K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-10-2010, 13:19   #31
BSB
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2010
Indlæg: 11
Styrke: 14
BSB er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg skriver i øst og du svare i vest!

Så skriver jeg i vest, så svare du i øst med henvisning til Nord.

Vi er altså nogen - mig selv inklusive - der IKKE har en arbejdsevne og hvor arbejdsevnen er dokumenteret som værende ikke eksisterende og varigt ikke eksisterende.
Og VI kan IKKE arbejde 20 timer om ugen

Hvad alle de andre kan, er ikke MIT bord. Det vil glæde mig hvis alle dem med en arbejdsevne udnytter den, og får lige præcis det job de går og drømmer om. Uanset om det er 2 timer, 8 timer, 15 timer, eller 37 timer.

Men for alle os, der IKKE har en arbejdsevne og har fået tilkendt pensionen fordi vi IKKE har en arbejdsevne, kan jo ikke bruge det til noget.

Beklager hvis jeg skriver enormt utydeligt.
Jeg syntes det var meget tydeligt, at du ikke mente at det kunne være rigtigt, at nogle førtidspensionister kunne arbejde 15-20 timer om ugen.

Hvortil jeg svarede at det var der ingen problemer i.

Jeg er ikke forvirret. Jeg tænker at jeg forstår din pointe udmærket. Når du beskriver et "vi" så er jeg, og for den sags skyld alle andre, ikke istand til at debattere med dig.

Hvis vi holder os til det generelle og overordnede, så er det de færeste pensionister som slet ikke har en rest arbejdsevne. Den er blot alt for lille til at gøre dem selvforsørgende, selv via fleksjob. Alle pensionister har imellem 32 og 0 % abejdeevne tilbage. Dit argument er at "Vi" ligger på 0 % og her har du jo ret, hvis du tænker alle førtidspensionister som havende 0 % arbejdsevne, så vil ingen kunne deltage 15 timer om ugen i et skånsomt job.
Det er her vi går forkert af hinanden, for jeg tog udgangspunkt i de 99 % som har imellem 32 og 1 % rest arbejdsevne og som selvfølgelig godt kan deltage nogle timer. 15 - 20 timer vil jo nok være de bedste af førtidspensionisterne.

Så er vi tilbage ved din første reaktion med, at noget må være forkert. Og så var det at jeg svarede ud fra ovenstående argumentation, at alt var i skønneste orden.
BSB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 23:12   #32
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
Når jeg får min førtidspension..(ja måske om mange mange år) og fik tilbuddet af kommunen at arbejde ca 20 timer om ugen ville jeg løbe skrigende bort

For 20 timer om ugen er hvad jeg altid kun har arbejdet da jeg var rask....

så for mig ville det være at "arbejde fuldtid" igen som i de gode gamle dage da jeg ikke var syg.

så nej tak
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 00:55   #33
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Med den arb.løshed vi har i dag, kan jeg slet ikke forstå at førtidspensionister skal ud på arbejdsmarkede, find noget friviligt arb. hvis det er for at komme ud blandt andre mennesker og lad så de arbejdsløse slås om de få job der er tilbage.

Bare min mening.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Få timers arbejde kan koste dyrt bla-bla Politik og Samfund 57 22-09-2013 11:41
Arbejde og førtidspension graver Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 13-05-2010 17:57
Førtidspension og arbejde zuza Et godt link! 2 08-05-2009 10:08
300 timers regel bliver til 450 timers regel Systeminvalid Politik og Samfund 9 23-09-2008 17:08
Førtidspension og arbejde helle2440 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 02-08-2007 21:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension