hvis nu man siger nej tak til fleks, fp m.m., så må man vel stadig være berettiget til boligsikring.

Jeg ved så ikke hvordan din situation ville se ud, kun med tjenestemandspensionen og en boligsikring, dette kunne du evt. tjekke på borger.dk (jeg mener det er der man kan beregne den selv).

Der er jo også det i det, for kommunen, at hvis de tilkender dig fp nu, fordi du frasiger dig udbetalingerne, så kan de nok ikke gardere sig imod, at du evt. på et senere tidspunkt fortryder og så alligevel vil have de penge der følger med.

Viggo, du ville jo være et oplagt "emne" for en lav borgerløn.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Webmaster; 11-08-2011 kl. 19:48. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER funktionen..
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 07:30   #22
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Hmmm som flexjobber vil du da kunne tjene meget mere i et job end du kan få med den lille pension + ledighedsydelse..
Eller det er måske sådan at du ikke "gider" at skulle ud i et flexjob

Jeg ville sg ønske at det var mig som kunne klare et flexjob!!!!!!
Nej min ledighedsydelse og pension tilsammen er mere end jeg ville kunne tjene i et flexjob
Fik jeg et flexjob ville jeg have en alm løn plus pension altså langt mere der bliver ikke modregnet i den type pension
Men jeg er ravende ligeglad med penge, det er vigtigere at jeg passer på mit helbred jeg kunne fint leve med min pension plus et par tusinde altså langt mindre end jeg har nu aktuelt har jeg fire fem tusinde jeg gerne ville give afkald på for at være uafhængi
Problemet er at jeg ikke passer ind i kasserne

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Viggo, jeg forstår godt hvad du mener, og kan godt se det samfundsmæssige-økonomiske aspekt i det.

Jeg kan bare ikke forestille mig, at systemet vil kunne tackle den, det er systemet for stift til.

Noget helt andet er, at der har før været tanker fremme om herinde, at mennesker, som kun vil være berettiget til en lav udbetaling i tilfælde af tilkendelse af fp, muligvis har nemmere ved at få tilkendt fp
Dette kunne f.eks. være en kvinde, der er gift med en man som tjener "kassen", så hendes pensionsudbetaling af denne grund vil blive nedsat.

Jeg ved så ikke, om en tjenestemandspension (som den du har) vil have samme indflydelse på en pensionsudbetaling.

En anden tanke jeg fik undervejs i læsning af tråden her er, at hvis nu man siger nej tak til fleks, fp m.m., så må man vel stadig være berettiget til boligsikring.

Jeg ved så ikke hvordan din situation ville se ud, kun med tjenestemandspensionen og en boligsikring, dette kunne du evt. tjekke på borger.dk (jeg mener det er der man kan beregne den selv).

Der er jo også det i det, for kommunen, at hvis de tilkender dig fp nu, fordi du frasiger dig udbetalingerne, så kan de nok ikke gardere sig imod, at du evt. på et senere tidspunkt fortryder og så alligevel vil have de penge der følger med.
Ja jeg får allerede boligsikring men som fp ville jeg få en lille tusse mere
Det ville knap og nap være nok til at jeg kunne klare mig
Du har ret i at jeg nok bare ikke passer ind så jeg må nok bare fortsætte med at indkassere ledighedsydelse De forlanger heller ikke noget af mig
Min læge har skrevet til dem at hun syntes at de enten skal give mig førtidspension eller ledighedsydelse uden krav eller efter aftale med mig en smule arbejde jeg er enig i at jeg kan klare
Jeg har tilbudt kommunen at jeg gerne vil tulle rundt og hjælpe til i børnehaver
renholde veje eller andet mod at få et par tusinde om måneden det er alt jeg behøver Så kan de beholde dres ledighedsydelse som jo er meget mere
Jeg er nok en original der ikke passer ind men det irriterer at de ikke bare accepterer en ordning der ikke koster dem noget overhovedet
Jeg har hårdt brug for afklaret situation det slider på mig som det er nu

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Viggo, du ville jo være et oplagt "emne" for en lav borgerløn.
Ja og jeg ville gerne arbejde lidt for den

Sidst redigeret af Webmaster; 11-08-2011 kl. 19:49. Årsag: 3 indlæg lige efter hinanden slået sammen til 1 så det bliver nemmere at overskue tråden
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 10:27   #23
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
[QUOTE=viggo;175018]
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser

Jeg kommer nok bare til at lalle videre i systemet til ingen nytte og med store omkostninger for systemet penge der kunne anvendes meget bedre
Kære viggo, jeg tror/håber ikke mange blev provokerede - bare lidt forvirrede.

Og jeg deler til fulde din indstilling til tåbelig brug af de penge der hele tiden SKRIGES op om, fra politisk side, FOSSER ud af Fælleskassen...

Hvis man turde bekoste en ÆGTE HELHEDS-INDSATS, når jorden brænder under et menneske, så der både behandles på krop OG psyke, samt checkes på økonomiske langtidsperspektiver og eventuel faglig opgradering, i ét og samme hug - ja så tror jeg, at en god håndfuld af os på k10 IKKE ville være endt på FP, men i stedet være tilbage i omløb, og med til at skabe økonomi til de virkelig skamskudte.

I stedet bliver tingene hakket op i tåbelige bidder, der skal kæmpes umenneskeligt hårdt for hver eneste enkeltpost og tiden løber og løber og løber og.......
Den samlede regning bliver LANGT større, end en effektiv indsats i førte hug.


Og ja, Borgerløn, ville være oplagt til dig - hvis den eksisterede.

Sidst redigeret af L.S.; 11-08-2011 kl. 10:33.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 11:56   #24
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Ja

Sådan er det åbenbart
Jeg har lige nu været ned og tale med en af disse kommunesagsbehandlere om min ide Hun ku godt se den økonomiske fornuft men sådan fungerer verden ikke
Så sidder vi og taler lidt Jeg har selv skaffet mig en lille praktik på 14 dage
der måske skal munde ud i et flexjob Så slår det mig at jeg ikke ved hvad at de har tænkt sig med timetal Jeg tror at jeg er visiteret til 50 % det bekræfter hun det ved jeg er helt urealistisk og udelukket så siger hun at jeg jo har fået en diagnose til siden visiteringen så vi sætter timetallet ned til 12,2 det skal jeg ikke tænke på det klarer hun
Så nu prøver jeg det og så betaler de resten tak skal du have
Systemet er meget stift jeg ku klare mig med meget mindre og ville være tilfreds
Jeg er måske mere syg end at jeg selv tror eller de har måske bare besluttet at være flinke ved mig
Jeg syntes bare uanset om nogen syntes at jeg er åndsvag at alle disse penge kan bruges bedre jeg hører jo om alle disse mennesker der bliver behandleet som skidt herinde
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 12:06   #25
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser
Kunne du evt. lægge et link på dette?
Her er om boligsikring til forskellige grupper.
https://www.borger.dk/Emner/bolig-og...r/default.aspx
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 19:45   #26
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
hej Viggo

Jeg forstår udemærket din ide.

Jeg har det også vildt mærkeligt med at jeg skal kæmpe for at få fp - selv om den bliver meget lille - i forhold til flex - som ville give mig mere i samlet indkomst end da jeg arbejde på normale vilkår.

Jeg har en forsikring der gør at jeg sagtens kan klare mig med en lille fp - meeeeen som systemet er - skal man presses pg presses selv om det giver væsenligt flere omkostninger for kommunen.

jeg er uddannet inden for økonomi - og det giver slet ingen mening for mig.

Mit største ønske er at de lader mig være i fred - og det er den billigste løsning.

Så jeg forstår dig så godt :-))
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2011, 11:00   #27
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Førtidspensionister fra før 2003 og folkepensionister får boligydelse. Alle andre får boligsikring - så der er vel ikke noget at hente yderligere på det offentliges bekostning om du får status af fp eller ej?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2011, 11:03   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Førtidspensionister fra før 2003 og folkepensionister får boligydelse. Alle andre får boligsikring - så der er vel ikke noget at hente yderligere på det offentliges bekostning om du får status af fp eller ej?
Selvom det, efter 2003, hedder boligsikring til alle, uanset om man er pensionist eller ej, så får pensionister mere end ikke-pensionister.

På borger.dk (mener jeg det er) kan man selv regne den ud, og der kan man jo så prøve at sætte kryds ved, at man er pensionist og bagefter lave samme beregning, uden at være pensionist.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 17:12   #29
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Førtidspensionister fra før 2003 og folkepensionister får boligydelse. Alle andre får boligsikring - så der er vel ikke noget at hente yderligere på det offentliges bekostning om du får status af fp eller ej?
Du har ikke fattet en dyt
Det offentlige ville spare omkring 10000 pr mdr og jeg ville få det samme mindre
Læs indlæggene ordentlig inder du kommer med dine klamme antydninger
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2011, 12:36   #30
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja og det offentlige vil også spare i pension for hver 100 kroner du får udbetalt i tjenestemandspension.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension