K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2009, 11:12   #11
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Modspørgsmål?
Niks, sådan et torsk burde have at vide, at han må holde sine private meninger, og principper, for sig selv, og så udføre sit arbejde i henhold til regler og lovgivning.
Alternativt kunne man fortælle ham, hvilke principper man selv har m.h.t. kommunalt ansatte sagsbehandlere.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 13:27   #12
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Modspørgsmål?
Niks, sådan et torsk burde have at vide, at han må holde sine private meninger, og principper, for sig selv, og så udføre sit arbejde i henhold til regler og lovgivning.
Alternativt kunne man fortælle ham, hvilke principper man selv har m.h.t. kommunalt ansatte sagsbehandlere.

Ja, det burde jeg ha' sagt. Jeg blev bare så paf over den kommentar, at jeg var helt mundlam. Bagefter kommer alle de gode idéer.

Den samme sagsbehandler kom også med et andet guldkorn: "Jeg kan se, at du får binyrebarkhormoner. Det er jo ikke noget at spøge med, der er jo mange bivirkninger. Jeg håber virkelig, din læge ved, hvad han gør, når han giver dig det."

Bagefter sad jeg og tænkte, at jeg skulle ha' bedt ham om at tilbyde sin lægelige viden som støtte til den klinikchef på Rigshospitalet, jeg går til behandling hos. Jeg er sikker på, at han ville blive enormt glad for en så kompetent rådgivning fra en tilfældig socialrådgiver.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 20:40   #13
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Ja, det burde jeg ha' sagt. Jeg blev bare så paf over den kommentar, at jeg var helt mundlam. Bagefter kommer alle de gode idéer.
Den kender de fleste af os vist.
Men hvis/når det endelig lykkes, at give svar på tiltale, har man det bare SÅ godt med sig selv bagefter.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 12:35   #14
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Nu har min mand og jeg brugt hele weekenden på at få formuleret 3 klager - 1 over fratagelsen af mine sygedagpenge, når min sag ikke er afklaret, 1 over afslaget på at rejse min sag om pension, når nu både lægekonsulenter og egen læge skriver, at min arbejdsevne er varigt nedsat til det ubetydelige, og at en arbejdsprøvning kun vil forværre min sygdom, og en til Borgerrådgiveren over hele sagsforløbet.

I dag kommer den ene mail - anken over afslaget på at rejse sagen - så tilbage. De har opgivet en forkert mail adresse i de dokumenter, de har sendt til mig. Det begynder virkelig snart at være komisk. Er der noget, de kan finde ud af?
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 12:58   #15
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Morgause,

Der er, af og til, ikke noget skidt, uden det er godt for noget. Måske er det mest sikkert at gå ned i Borgerservice for at aflevere klagerne og få en kvittering på at kommunen har modtaget BEGGE klager, så kommunen ikke lige pludselig "ikke har modtaget" eller "er blevet væk" osv.

Det var liiige et lille hurtigt råd.

Held og lykke fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 15:55   #16
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Kære Morgause,

Der er, af og til, ikke noget skidt, uden det er godt for noget. Måske er det mest sikkert at gå ned i Borgerservice for at aflevere klagerne og få en kvittering på at kommunen har modtaget BEGGE klager, så kommunen ikke lige pludselig "ikke har modtaget" eller "er blevet væk" osv.

Det var liiige et lille hurtigt råd.

Held og lykke fra Hyanna
Ja, det vil jeg også få gjort nu. På mail havde jeg sat en funktion til, der gør, at man som modtager får en besked om, at der skal gives en kvittering til afsenderen, når man modtager mailen og en ny, når man læser den. Men det nytter selvfølgelig ikke meget, hvis mailen aldrig når frem.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 14:12   #17
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
I går var det så kommunenes svarfrist på min klage over deres ulovlige ophør af mine sygedagpenge. I dag kom så svaret: Der er ikke kommet nye oplysninger til min sag, så derfor fastholder de deres beslutning.

De har med andre ord overhovedet ikke forholdt sig nogen af mine klagepunkter over deres ulovlige fremfærd. Oven i det, så svaret et standardsvar, de har brugt max. 2 min. på at printe ud - hvorfor skulle det tage 4 uger? Mit bud er, at de har ventet til sidste mulige sekund af tidsfristen for igen at forhale min sag mest muligt, og så har de igen-igen forsøgt at affeje mig.

Men det skal de altså ikke slippe afsted med. Mandag vil min mand ringe og udbede sig forklaring på, hvorfor de ikke har forholdt sig til klagepunkterne, som de skal, og kommer der ikke et ordentligt svar, vil vi overveje, om vi skal politianmelde dem for brud på Retssikkerhedsloven. Jeg ved godt fra andres indlæg herinde, at det bestemt ikke er sikkert, at politiet gider gøre noget, men for fanden da! Der må da også være een eller anden form for retssikkerhed også for syge her i landet.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 14:30   #18
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kommunen SKAL videresende klagen til Beskæftigelsesankenævnet.

Men de har vel 6 måneders sagsbehandlingstid...

Jo, de laver mange krumspring for at spare penge.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 15:57   #19
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Held og lykke med det hele Morgause

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2009, 18:33   #20
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
En lille opfølgning:

Min mand ringede og klagede over, at de ikke havde forholdt sig til eet eneste klagepunkt i deres brev med opretholdelsen af nej'et til fortsat sygedagpenge. Sagsbehandleren sagde, at sådan var deres arbejdsgang, og da min mand påpegede, at deres arbejdsgang i så fald er lovstridig, var svaret 'det ved jeg ikke noget om'.

Og så sagde hun, at min sag var lukket hos dem, og hun anbefalde mig at gøre, som de siger, nemlig selv at få genoptaget min sag på ny i et nyt jobcenter - også selvom det er lovstridigt, at de har lukket den.
Nu er det hele så sendt videre til Beskæftigelsesankenævnet.


I dag kom så deres afslag på min klage over, at de har sagt nej til at give mig pension, på trods af at egen læge, speciallæge fra Rigshospitalet og deres egne to lægekonsulenter siger, at der ikke er anden mulighed. Deres afslaget er blevet udarbejdet efter tidsfristen, og vi har modtaget det en del for sent, så det ryger med, når jeg nu også sender en klage til Beskæftigelsesankenævnet over det.

Og sidst, men ikke mindst, så har de heller ikke overholdt tidsfristen mht. aktindsigt, så det må vi ringe og rykke dem for på mandag.

Deres niveau af inkompetence er simpelthen så ekstremt, at jeg snart ikke ved, om jeg skal grine eller græde. Hvad i alverden får dem til at tro, at de ikke behøver at overholde landets love? Eller at syge mennesker ikke har krav på at blive mødt med omtanke og respekt? Gud, hvor jeg dog håber, at de ansvarlige selv kommer ud for noget lignende en dag, selvom det er et knapt så pænt ønske.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
københavns kommune chikanerer østerbro Politik og Samfund 6 01-06-2012 20:13
københavns kommune østerbro Politik og Samfund 2 13-05-2012 17:45
Langtidssyge i Københavns Kommune afrodite Et godt link! 3 21-08-2008 21:03
Ny hjemmeside fra Københavns kommune. Stella Den nyttige viden vi alle har 0 19-10-2007 14:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension