K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2010, 17:15   #11
bumplebee
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2010
Lokation: Haderslev
Indlæg: 8
Styrke: 0
bumplebee er ny på vejen
Jeg er fleksjobber ved Forsvaret, og jeg har fået at vide ved min tillidsmand at jeg ikke må have overabejde.
Men det har jeg faktisk hver mandag, da jeg går på jobrelateret kursus. (Min leder vil ikke undvære mig en dag fast om ugen.)
De timer skal jeg så afspadsere indenfor samme måned.
Jeg får ikke overtid men time for time.
bumplebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2010, 15:20   #12
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hej, jeg fik meget udtrykkeligt at vide den dag jeg blev ansat at hvis jeg en dag var nød til at deltage i noget ud over min arbejdstid ( 3 timer), skulle det senest afspadseres dagen efter, for ellers ville mit timeantal blive permanent sat op for så kunne jeg jo sagtens klarer mere end jeg var vurderet til. så jeg har aldrig arbejdet over.... jeg tror så det kom lidt bag på min arbejdsgiver hvor fast det var trukket op så da jeg fik det dårligt på min arbejdsplads og gik ned med stress i dec. 09 så hun det som en nem måde at komme af med mig på, ved at bakke mig op i at jeg skal ud af jobbet og derfor bare skal have sygedage nok til at kunne bliver fyret... hvilket sker inden så længe...
Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 11:55   #13
bjp
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 12
Styrke: 16
bjp er ny på vejen
Hej.

Her vil jeg da også gerne komme med mine erfaringer.

Jeg er ansat på 25 timer om ugen som it ansvarlig, og arbejde med IT er sommetider lig flere timer. Jeg er stødt ind i problemer med timeantal og Århus kommune. Sagen er den at jeg har en del timer bygget op over 2 år, og har altid bare afspadseret dem. Nu vil arbejdsgiver ændre dette så alt overarbejde bliver udbetalt, men overarbejde er først på tale efter 37 timer. De timer der ligger i mellem de 25 og op til de 37 timer har man jo fået løn for siger han og loven. Jeg har taget en snak med Århus kommune omkring sagen, og beskeden var meget klar.

Kan du arbejde mere end 25 timer om ugen, så SKAL du arbejde mere end 25 timer om ugen, og din fleksaftale skal laves om. De har ikke noget i mod enkelte timer, men slet ikke over 10 timer om året. Hvad man laver af interne aftaler med arbejdsgiver ved kommunen jo ikke, men sørg for at få ALT på skrift, og sørg for at kommunen kun får det at vide hvis det er nødvendigt, og pas på med mundtlige aftaler med arbejdsgiver. De timer jeg har i overskud er pludselig "ikke-økonomiske" og forsvinder bare pludseligt ud af systemet.


Måt råd er. Få det som afspadsering i indeværende eller "næste" uge, og unlad at informere kommunen om det så lang tid som overhovedet muligt. Lav dealen med arbejdsgiver. det er langt det nemmeste.


Med venlig hilsen

Bjarke

Sidst redigeret af bjp; 22-02-2010 kl. 11:57. Årsag: manglede lige noget
bjp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 13:45   #14
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
heller have den under bordet hvis man har over arbejde
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 14:13   #15
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Jeg har ind i mellem også overarbejde, typisk en time.
I den afdeling jeg er i, har vi vores eget "regnskab" med min overtid.
Det drejer sig om ca 4-8 timer i måneden i sommerperioden, nogle måneder ingen overarbejde.
Jeg gider ikke ha dem udbetalt, sætter min frihed højere, så jeg afspadserer dem.
Arbejde jeg en time over, skriver jeg 1½ time på sedlen, det er der ikke brok over.
Hvis der var det, må de finde en anden til ekstraarbejdet.

De arbejdsgivere, der ikke vil betale (eller gi' afspadsering) før de 37 timer, tænker med røven. Tænker de på, at hvis man arbejder fx 30 timer/uge (20 normal og 10 ved overarbejde), er de slet ikke beretttiget til 2/3 tilskud, men kun 50 %?

Hvis du ikke får ekstra for at arbejde over, så lad væ'r med det, så enkel er det. Hvis man permanent har overarbejde, har arbejdsgiver en gratis arbejdskraft i de timer du arbejder over, det er vel ikke rimeligt og viser at virksomheden ikke har fattet, hvad fleksjob er?
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 13:24   #16
MxDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
MxDK er ny på vejen
Okay, der er åbenbart noget jeg ikke forstår her.

Hvis man læser lovgivningen omkring fleksjob. (glem alle andre regler med overenskomst osv.) Står der så ikke at man bliver tilkendt fleksjob og antal arbejdstimer, ud fra en vudering af hvad den pågældene person kan klare.

Hvis jeg ikke tager meget fejl, står der i lovgivningen, at man ikke må arbejde mere end det antal timer, man er tilkendt til. ALTSÅ INGEN OVERARBEJDE. ikke engang så meget som 1 time, når ugen er ovre.

Man er jo tilkendt 20 timer fordi man er vuderet til 20 timer. har man over en længere periode (som jeg kan læse mig frem til i et andet indlæg.'intet personligt, blot et eksempel.') har 'overarbejde' om mandagen. på fx 2 timer. Så burde man jo få sat sine timer op. sådan at man har fleksjob på 22 timer. Der er jo intet galt med at arbejde 2 timer længere om mandagen, hvis man kan klare det.

hvis man har 20 timer om ugen på flexjob. så burde man jo også gå hjem efter de 20 timer. Jeg er ret sikker på at, hvis man er tilkendt til fx, 20 timer om ugen og man over en periode fx. har arbejdet fx 23 timer, så har man rent faktisk ikke overholdt den 'fleksjob aftale' der er indgået med kommunen og de er berrettiget til at fratage ens fleksjob. og vudere om man skal igennem hele møllen igen,. eller bare fratages fleksjob.

ellers kan jeg ikke se den logiske mening med at være tilkendt 20 timer om ugen, så burde det jo i stedet bare hedde noget med, at man er vuderet til at kunne være der i mindst 20 timer om ugen. og at arbejdsgiveren hver dag skal vudere om personen kan blive længere end de 4 timer ??

er jeg helt gal på den her ?
MxDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 13:47   #17
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej MxDK

Efter min mening er Du helt gal på den... -fleksjobvisiteringens timer er nødvendigvis IKKE statiske, men et udtryk for et gennemsnit!

Du er - efter min mening - ved at gøre os, fine mennesker til konforme maskiner... -din holdning til livet er vist meget sort og hvid... -du skulle vel ikke tilfældigvis være ansat i det offentlige ???

Alle ved da, at vi enkelte dage kan arbejde mere eller mindre...

Og et fleksjob på fx 20 timer, behøver da ikke hedde 5 dage af 4 timer eller 4 dage af 5 timer...

Din holdning(og dit indlæg) er faktore som bremser al udvikling... -og hvorfor skal man i øvrigt glemme alle andre regler med overenskomst osv. ???
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 23-02-2010 kl. 13:49.
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 15:11   #18
MxDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
MxDK er ny på vejen
tror du misforstod mit indlæg helt. ikke ment som angreb på nogen eller noget.

og nej, jeg er ikke ansat i det offentlige.(heldigvis).

mit indlæg var blot skrevet som et spørgsmål til fleks loven. dengang jeg fik fleksjob. fik jeg af vide, at man ikke måtte have noget som helt overarbejde, efter det time antal man var sat til at skulle arbejde om ugen/måneden,.

Du har ret i at det ikke er alle der arbejder 4 timer om dagen eller 20 timer om ugen. hvis du læser mit indlæg igennem, står der også at det blot var skrevet som et eksempel.

er godt klar over at nogle gange, kan man ha behov for at gå en time eller 2 før,den ene dag. også kan man måske blive 2 timer længere næste dag. sådan at man bare får det til at gå op med det x timetal som man skal have om ugen.

det med at glemmer overenskomst osv. var også blot for at tage udgang direkte i fleksjob lovgivningen, da ikke alt stemmer overens med alle overenskomster. det var såmænd ikke andet

så lige lidt ro på.
MxDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 15:24   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Fleksjobbere er nok lige så forskellige som alle andre..

Tror ikke man kan se helt så firkantet på det, selvom loven jo rent faktisk ér firkantet og kommunenebrillen også er temmelig firkantet, så jeg kan godt følge MxDK's anmærkning.
Det burde jo præcis være så firkanet. Men, det kan det nok aldrig blive i virkeligheden. Selvfølgelig bør et permanent overarbejde omregnes i ekstra timer på jobbet. Og som der står flere steder, bør man som fleksarbejder så vidt muligt IKKE overarbejde, dette bemærker de vel også, fordi det så ikke kommer til at passe med hveken timer og/eller de skånebehov der skulle være en del af jobaftalen.
At man så ENGANG imellem kan komme ud i en situation, hvor man tager en time ekstra her og der, er jo okay et sted. Og kan sidestilles med de dårlige dage, hvor man måske ikke engang kan komme op på de timer man er visiteret til, men må gå hjem før, eller kort og godt, tage en sygedag.

Men det er korrekt, hvis man har for mange overarbejdstimer, eller for mange sygedage, så tyder det på at man måske er matchet lidt forkert.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 16:32   #20
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej MxDK

Prøv at læse dit 1. indlæg igen(evt. med en positiv fleksibel fleksjobber briller på)... -dine holdninger, påstande og meninger er for mig ret tydelige... -men jeg kan - heldigvis - læse du bløder noget op, da du nu skriver: **efter det time antal man var sat til at skulle arbejde om ugen/måneden.**

Og så er vi jo mere enig, for selvfølgelig skal man IKKE stå til regnskab for sine timer efter hver uge, som du skriver i det 1. indlæg. Hvis timerne passer hver måned er det jo fint!
Og selvfølgelig kan der så også være tilfælde, hvor timerne kan varierer i hver måned

Og fleksjobbere er netop forskellige... -endda MEGET forskellige... -og så det er jo også med at gøre skånebehovet fleksibelt og konstruktivt... -så et af skånebehovene kunne jo fx være, at der stod: Arbejdstiden er i gennemsnit 18 t. ugenligt over 3-4 dage, mødetiden aftales mellem arbejdsgiver og fleksjobber, da ***** sygdom og humørsvingninger er meget varierende!

Eller hvad, er det mig der er helt gal på den ???

Ps. Du(alle) må undskylde hvis mit 1. indlæg virker skarpt... -min hjerne(det der er tilbage) troede det var skrevet af min sagsbehandler...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 23-02-2010 kl. 16:44. Årsag: En ps. tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension