K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2010, 21:23   #11
stress
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Indlæg: 16
Styrke: 14
stress er ny på vejen
tusind tak for jeres svar.
stress er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 00:03   #12
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 16
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stress Se meddelelser
Jeg er ny på siden. Jeg er sygemeldt med depression, og stress. Jeg har været hos psykiater og fået lavet en speciallægeerklæring. I den står der at jeg ikke kan tåle at arbejdsprøves andre steder end i det job jeg har nu, hvor jeg arbejder 50 %. Der står også at min arbejdsevne er varigt nedsat med 50 %.Jeg er halvtidssygemeldt og søger flexjob. Kommunens lægekonsulent er enig med psykiateren. Mit spørgsmål er nu om kommunen skal rette sig efter
ovenstående? Eller har de ret til at sende mig ud i forskellige arbejdsprøvninger?
Hilsen
Stress
Hej Stress. Jeg kan desværre ikke svare på dit spørgsmål. Men jeg undrede mig over det du skrev. Er det en psykiater, der har skrevet at din arbejdsevne er varigt nedsat med 50%? Er det som et led i din afklaring eller noget du selv har bedt om eller hvordan? Altså psykiateren? Jeg undrede mig over at en psykiater kan vurdere så præcist som '50 % varigt nedsat' - altså ikke at jeg ikke tror dig, eller noget! Jeg har bare mere oplevet de alle (læge, psykolog, psykiater, sagsbehandler osv) har været noget vævende omkring det hele og at 'stress jo er noget man kommer sig over'-holdningen osv.

Held og lykke med det hele!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 09:04   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skriver du gerne vil have et flexjob
men hvad gør du så hvis du ikke kan være på den arbejdesplads du har nu
ingen arbejdsplads er 100 sikkert resten af livet.
du er sygemeldt nu, det betyder vil du heller ikke kan klarer det arbejde som du har nu i perioder.
din psykiater skriver 50% nedsat erhversevne, men at du ikke kan arbejdsprøves.
det hænger alså ikke rigtig sammen.
hvis det er varrigt du ikke kan arbejdsprøves.
for hvordan skulle du så kunne få et andet job.
en arbejdsprøvning med 12-15 timer eller lidt mere om ugen, er jo ingen ting i forhold til en rigtig arbejdsplads. Hvor man også skal være stabil.

det undre også mig en psykiater kan skrive 50 procent, uden en arbejdsprøvning eller andet at bassere erhvervsevne på.
Men du er da heldig din lægekonsulent er på din side.

Held og lykke

Sidst redigeret af MTVRV1; 30-05-2010 kl. 09:11.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 10:03   #14
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej stress.

Min speciallæge skrev også, at jeg kun måtte arbejdsprøves i eget job med henblik på afklaring til flex eller pension, fordi det var det mest skånsomme for mig, og alle skånehensyn var opfyldt.

Arbejdsprøvningen er overstået, og kommunen er i øjeblikket ved at vurdere, om jeg er god nok til flex, eller det bliver pension. Som det ser ud lige nu, hælder de mest til pension.

Hav en god dag på en regnvejrssøndag i maj.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 16:44   #15
stress
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Indlæg: 16
Styrke: 14
stress er ny på vejen
psykiateren som kommunen havde sendt mig til vurderede, at jeg kun kunne arbejde det antal timer jeg har nu, og ikke forvente en større erhversevne. Jeg har fået en anden jobfunktion i mit arbejde, som betyder at jeg ikke skal have 27 bold i luften længere.
stress er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 19:09   #16
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Når det gælder psykiske faktorer, så vil man rimeligt ofte kunne undgå at arbejdsprøves andre steder end i sit job, da det netop må forventes at være det mest skånsomme, da man må forvente, at der vil blive taget ordentlige hensyn - men det kommer faktisk langt hen af vejen an på arbejdsgiver!
Hvis man som sagsbehandler kommer ud til en arbejdsgiver, der kun kan snakke om snarlig fyring, hvis ikke det fleksjob kommer på plads, eller om de økonomiske belastninger det er med den syge medarbejde mm. kan man altså godt som sagsbehandler blive i tvivl om, om arbejsdgiver kun er interesseret i at få flest muligt penge eller om de rent faktisk er med på at arbejdsprøve i jobbet, og give en reel beskrivelse af medarbejderens funktionsevne. Der kan jo være en interesse konflikt der.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 01:03   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Undskyld, men så ligger interessekonfligten nok hos kommunen, som i en sådan situation, bør hjælpe borgeren, som ellers kommer i klemme.

Kan borgeren arbejdsprøves på arbejdsplads, uanset arbejdsgiverholdning, og det vuderes mest skånsomt for borger, bør hensynet til borger veje tungest. Således at borger får sin afklaring.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 11:29   #18
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Tja, men det kan jo som sagt så være pænt svært for kommunen at vurderer, om det er det mest skånsomme, hvis arbejsgiver ikke er samarbejdsvillig.

Og så er det altså en bedre hjælp til borgeren at blive afprøvet et andet sted, så man kan få nogle reelle afprøvninger, så der kan træffes en afgørelse.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flexjob uden at være sygemeldt ? ville Spørgsmål ang fleksjob 9 26-08-2012 21:38
Nogen der har fået tilkendt revalidering uden arbejdsprøvning? nilla Dit og Dat 12 25-01-2011 15:43
Ftp. uden arbejdsprøvning. SoLost Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 54 06-09-2010 19:25
Førtidspension uden arbejdsprøvning? Peter G Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 22-06-2009 13:11
visiteret til flexjob uden at kunne bestride det anja Spørgsmål ang fleksjob 13 29-10-2007 22:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension