K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2014, 11:55   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg skriver til Jobcenterchefen

Jeg har bemærket, at mange brugere af K10 beretter om at mange sagsbehandler, sagsformidlere og socialrådgiver bruger forskellige utilstedelige udsagn over for borgerne.

"Unge under 40 kan ikke få førtidspension.

... man skal mindst have det ene ben i graven for at få pension.

.... førtidspension er nærmest kun til terminalpatienter.
"

Ja, eksemplerne er mange.

Således findes der mange variationer fra embedskvinder/mænds side af, for at lægge linien, skræmme borgeren, enten bare i en samtale, eller som jeg selv har lyttet til fra et møde i Rehabiliteringsteam.

Måske for at retfærdiggøre den i forvejen truffet beslutning om hvordan den sag skal køres og afsluttes.

Stort set alle udsagn er dels ulovlige og utilstedelige, amatøragtige og viser et niveau som der skal reageres over for, omgående.

Mange beretter/råder at der skal skrives til Jobcenterchefen!

Hvem er det, som chef for afdelingen, der fastsætter tonen i afdelingen?

Jobcenterchefen, naturligvis.


Mit råd er, at der ALTID skal klages og rettes henvendelse til den person der fejler og vil dig ondt, med kopi til Jobcenterchefen og altid en politiker.

Det kunne være socialudvalgets formand som er den øverste politiske chef, som bliver kopimodtager.

Samtidig med at man beder om at ens henvendelse bliver ilagt ens journal som et aktstykke.

Du beder eksempelvis også om vejledning iht lov§erne om, hvor det står hvor det kun er "terminalpatienter" der kan bevilges førtidspension.

Derved opnår du at problemet ikke forsvinder.

Det har ALDRIG ført noget godt med sig, at borgeren er "bange for kommunen" hvilket er let at have som mening, men borgeren er hovedpersonen og ALLE der omgir borgeren, er ansat til at råde og servicerer, vurderer og afgøre iht til den lovgivning, som Folketinget har vedtaget.

Vi har alle et ansvar for at embedsmænd/kvinder tager mere og mere magt fra politikerne.

Alle private meninger og holdninger fra embedsmænd/kvinder skal stoppes. Det kan kun gøres ved at reagerer over for den person som opfører sig utilstedeligt.

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 19-04-2014 kl. 12:17.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-04-2014, 12:18   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der er firhåbentlig forskel på den lovgivende og den udførende "magt" i samfundet. De nævnte udtalelser, må jo siges at være populærbetegnelser i samfundet. Vil man have de konkrete, må man have fat i selve lovgivningen og bekendtgørelserne. Så længe vi alle respekterer hinanden, går det nok ikke så galt.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2014, 12:28   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Så længe vi alle respekterer hinanden, går det nok ikke så galt.

Kære Stampe.

Hvor har du ret.

Men, hvorfor bliver K10 større og større helt imod vores forventninger, som ingen havde kunne forudsige.

Den sclerosepatienten der måtte vente 3 år på genansøgning af invalidebil, siddende i sit hjem i 3 år, uden gangfunktion havde ikke brug for respekt, men at ulovligheder bliver stoppet af inkompetente socialrådgivere der sidder med sine private holdninger om hvad der skel bevilges til slige personer, som jo bare kan undlade at blive lidt "sløj"

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-04-2014, 12:39   #4
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Det er lidt årstidsbestemt ;-),de vender bøtten, lige nu ser det ud til at jc vil skræmme førtidspensionister med tids bestemt krontol, de har jo nok levet stille og roligt i 3-5 år og nu er det dem som skal rystes med fratagelse af FTP af den store stygge rehabteam .
Det er simpelt hen uprofessionelt af jobcentrene og sb.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2014, 13:55   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Respekt!

Tolv gode regler når man vil begå socialbedrageri.

http://modkraft.dk/blogindl%C3%A6g/t...ocialbedrageri

Sclerose vs invalidebil kørt 240.000 km

https://scleroseforeningen.dk/netraa...af-handicapbil

"Men fik at vide på kommunen, at hvis den ikke fejler noget, kan jeg jo sagtens køre i den."

Kommuner der ikke udviser respekt.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

Eksempler om manglende respekt, mangler desværre ikke.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 19-04-2014 kl. 13:58.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-04-2014, 19:53   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Mit råd er, at der ALTID skal klages og rettes henvendelse til den person der fejler og vil dig ondt, med kopi til Jobcenterchefen og altid en politiker.

Det kunne være socialudvalgets formand som er den øverste politiske chef, som bliver kopimodtager.
Min markering.

Problemet i, at sende kopi til jobcenterchefen er, at jobcenterchefen så ikke ser den.

Første gang jeg henvendte mig på jobcenteret med en klage til jobcenterchefen kiggede pigen bag skranken på den, for at tjekke, om det fremgik tydeligt, at det var en klage.

Fordi, som hun forklarede mig, hvis det ikke fremgår tydeligt, at det er en klage, så lander den på sb's skrivebord.


Generelt er jeg enig i, at man bør starte med, at klage til synderen, men når det kommer til sager som vores, så ved vi jo godt, at der er noget sagsbehandlingstid, også på klager, og hvis man er bare lidt ivrig efter, at komme videre, så kan jeg godt forstå dem, som starter med, at klage højere oppe.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension