K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2010, 18:37   #11
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Martin Se meddelelser
Nærtagende eller ej, så har alle (også DF’ere) vel krav på at føle sig godt tilpas under en hospitalsindlæggelse.

Det skal være patienten, der er i centrum og ikke lægens religiøse holdninger.
Jeg har læst om en jødisk læge som har pure nægtet at operere en patient med et nazi symbol tatoveret på armen.
Synes du, at lægen handlede på en forsvarlig måde?

Hvordan ville så reaktionen mon ikke været, hvis det var den samme patient med tatoveringen som ville nægte at blive opereret af den jødisk læge.
Episoden fandt sted i Tyskland, men også i Denmark har vi både jøder og nazister.
Så hvem ved, hvad (hvem) blive den næste.

http://jp.dk/udland/europa/article2247027.ece

Jeg er overbevist om, at kvinden som artiklen omtaler, ville ikke nøjes med at lægen skulle begrænse sig til at tage sit tørklædet af.

Sidst redigeret af Karo; 23-11-2010 kl. 18:41.
Karo er ikke logget ind  
Gammel 23-11-2010, 18:53   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Nu hænger lægerne jo ikke på træerne.Der er jo mangel på dem.

Jeg ville da blive sur hvis jeg skulle ligge og vent unødventigt længe ,fordi lægen på min afd.skulle på en ander fordi der der ligger nogle der vil have "særbehandling"

Det er jo ikke bare lige at bytte rundt på folk der arbejder Hold.
Omvendt kunne man jo sige, at lægen bare kunne tage tørklædet af. Så kom der ingen kødannelse. Jeg kan ikke forstå hvorfor det er patienten der er dømt som værende den besværlige - hvorfor ikke lægen
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 23-11-2010, 19:04   #13
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Jeg har læst om en jødisk læge som har pure nægtet at operere en patient med et nazi symbol tatoveret på armen. Synes du, at lægen handlede på en forsvarlig måde?
Selvfølgelig ikke. En læge har afgivet et lægeløfte og må derfor ikke nægte at behandle en patient pga. hans tatoveringer. En patient har derimod ret til at afvise en læge.

Hvis man skal visiteres i sikkerhedskontrollen i Kastrup Lufthavn har man også ret til at en person af samme køn skal foretage visitationen, selvom lufthavnspersonalet af begge køn sagtens kan udføre opgaven.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Jeg er overbevist om, at kvinden som artiklen omtaler, ville ikke nøjes med at lægen skulle begrænse sig til at tage sit tørklædet af.
Har du læst det andetsteds eller er det noget du gætter på?

Sidst redigeret af Martin; 23-11-2010 kl. 19:06.
Martin er ikke logget ind  
Gammel 23-11-2010, 19:22   #14
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Martin Se meddelelser

Har du læst det andetsteds eller er det noget du gætter på?
, det står i artiklen

"Det er et symbol på ideologien islam, hvor manden dominerer kvinden. Det var derfor, hun i første omgang afviste at blive undersøgt af reservelægen, der bar tørklæde. Men der var også en ekstra grund, forklarer hun.

»Selv om hun smilede, og jeg ikke havde nogen grund til at tvivle på hendes faglige ekspertise, så frygtede jeg, at hun ville give mig en dårligere behandling. Ud fra hendes forestilling er jeg vantro, og ifølge Koranen har jeg slet ikke ret til at være på denne jord. Desuden vidste hun jo, at jeg opfattede hende som undertrykt. Det var så forfærdeligt, jeg troede faktisk, at jeg skulle dø«, siger BV
Karo er ikke logget ind  
Gammel 23-11-2010, 19:55   #15
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
, det står i artiklen
Så må jeg spørge på en anden måde: Hvis kvinden ikke ville nøjes med at lægen lagde tørklædet, hvad tror du så, hun ville forlange af lægen? Og hvorfor?
Martin er ikke logget ind  
Gammel 23-11-2010, 20:11   #16
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Tænk jeg fatter slet ikke, der kan komme en diskussion ud af det, og jeg kan simpelthen heller ikke fatte, at man vil sige nej til at blive behandlet pga et tørklæde. Jeg ville da mene, at lægens faglige kvalifikationer er de vigtigste!
gh72 er ikke logget ind  
Gammel 23-11-2010, 20:11   #17
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Til Martin:
Det fortaler historien intet om, og jeg forholder mig kun til artiklen og til det hvad der står i den.
Desuden så er jeg ikke synsk, iser ikke hvis det skal dreje sig om DF’er , man ved jo ikke alligevel hvor man har dem, på trods at de tripper i ring.
Jeg kender en del af dem i "privaten".

Sidst redigeret af Karo; 23-11-2010 kl. 20:39.
Karo er ikke logget ind  
Gammel 23-11-2010, 23:07   #18
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
tja de ner vel ikke længer end hvad end lov osv så må man vel indrette sig efter vhad der er i det land man nu er i kommer du til kurdistand osv så kan du lige våge at ikke gøre det kvinder skal osv de må indordne sig jeg er også en af dem der handler i fakta osv sidder der en dame med tørklæde osv ved kassen tager den den anden kassen eller går ud af butikken.rasist nej har mange tysker italiener osv som venner.men jeg har et valg og jeg vælger det jeg syntes osv.sådan er jeg.så igen de må sgu indordne sig som vi også skal i deres lande.
extra er ikke logget ind  
Gammel 24-11-2010, 00:26   #19
help7172
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2010
Alder: 45
Indlæg: 9
Styrke: 0
help7172 er ny på vejen
tØrklæde

helt ærgeligt hvad f..... foregaard der her k10 er lavet til at vi skal hjælpe hinanden , her er der da måske også folk med tørklæder som er i samme spand som mange andre og så syntes jeg det ngt værer ngt at man ikke vil behandles af folk som har tklæde på feks, skal du behandles af tørklædet eller af personen som er muslim ? hvad hvis samme peson er ud at rejse til en muslimskland som er et populær feriemål som ,dubai, el,morokko, eller egypten eller tunesien og der er læger og sygeplejerer kun i tklæde hvad så?
tag jer sammen menesker dette er en person som ikke tænker på hvem du er men hvad du fejler som vil hjælpe ,tag jer sammen menesker tklædet er på efter personens ejet valg og ikke tvang feks i pakistan bestemmer kvinder selv om de vil eller ej med tklæde og islam siger at man skal men om nogen fravælger det må de selv om og islam tvinger ingen til det det er et råd at gøre det at bære tklæde, man bar jo tklæde i danmark for mange årsiden men denne del af befolkningen er jo uddød nu vil jeg tro , for da jeg var lille så jeg da mange gamle damer som ikke var muslimer gik med tørklæde og det jo det samme med at om jeg vil gå med trompet bukser som man gjorde i gamle dage det mode idag i 2010.

VI ER MENESKER , RESPEKTER HINANDEN ,VI ER IKKE FRA FORSKÆLLIGE PLANETER MEN FRA SAMME JORD TO ØJNE EN NÆSE OG EN MUND....
OG VI LEVER IKKE EVIGT VI SKAL ALLE SAMMEN VEJ OG HAD FØRER KUN TIL KRIG OG BALLADE DEM SOM LAVER ELLER STARTER DET TROR DE LEVER EVIGT, VI MÅ LÆRER AF ALLE DE FEJL DER ER SKET OG SKER.

NOGEN ER PSYKISK SYGE NOGEN BLIVER DET OG HVEM VED AT PERSONEN IDAG ER OK OG IKKE KAN LIDE PERSONEN MED TKLÆDET OG IMORGEN BLIVET LAMMET OG EL. HJERNESKADET OG TAKKER SAMME PERSON. TÆNK OVER DET.

JA JEG ER MUSLIM MEN JEG KOMME IKKE MED HADE ORD TIL NOGEN HER ELLER ANDRE STEDER JEG RESPEKTERE ALLE MENESKER OG HÅBER PÅ DET BEDSTE FOR ALLE IKKE KUN FOR MUSLIMER MEN OGSÅ IKKE MUSLIMER.

FRED ER ISLAM ,PEASE.

ENDNU EN GANG UNDSKYLD HVIS JEG HAR GJORT NOGEN KED AF DET.

JEG SKRIVER FRA MIN BRORS PROFIL HER I K10 DA JEG HJÆLPER HAM HAN HAR DET IKKE GODT.
help7172 er ikke logget ind  
Gammel 24-11-2010, 00:40   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo men nu er Danmark jo ikke de andre lande, vi har religionsfrihed, vi har demokrati og vi har ytringsfrihed. Det er IKKE tilfældet i alle de andre lande.

I Danmark har de lov til at gå med tørklæde, i Afghanistan eller fx Iran, er det ikke en valgmulighed, men en dødsdom IKKE at gå med det.
Så hvordan kan du sammenligne?

At vi skal indordne os i DERES lande er jo på baggrund af tvang. Dem der bor der kæmper også for frihed til selv at vælge, men desværre forgæves, og ofte med livet som indsats.

Her har de endlig fået lidt af den frihed de altid har drømt om, og hvad møder de så?
Had, fremmedhad, racisme, og dét endda kommende fra et land der netop skulle være moderne, rummeligt og næstekærligt.
Men ok, det er stadig bedre end det land de flygtede fra, men alligevel, hvor er det typisk at folk ALTID skal tryne dem der er svagere end en selv. Sørgeligt.

At være udlænding i Danmark er nok det laveste man kan komme. De bliver svinet til fordi de er kriminelle, og hvis de uddanner sig og bliver læger, så vil folk ikke behandles af dem, og hvis de modtager kontanthjælp så er de samfundsnassere, men tager de job i fx Fakta, så vil folk ikke bruge deres kasse osv osv....

Jamen hvad f a n d e n skal de dog gøre????
Ninja er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension