K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-07-2012, 13:24   #11
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Jeg indleverer dem personligt så! Tak for rådet.

Kunne man forestille sig et møde, hvor jeg selv og SB sammen sidder og retter RP til, på den måde sparer man et "forretningsgang"? Har I erfaringer med om man kan gøre det?

P.s. Dét med at man ikke behøver at skrive sin RP under (jvf loven), hvad sker der så, hvis man ikke vil (fordi man ikke er enig)? Kører de så bare videre med sagen uden ens underskrift? Kunne forestille mig, at man "spænder" lidt ben for sig selv ved at være "usamarbejdsvillig"...
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2012, 21:29   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
P.s. Dét med at man ikke behøver at skrive sin RP under (jvf loven), hvad sker der så, hvis man ikke vil (fordi man ikke er enig)? Kører de så bare videre med sagen uden ens underskrift? Kunne forestille mig, at man "spænder" lidt ben for sig selv ved at være "usamarbejdsvillig"...
Sammen med din underskrift kan du evt. skrive "set, men ikke godkendt".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 00:48   #13
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
[QUOTE=Vovse;235619]Sammen med din underskrift kan du evt. skrive "set, men ikke godkendt".[/QUOTE

Og hvordan står man så i forhold til ens sag?
Man kan vel næppe komme videre, hvis man ikke har godkendt sin RP?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 01:51   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jo det kan man godt...for som sagt...så behøver kommunen ikke din godkendelse...

En partshøring er bare at du skal gøres opmærksom på de ting som der ligger i sagen...evt ting du måske ikke kender til...

Sålænge du kommer med alle de rettelser som der skal til....så plejer SB at skrive dem ind...

Hvis hun ikke gør....og du skriver som vovse sagde...set men ikke godkendt...eller fyldstgørende....ja så har kommunen et problem når og hvis de laver en afgørelse i din sag...hvor RP ligger til grund....hvis du anker et evt afslag...

Men når det er sagt....så plejer det ikke at være et problem at få dem til at skrive tingene ind....

De behøver jo ikke godtage dine rettelser...de skal så bare skrive hvorfor....og stadig skrive dem i RP....

Med hensyn til om man kan holde et møde og sammen skrive tingene ind....jo jo...det kan man godt....problemet er bare at det er svært at huske at få det hele med når man sidder til et møde....

Det er meget nemmere når man sidder i ro og fred derhjemme....

Der er også stor forskel fra kommune til kommune om hvordan de gør tingene...

Nogle vil have at du starter med at udfylde de ting som du kan....og så når de har skrevet det ind....ja så kan du komme med rettelser til det....

Andre de vil gerne have at man gør det sammen...

Men uanset hvordan det bliver gjort....så er det yderst vigtigt at RPen bliver korrekt skrevet....så man kan danne sig et billede af dig....ud fra profilen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 12:24   #15
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
tag det nu roligt indtil du har set sammenskrivningen, der er et "internt" papir til "pensionsnævnet/team/pensions****" og sb beskriver hvorfor du skal indstilles og alt hvad der har været forsøgt, for at bringe dig nærmere et arbejde på alm vilkår og hvad der ikke lykkedes.der kan stå mange mærkelige sammenskrivninger hvor du tænker hvorfor lige den formulering eller fremhævelse, men det er for at underbygge sb indstilling, og kun hvis der lige frem er faktuelle fejl behøves det rettet

- hav lidt tillid netop nu- og hvis du får et afslag som skal ankes kommer du med det hele, for det er først her du selv kan fremkomme med dine kommentarer.
bekendelse om arbejdsevnevurdering:



§ 8. Kommunen vurderer borgerens arbejdsevne på grundlag af den samlede beskrivelse og vurdering af elementerne i ressourceprofilen, jf.

§§ 6-7. Ved vurderingen af arbejdsevnen skal ressourceprofilens elementer omsættes til konkrete jobfunktioner, der skal findes i et rimeligt omfang på arbejdsmarkedet.


Stk. 2. Ved bedømmelsen af arbejdsevnen må kommunen ikke tage hensyn til eventuelle strukturproblemer på arbejdsmarkedet.

§ 9. Kommunen skal give tilbud om forbedring af arbejdsevnen, hvis kommunen vurderer, at arbejdsevnen ikke er tilstrækkelig til at kunne varetage et arbejde på normale vilkår herunder efter overenskomsternes sociale kapitler, men at arbejdsevnen kan forbedres.

§ 10. Kommunen skal visitere en person til fleksjob, hvis kommunen vurderer, at arbejdsevnen er varigt begrænset, og at arbejdsevnen ikke er tilstrækkelig til at kunne varetage et job på normale vilkår herunder efter overenskomsternes sociale kapitler.

Sidst redigeret af østerbro; 29-07-2012 kl. 12:33. Årsag: lov §§
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 20:14   #16
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Fået brev fra mit pensionsselskab, hvor deres lægekonsulent har vurderet min arbejdsevne til under halvdelen, hvorfor min udbetaling af erhvervsevnetab fortsætter. Er så SUPER glad for det

De har fået lægelige oplysninger fra min psykiater, som har beskrevet min tilstand som stationær uden yderligere behandlingsmuligheder, stationær og varigt funktionstab, ingen udsigt til bedring. Der står stort set det samme i den statusattest som JC har fået.

Bør jeg ikke give JC kopi af hhv brev fra pensionsselskab, altså hvor der står at min erhvervsevne er nedsat til halvdelen samt den status fra min psyk, som pensionsselskabet har vurderet ud fra? Vil det ikke være godt for min sag?

Hvordan ser I umiddelbart mine chancer for at blive godkendt til fleksjob?

Har en 18 måneders revalidering bag mig (som ikke endte ud som det skulle pga mine svære kognitive funktionsnedsættelser) samt 5 ugers arbejdsprøvning med slut på 9 timer om ugen. Revalidering og arbejdsprøvning var i 2 vidt forskellige fag.

Go' aften til jer alle!
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 11:53   #17
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Hvorfor nu det?

Har lige talt med min SB (har selv ringet) for at høre, hvor langt min sag (ansøgning om fleks) nu er kommet. Fik at vide at den var igang med sammenskrivning, men at der manglede oplysninger fra min sygedagpenge periode, som de har rekvireret. Hvorfor skal der nu bruges dem? Det er 400 år siden, jeg sidst fik sygedagpenge (december 2009). Og de skulle ikke bruge eller havde brug for de oplysninger, da jeg fik afslag på fleksjob for snart et år siden. Er det ikke underligt?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2012, 08:46   #18
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Prøver lige igen med mit spørgsmål, håber der er nogen, der kan hjælpe mig med svar

Tak og go' weekend
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2012, 10:58   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Har lige talt med min SB (har selv ringet) for at høre, hvor langt min sag (ansøgning om fleks) nu er kommet. Fik at vide at den var igang med sammenskrivning, men at der manglede oplysninger fra min sygedagpenge periode, som de har rekvireret. Hvorfor skal der nu bruges dem? Det er 400 år siden, jeg sidst fik sygedagpenge (december 2009). Og de skulle ikke bruge eller havde brug for de oplysninger, da jeg fik afslag på fleksjob for snart et år siden. Er det ikke underligt?
Jeg synes du skal sende din sb en mail og spørge hende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2012, 14:55   #20
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja det lyder underligt....men det kan jo dække over meget...

Måske hun bare er i tidsnød eller har for meget arbejde osv og så er det nemmeste at sige der mangler noget....eller også har de bare ikke haft det med sidste gang...men burde have haft det...

Uanset hvad...så skal de jo have det hele med så man kan se forløbet...

Så du kan nok ikke gøre meget ved det ud over at væbne dig med tålmodighed...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension