K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2012, 08:49   #1
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Har brug for hjælp

Hejsa. Håber at nogen her kan hjælpe mig..
Har for 1 mdr siden fået ny SB som mener at jeg har været i systemet for længe (2 år) og som mener at grundlaget for pension er til stede..
Hun vil lave en ADL vurdering på mig da hun mener at jeg er for dårlig til arbejdsprøvning.. De skal så komme fra Reva hjem til mig indenfor meget kort tid... Hun har opdateret RP og sendt bud efter de sidste papirer fra egen læge og speciallægeerklæring får jeg lavet D.14 dec med mindre der kommer et afbud

Fik så en mail igår hvor hun skriver at ugen før jul vil hun bede mig råbe paragraf 17 på det foreliggende, og så vil hun indstille den somom det er hende altså efter paragraf 18 sagen rejses... Hun skrev at det var for at vi kan nå det efter de gamle regler ( jeg er 36 år) hun skrev også at hun ikke ville kunne nå at indstille selv inden fristen udløber og at hun har 5-6 andre der har fået samme besked. men stadig vil hun indstille somom det er hende og efter de gamle regler...nogen som har hørt om sådan noget før?

Jeg ved at jeg mistet SDP når jeg selv søger, men gør jeg også det hvis det er SB der søger? Ved afslag får man jo en eller anden begrundelse og kan klage, men kan man komme tilbage på sygedagpenge ved forlængelse af en af de eksisterende paragraffer?

Altså hun sagde godt til vores møde at hun arbejder hurtigt og effektivt, men hold da fast jeg kan jo næsten ikke følge med....

Jeg har hele tiden stræbet efter flex, men må vel snart indse mine begrænsninger selvom det er svært .

Jeg har fra start af sagt at pension er et NO GO for mig, og at jeg bare ville tilbage til mit gamle job... Men med hånden på hjertet ved jeg jo godt at det desværre nok ikke er helt realistisk selvom mit hoved siger noget andet..
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 10:26   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du har nogle fornuftlige overvejelser, da der jo netop ingen garenti er for at sagsbehandler gør som hun siger.
Derudover er det formodentlig IKKE sagsbehandler, der tager endelig stilling.

Hvornår kan REVA-forløb være afsluttet?
For skal dette forløb med, skal det jo også være afsluttet inden du ansøger §17, for at det bliver medtaget.

Har du fået sygedagpenge i 2 år, efter hvilken forlængelse?
Du kunne jo også forlænges efter stk 4; fleks eller førtidspension. Her vil du også kunne blive sikret, idet de jo således har 24uger, fra forlængelsen til afklaring/tilkendelse.

Det giver således sagsbehandler god mulighed for at indstille dig til førtidspensionen, på nugældende regler.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 11:10   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvornår står du til at miste dine sygedagpenge.. og er der mulighed for forlængelse i forhold til fleks/pension.. ?

Det er lidt som lotto..

Hvis du søger nu inden den nye reform til årsskiftet, som din sagsbehandler foreslår, vil du skulle bedømmes efter de nuværende regler.. men ved evt afslag mister du sygedagpengene og må fortsætte på kontanthjælp.

Hvis du ikke søger og venter på sagsbehandleren, skal du bedømmes efter de nye regler, hvor der er ressourceforløb med.
Hvis du er på sygedagpenge eller en forlængelse, vil du i et ressourceforløb fortsætte med den indtil den udløber.. og så først overgå til kontanthjælp.

Så du sætter penge på højkant i forhold til hvilke regler du gerne vil bedømmes under...

Så du skal regne lidt på hvor mange penge det drejer sig om.. og hvor store chancer du har under henholdsvis de nuværende og de nye regler..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 11:18   #4
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Min gamle sagsbehandler fik en tilfældig læge på mit lægehus til at skrive at jeg om 2 år kunne komme tilbage på normale vilkår. Det er 1 år siden her til marts.
Det er med garanti at det kan jeg ikke. Kan på en god dag gå 50-60 m uden mine krykker og med ca 100 m. Resten foregår i min kørestol..

Reva vurderingen laver de herhjemme på 2-3 timer og hvis de vurdere at det er helt hul i hovedet at lave afprøvning, så skal jeg ikke det siger SB..

Mht om jeg tror at SB gør som hun siger, så er jeg ikke nervøs har også FOA med inde over
Og de siger at hun er alletiders og rigtig dygtig..

Tror bare at jeg er blevet lidt bange fordi det pludselig er nu og det kan jeg ikke lige overskue. .

SB har igår kontaktet Reva og skrev til mig at vi var nød til at fremskynde min sag nu, så jeg kunne forvente at inden meget kort tid ville Reva kontakte mig..

Men er det hørt før at man selv søger og efterfølgende bruger SB paragraf 18?
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 11:28   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Måske er det hun tænker på, blot at give en positiv indstilling i ressourceprofilen... der så kommer med i §17.. ?
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 12:53   #6
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Her er hvad hun skrev til mig uden at nævne noge navne


Reva Nord har fået hele din profil tilsendt, så de ved hvad de skal vide. Det tager en 2-3 timer at få lavet en ADL. De kommer hos dig og du skal ikke gøre andet end at være hjemme.

Ugen op til jul, beder du mig om at rejse din pensionssag på § 17, dette gør at den er rejst inden nytår og derved behandles du efter de gamle regler. Jeg får ikke mulighed for at rejse den selv før i januar og så vil det ikke være mig der gør det og hvad der skal ske ved vi ikke.

Men når du ”råber § 17” så gør det at du selv rejser sagen og det gør at jeg inden for de næste 3 måneder skal skrive din sag færdig og så skriver jeg den og anmoder pensionsudvalget om at behandle den som en § 18 (som om jeg havde rejst den) og begrunder hvorfor. Skulle du få afslag så kan du klage og får du medhold i denne klage vil du blive tildelt førtidspension efter de gamle regler.

Håber du forstå dette ellers så vend tilbage for ja det er lidt rodet……. Men min plan er fortsat at få får dig igennem, via mig og efter gamle regler. 
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 12:59   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det lyder ihvertfald som om, at du har en god og effektiv sagsbehandler.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 13:20   #8
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Det har jeg også opfattelsen af at hun er, men blev lidt forvirret over at det går så stærkt nu, nu har jeg kæmpet og fuldt op på min sag hele tiden med en SB der var så tung i r.... og så får jeg en ny SB hvor alting pludselig forgår i overhalingsbanen, det er sgu lidt skræmmende synes jeg, men håber jo at det her bliver enden på mit forløb
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 13:34   #9
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Mange gange gælder det bare om at have de rigtige mennesker i sit hjørne.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 14:20   #10
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Ja men man skulle jo bare mene at det burde være en selvfølge at alle fik samme behandling.. lidt som at vinde i lotteriet hvem der kommer ind over ens sag
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har brug for hjælp. Trolden02 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 26-10-2012 13:48
Jeg har brug for hjælp... nille1979 Alt det andet 4 19-05-2010 15:53
jeg har brug for hjælp. tulle35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 07-11-2009 10:53
brug for et råd hjælp c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 19 18-10-2009 10:14
Har Brug For Hjælp ! spedersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 13-11-2006 15:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension