K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2008, 16:11   #11
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Karina

skal først lige sende mig et par oplysninger om sin sag - hun skal evt bede om aktinsigt - så vi kan se hvad hendes "sagsbehandler" har fundet på - iøvrigt er der ingen sagsbehandlere på Reva - de er ikke andet end en flok skide aktører og kan derfor ikke mene noget som helst - BASTA - jeg må jo desværre ikke sige noget som bisidder - kommer til at holde hårdt med mit Lotte Heise syndrom - Jeg skal altså bare kende indholdet i sagen inden at jeg melder mig som bisidder

KH
Fussen
__________________
"At undre sig er hjernens første skridt mod opdagelser" - Louis Pasteur

Politikere er "vigtige" personer, med meningsløse meninger og løse enders ubrugelige løsninger
- Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 16:28   #12
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Talking Kære Fussen

Hver gang, jeg har været med som bisidder, har jeg ALTID forberedt mødet grundigt med den jeg har været bisidder for ...... Men desværre lider jeg under 'selektiv hukkommelse' samt 'Altheimers light', hvis jeg kan se tingene er ved at køre af sporet .... Er sluppet godt fra det hver gang

Har også prøvet at gå ind som stedfortræder midt i det hele (godt nok efter lidt lovgivningsmæssig diskussion ); men også det er lykkedes

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 17:44   #13
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Bisidder

  • Tænker lidt - kan det blive et problem at have en bisidder, som kommunen måske i forvejen har et anstrengt forhold til?
  • Kan det skade Fussen, hvis hun kommer med som bisidder - under devisen "nå det kan hun godt"?
  • Kan man som bisidder være objektiv og bevare overblikket, når man samtidig har en dårlig oplevelse med pågældende kommune?
  • Kan du - Fussen - magte at følge Carinas sag til dørs samtidig med du starter i Flexjob?
Jeg kender ikke svaret på nogen af ovenstående spørgsmål, men mener de bør overvejes inden I går i gang!

Håber I finder en god løsning


Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 18:07   #14
guffii
Banned
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2006
Lokation: Odense NØ
Indlæg: 34
Styrke: 0
guffii er ny på vejen
Øøheeeeeee??

Citat:
Oprindeligt indsendt af Fussen Se meddelelser
Karina

skal først lige sende mig et par oplysninger om sin sag - hun skal evt bede om aktinsigt - så vi kan se hvad hendes "sagsbehandler" har fundet på - iøvrigt er der ingen sagsbehandlere på Reva - de er ikke andet end en flok skide aktører og kan derfor ikke mene noget som helst - BASTA - jeg må jo desværre ikke sige noget som bisidder - kommer til at holde hårdt med mit Lotte Heise syndrom - Jeg skal altså bare kende indholdet i sagen inden at jeg melder mig som bisidder

KH
Fussen
Hejsa Fussen
Jeg kan ikke lade være med at blande mig lidt i det her, og det er da muligt at jeg igen, igen, kommer til at støde nogen på manchetterne, men det undskylder jeg lige på forhånd.
Nu er det sådan, at der rent faktisk er ansat socialrådgivere på Reva, i hvert fald den Reva jeg har været hos.
At du har dine holdninger er helt okey, men jeg kan godt undre mig over, at du selv betegner det som Lotte Heise-syndrom.
Som bisidder kan man lave en fuldmagt med den man er med. Her kan man bl.a. skrive, at bisidderen har ret til at udtale sig for vedkommende.
Men dette kræver til gengæld at bisidderen er bevidst om, ikke at være opfarende og kan tale for den person man er bisidder for.
Man skal som bisidder kunne føre en samtale på normalt niveau og skulle også kunne medvirke til, at mødet bliver en god oplevelse for alle parter.

Jeg undskylder på forhånd, men en bisidder er ikke "bare" en bisidder.

Skulle du ikke vide hvem jeg er - da jeg ikke er her så tit - kan jeg fortælle at jeg er uddannet socialrådgiver, førtidspensionist efter 4 års "kamp" mod systemet.
Jeg bor i Odense.

Mange gode hilsner
guffii (Pia)
guffii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 18:10   #15
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Talking

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Hver gang, jeg har været med som bisidder, har jeg ALTID forberedt mødet grundigt med den jeg har været bisidder for ...... Men desværre lider jeg under 'selektiv hukkommelse' samt 'Altheimers light', hvis jeg kan se tingene er ved at køre af sporet .... Er sluppet godt fra det hver gang

Har også prøvet at gå ind som stedfortræder midt i det hele (godt nok efter lidt lovgivningsmæssig diskussion ); men også det er lykkedes

Hyanna
GODT GÅET HYANNA

Citat:
Oprindeligt indsendt af Odenseaneren Se meddelelser
  • Tænker lidt - kan det blive et problem at have en bisidder, som kommunen måske i forvejen har et anstrengt forhold til?
  • Kan det skade Fussen, hvis hun kommer med som bisidder - under devisen "nå det kan hun godt"?
  • Kan man som bisidder være objektiv og bevare overblikket, når man samtidig har en dårlig oplevelse med pågældende kommune?
  • Kan du - Fussen - magte at følge Carinas sag til dørs samtidig med du starter i Flexjob?
Jeg kender ikke svaret på nogen af ovenstående spørgsmål, men mener de bør overvejes inden I går i gang!

Håber I finder en god løsning


Ang. anstrengt forhold - jeg ved ikke om det kan blive et problem - måskè for kommunen - efterfølgende.

Det kunne godt skade mig selv - men har også en potentiel anden løsning.

Nå men det med objektivitet mener jeg ikke er noget problem - tværtom - kender nu alle deres triks og finurligheder som derved gør det nemmere at bevare overblikket.

Jeg tror ikke, jeg ved at jeg ikke magter at følge Carinas sag til dørs - men det er vel heller ikke forventet som bisidder?? omendt jeg måskè kunne hjælpe med at rette evt fejl og mangler op. Kender jo som sagt ikke sagen - og ved derfor ikke hvad der kræves. Nå - men lur mig om ikke vi finder en løsning. Der dukker måskè en Fynbo mere op - der kan bistå og som muligvis er bedre egnet.


KH
Fussen

Hej Guffi

Næ nej - du støder skam ikke nogen på manchetterne - i hvertfald ikke mig. Nå- men sidst jeg var på Reva sad der ingen socialrådgivere - der sad kun sagsmedhjælpere. Og da jeg ikke har siddet som bisidder før men kun er blevet gjort opmærksom på at man ikke må sige noget - er det med den i baghovedet at jeg udtaler at jeg har svært ved at holde min mund. Dertil skal jeg lige tilføje - at mit kommunikationsniveau skam sagtens rækker også uden at fare op som en trold i en æske.

Jeg ville da bare gerne hjælpe - men synes at det her er ved at få en lille finurlig drejning.
__________________
"At undre sig er hjernens første skridt mod opdagelser" - Louis Pasteur

Politikere er "vigtige" personer, med meningsløse meninger og løse enders ubrugelige løsninger
- Fussen

Sidst redigeret af Fussen; 12-11-2008 kl. 18:20.
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 18:23   #16
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Bisidder

Citat:
Jeg tror ikke, jeg ved at jeg ikke magter at følge Carinas sag til dørs - men det er vel heller ikke forventet som bisidder??
Det jeg mener er, at Carina ikke har brug for en bisidder der selv hænger lidt i bremsen. Jeg er ikke enig i at det er en hjælp med en bisidder, som måske hopper fra midt i det hele. Så hellere - hvis Carina magter det - tage til mødet alene, medbringende en MP3 optager.

Det kræver enormt meget af én at skulle bisidde i en kommune, hvor man skal være objektiv og saglig.

Det mener jeg kan blive meget svært for dig, når du samtidig overvejer at politianmelde Odense Kommune, og har brugt advokat mod Odense Kommune.

Som bisidder skal man have overskud til at hjælpe - i dette tilfælde - Carina. OG kunne gøre sig fri af egne holdninger til kommunen.

Det er det jeg prøver at skrive

Hvad Carina vælger - er i sagens natur Carinas eget valg. Men jeg mener Carina bør være orienteret om ovenstående forud for hendes valg.

Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 18:24   #17
guffii
Banned
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2006
Lokation: Odense NØ
Indlæg: 34
Styrke: 0
guffii er ny på vejen
Hvis du ikke har siddet med som bisidder før, forstår jeg ikke at andre her kan anbefale dig?
Det drejer sig ikke kun om at hjælpe, men at man overvejer ganske fornuftigt, om det nu er en hjælp som modparten vil kunne få gavn af.
Hvad mener du med en finurlig drejning?
Der efterlyses en bisidder, længere er den ikke.....

mange hilsner
guffii (Pia)
guffii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 18:29   #18
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Med FINURLIG DREJNING mener jeg den undergravende tvivl der sættes på min hensigt om at hjælpe et andet menneske. Og den manglende forståelse for mit virke som evt bisidder !! - kan nu ellers godt læse direktiverne om dette skulle blive nødvendigt - hvad jeg efterhånden selv tvivler på.

Med venlig hilsen
Fussen
__________________
"At undre sig er hjernens første skridt mod opdagelser" - Louis Pasteur

Politikere er "vigtige" personer, med meningsløse meninger og løse enders ubrugelige løsninger
- Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 18:40   #19
guffii
Banned
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2006
Lokation: Odense NØ
Indlæg: 34
Styrke: 0
guffii er ny på vejen
Der er i sagens natur ingen der betvivler dine hensigter, men jeg betvivler om du magter det?
Af samme grund er det bedre at undlade end at skabe unødig "falske" forhåbninger, hos modparten.
Og JA jeg har manglende forståelse for dit virke som evt. bisidder, men det skal da ikke afholde dig fra at gøre det. Håber bare at de der måtte bruge dig som bissider er helt på det rene med, at du ikke har nogen erfaring og at du er "farvet" af egne holdninger, og af den grund ikke kan være neutral.
Sorry, men det er bare min mening.

Hilsner
guffii (Pia)
guffii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 19:17   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nu stikker jeg måske hånden ind i en hvepserede...

Jeg er lidt bekymret over udviklingen i denne tråd, som efterhånden - måske af omsorg/bekymring for Fussen - har udviklet sig til en diskussion, om Fussen magter at være bisidder eller ej.

Det er korrekt, at der er nogle formelle ting, der skal overholdes, når man er med som bisidder, men nogle gange er det måske også dejligt bare at have en støtte med, som kan gribe ind, hvis sagsbehandleren går for vidt... ved at tromle nogen ned eller sige noget, der strider imod lovgivningen.

Hvis det var mig, ville jeg foretrække at have hvem som helst med i stedet for at gå til mødet alene. Så er der dels et vidne, en støtte og een til at tale med bagefter, hvis man er målløs og uforstående over for, hvad der skete på mødet.

Men det er selvfølgelig rigtigt, at man skal passe på sig selv, og selvfølgelig gøre sig klart, hvorfor man ønsker at deltage.

Jeg ville personligt ALDRIG tilbyde at melde mig som bisidder, hvis jeg ikke følte, jeg magtede det. Det ville jeg kun, hvis jeg havde overskud til det.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvor godt I kender hinanden (temmelig godt lader det til, da jeres indlæg kraftigt antyder det), og så ved jeg jo ikke, hvor meget I tidligere har talt om jeres kommune, men noget af det er en anelse for "nærgående" for mig at læse om her og tænkte, om det måske hørte hjemme i pb'er eller lignende.

Og ja, jeg bliver ked af det, når nogen her på siden "diskuterer" indbyrdes.

Så hellere noget mere konstruktivt, så Fussen bliver bedre rustet til opgaven og selv kan tage stilling til, om hun så magter opgaven eller ej.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
bisidder Peacock Et godt link! 24 26-11-2013 00:38
Bisidder Diddii Alt det andet 1 06-12-2010 11:23
Bisidder/HJÆLP søges!!!!!!!!!! akizuri Alt det andet 7 21-03-2009 18:50
Svigt fra kommune .. Bisidder søges Angel666th Din historie 0 03-12-2008 14:35
Bisidder???? Pipaluk Dit og Dat 5 20-02-2008 21:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension