K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-04-2017, 15:22   #1
ydur32
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
ydur32 er ny på vejen
Effektivitet

Hej,
Er der nogen kontoransatte i fleksjob hvor effektiviten er nedsat? Og af hvilke årsager.

Mit er psykisk og føler selv jeg arbejder effektivt som mine kolleger i de timer jeg er tilstede. Dog er mine chefer ikke helt enig.

God dag
ydur32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2017, 16:42   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja oplevet meget normalt men du kan da bede dine chefer om at underbygge det
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2017, 18:43   #3
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Uden selv at have erfaring med den situation lyder det logisk at den griske chef øjner en chance for at få billigere arbejdskraft.

Jeg har læst her på siden om personer som skal have fleksjob hvor kommunen og chefen bag om ryggen på den syge og beslutter en lavere effektivitet så arbejdsgiveren kan få en billigere arbejdskraft.

Hvis effektiviteten ikke er meget nedsat og hvis det er det der skal til for at de vil ansætte dig som fleksjobber så er det måske umagen værd at overveje. Jeg ved at det gør ondt indeni at andre misbruger ens situation, men det kan du jo ikke forhindre.

Hvis der er en meget stor forskel på din og deres mening om din arbejdsevne, så du føler dig til grin, så har du vel kun en mulighed og det er at droppe fastholdelsesfleksjob og gå kommunevejen, men du kan ikke være sikker på at få vurderet en bedre effektivitet et andet sted når du engang når så langt, så det bør du tage med i overvejelsen.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2017, 13:49   #4
tkc
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
tkc er ny på vejen
Først og fremmest er det ikke arbejdsgiver der fastsætter intensitet (effektivitet) men Jobcenter og dette ud fra en dialog med fleksjobberen og arbejdsgiver og under hensyntagen til skånebehov, erfaring fra evt. forudgående praktik osv. Summa summarum: Din arbejdsgiver kan ikke fastætte intensiteten, dette kan kun dit jobcenter. Mit forslag vil være, at du kontakter din jobkonsulent og tager snakken med hende/ham om det.

Når det er sagt, sker det ofte, at intensiteten vurderes lavere end 100%, også i administrative funktioner. Dette sker ud fra en vurdering, jf. ovennævnte - og skal opfattes ikke som en devaluering af fleksjobberens indsats men for at give "luft" til at kunne arbejde langsommere grundet funktionsnedsættelse, psykiske udfordringer m.m. - eller behov for at holde pauser.

Nedsat intensitet må ALDRIG begrundes i, at arbejdsgiver skal spare penge! Forhåbentlig er der ingen jobcentre der indgår i sådanne drøftelser med en arbejdsgiver ...

Jobcenter sender en vurdering af arbejdsevnen, herunder også fastsættelse af intensiteten til arbejdsgiver med kopi til fleksjobberen. Denne lister skånebehov, timetal med intensitetsprocent - og dette skal arbejdsgiver følge. Såfremt arbejdsgiver og fleksjobber bliver enige om, at arbejdstiden f.eks. skal sættes op, skal jobcenter underrettes - og så tager man igen drøftelsen om fastsættelse af timetal, intensitet osv. Dette da jobcenter skal sikre sig, at skånebehov overholdes.

Sidst redigeret af tkc; 24-04-2017 kl. 13:52.
tkc er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension