K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2017, 19:52   #1
ydur32
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
ydur32 er ny på vejen
Løn fastholdelsesfleksjob

God aften,

Jo mere jeg læser jo mere forvirret bliver jeg ang. lønnen i et fastholdelsesfleksjob.

Skal lønnen genforhandles eller beregner man månedsløn fra arbejdsgiver ud fra nuværende timeløn?
Forskellige steder kan jeg læse at det tager udgangspunkt i overenskomst og lokalaftaler mv.

Håber I kan hjælpe.
ydur32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2017, 20:21   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Dengang jeg læste om fastholdelsesfleksjob husker jeg ikke at have set noget sted hvor det stod hvordan lønnen fastsættes.
Du skriver at der alle steder står at man tager udgangspunkt i overenskomst og lokalaftaler mv. men er du sikker på at det er i forbindelse med fastholdelsesfleksjob eller er det i forbindelse med fleksjob?
For i forbindelse med almindeligt fleksjob er sædvanen nemlig at man tager udgangspunkt i overenskomst og lokalaftaler mv.

Umiddelbart vil jeg jo mene at du skal fastholde din nuværende timeløn, lige som du ville fasholde din timeløn hvis du gik ned i tid fra 37 timer til 28 eller lignende.
Så når man ser bort for problematikken om de effektive timer vil jeg derfor formode at du fortsat får samme timeløn som tidligere, nu blot for et lavere antal timer.
Jeg har dog ikke praktisk erfaring da min egen chef sagde nej til at deltage og i stedet afskedigede mig.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2017, 08:27   #3
mhller
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 17
Styrke: 15
mhller er ny på vejen
Som du selv skriver- er det et fastholdelsesfleksjob, så man beregner månedsløn ud fra nuværende timeløn.
mhller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2017, 08:47   #4
ydur32
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
ydur32 er ny på vejen
Jeg er nu visiteret til fleksjob.
Fandt ud af at der skal laves ny kontrakt og lønnen genforhandles. Men der vil blive taget udgangspunkt i nuværende timeløn. Så må vi se hvor vi ender.
ydur32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2017, 13:03   #5
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Hvis lønnen skal genforhandles og de ønsker at du skal gå ned i timeløn, bør du tage fagforeningen med ind over, under alle omstændigheder vil jeg da sige at det er en god ide lige at lade kontrakten kigge igennem inden underskrift.

Naturligvis skal der ny kontrakt til, det skulle der også dengang jeg gik ned i tid. Det er ikke det samme som at du skal gå ned i løn, jeg synes at de må komme med en ualmindelig god forklaring på hvorfor det er rimeligt, altså medmindre du skifter arbejdsopgaver og de nye opgaver forklarer nedgangen i timeløn.

Når du bliver visiteret til fleks begynder man pludseligt at kigge på en faktor ingen overhovedet overvejer at trække ned over hovedet på raske, nemlig om du arbejder effektivt eller ej, og du får dermed kun løn for effektive timer.

Hvis du skal finde dig i både at gå ned i timeløn og at få løn for færre timer end du arbejder, uden at have anden begrundelse end at nu er det fleksjob, så er det efter min mening en urimelig forskelsbehandling af en syg medarbejder.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension