K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2009, 10:22   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tak for jeres indlæg. Jeg har netop idag meldt fra over for mit "job", det gik bare ikke kan jeg se og nu må jeg koncentrere mig om mig selv og lære at følge den lige og rolige vej mod det simple liv.

Det er hårdt at erfare at man ikke altid kan det man gerne vil, men sådan må det være. Nu vil jeg tage en dag ad gangen mod min ftp. sag og mod at kunne være der for mine børn og så er det det. Jeg skal også forsøge at gribe mig selv i ikke at sætte for meget igang, men man må jo lære så længe man lever.

Rart at høre at der er mange andre der har det som mig.

KH. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2009, 10:37   #12
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Tak for jeres indlæg. Jeg har netop idag meldt fra over for mit "job", det gik bare ikke kan jeg se og nu må jeg koncentrere mig om mig selv og lære at følge den lige og rolige vej mod det simple liv.

Det er hårdt at erfare at man ikke altid kan det man gerne vil, men sådan må det være. Nu vil jeg tage en dag ad gangen mod min ftp. sag og mod at kunne være der for mine børn og så er det det. Jeg skal også forsøge at gribe mig selv i ikke at sætte for meget igang, men man må jo lære så længe man lever.

Rart at høre at der er mange andre der har det som mig.

KH. EE
Det er som regel et stort vendepunkt at nå til sådan en konklution... og den kan virke surealistisk, det ved jeg... men du vil mærke, at når du har taget beslutningen FOR ALVOR, at så bliver mange ting pludseligt meget nemmere, og energien kan fordeles på en konstruktiv måde, i stedet for at lægge den på steder hvor den ingenting gavner aligevel, og blot gør dig deprimeret over at se fiasko'erne vælte frem.

Og så husk, at bare fordi du ender på en FP, så bliver dit liv ikke mere "simpelt"... det bliver bare et liv der hænger sammen ... og husk så, at vi er noget i denne verden pga. den vi er som person, og IKKE pga. vores arbejde, status osv... og hvis nogen siger andet, så er det DEM der er galt på den.... de ved det bare ikke fordi de har den energi der skal til for at holde den illusion oppe i deres bevidsthed.

Sidst redigeret af Razmo; 07-05-2009 kl. 10:39.
  Besvar med citat
Gammel 07-05-2009, 12:01   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Razmo,

Tak for opbakningen, jeg glæder mig til at komme på FTP og håber at min sag går fint igennem. Jeg vil nu prøve at tage den med ro og koncentrere mig om mine børn, min træning, psykolog og min rigtige gode veninde som forstår nærmest alt omkring mig. Det er det jeg skal glædes over, selvom man har stor arbejds identitet, så kan man jo udnytte den på anden vis og derigennem arbejde med sig selv.

Nu skal jeg til psykiateren senere idag, det er hende der skal lave special læge erklæringen. Den tager jeg med ro, tror godt at hun kan gennemskue mig til at jeg ikke bør arbejde, men selvfølgelig skal jeg også fortælle en masse. Hun har formodentlig styr på hvad hun skal stille spørgsmål om i forbindelse med en ftp sag. ?!

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2009, 12:53   #14
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Razmo,

Tak for opbakningen, jeg glæder mig til at komme på FTP og håber at min sag går fint igennem. Jeg vil nu prøve at tage den med ro og koncentrere mig om mine børn, min træning, psykolog og min rigtige gode veninde som forstår nærmest alt omkring mig. Det er det jeg skal glædes over, selvom man har stor arbejds identitet, så kan man jo udnytte den på anden vis og derigennem arbejde med sig selv.

Nu skal jeg til psykiateren senere idag, det er hende der skal lave special læge erklæringen. Den tager jeg med ro, tror godt at hun kan gennemskue mig til at jeg ikke bør arbejde, men selvfølgelig skal jeg også fortælle en masse. Hun har formodentlig styr på hvad hun skal stille spørgsmål om i forbindelse med en ftp sag. ?!

EE
Yep... og den arbejdsidentitet (eller følelsen af at være nødt til at bidrage til samfundet, som jeg tror det bunder i for mange, samt det at tjene sine egne penge) kan sagtens lægges i andre ting... det behøver ikke altid at gøres op i penge og stolthed over at kune klare sig selv økonomisk.


Jeg skal lære at finde den harmoni ved at være der for mine drenge f.eks... sørge for at DE ikke skal samme smøre igennem som jeg, og måske kan få et job og være glade for det, på trods af at de begge har Tourette Syndrom. Det bliver MIN måde at bidrage til samfundet på, at DE ikke skal have behov for at benytte det sociale system når de bliver ældre... at sørge for at de får en medmenneskelig måde at se andre på, ikk ebliver krimminelle osv...

Jeg laver også musik... og jeg ligger det gratis på nettet fremover... det bliver MIT bidrag til fællesskabet, sådan at man kan få gratis musik, til glæde for dem der er fattige (og selvfølgelig kan lide min musik hehe!)... bidrage til at der er gratis glæder i Danmark endnu, så ikke alting skal ende som kapitalistisk overdrev.

Jeg prøver også at hjælpe andre med lovgivning og paragraffer her inde og andre steder, og taler vores sag.

Og kommer jeg nogensinde til at kunne sælge et eller andet der har med min musik at gøre også, ja så ryger der lidt export, og penge ind i landet udefra... det er da også noget at tage med... men dog min mindste prioritet i øjeblikket.

Det handler bare om at man må sætte sine egenskaber i andre ting, når man nu ikke har nogen erhvervsevne der matcher arbejdsmarkedet... vi bliver jo ikke umennesker blot fordi vi ikke fungerer "optimalt".

Ved godt, at mange liberalister ville sige at "ude i naturen hedder det survival of the fittest!", men den liberalistiske tommelfingerregel holder kun lige til de selv er nede og bide i støvet, så er solidaritet lige pludseligt vejen frem...

sjovt som mennesker først ændrer sig, når katastrofen ER sket...

Sidst redigeret af Razmo; 07-05-2009 kl. 12:55.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan finder en psyk skånebehov? Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 11-01-2012 13:06
Hvordan søger/finder man et fleksjob? Mama Spørgsmål ang fleksjob 8 17-06-2011 12:23
Hvordan finder jeg de tråde - Physen Hjælp til Forum Brug 8 10-04-2010 03:13
Hvordan finder jeg flexjob? Barbara Spørgsmål ang fleksjob 11 01-08-2009 20:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension