K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-04-2014, 15:42   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis der er tvivl om du stadig er berettiget til fp, yder det jo rimeligt mok. Men som nævnt af andre rimelig ny reform. Men tag kontakt til DUKH efter påske.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2014, 16:26   #12
juke
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2014
Indlæg: 9
Styrke: 0
juke er ny på vejen
Kære Alle
Tak for jeres svar.
Peter: Det er psykisk, men hører ikke ind under den principaftale, som du har postet for et par dage siden.
Jeg håber virkelig, at I vil hjælpe mig, for jeg ved slet ikke, hvad jeg skal stille op.
Det er faktisk sådan, at jeg var på kommunen i mandags i forhold til at udfylde resource indstillingen, men jeg gik fuldstændig i sort over deres spørgsmål og de ting der blev sagt. Jeg havde heldigvis bisidder med, og måtte næste dag ringe og bede om en ny tid, for jeg fik slet ikke besvaret spørgsmålene fyldestgørende. Jeg fik et chok over spørgsmål om job, uddannelse mm. Det er ting som jeg slet ikke er i stand til overhovedet. Der gik simpelthen en klap ned for mig.
Sagsbehandleren sagde at hun godt kunne fornemme, at jeg gik mere og mere i sort. Nu har jeg fået en ny tid om en uges tid, og vil selvfølgelig tage bisidder med igen.
Mange hilsener
Juke
juke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2014, 21:34   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det var godt....

Kære Juke

.... at du forstod, hvorfor jeg spurgte ind til om dine diagnoser var fysiske eller psykiske.

Det viser , at du forstår konsekvensen af Ankestyrelsens Principafgørelse 119-13 om førtidspension - revision - psykisk lidelse. https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=160609

Så ikke mere om den.

Er din bisidder med på sidelinien og læser hvad du modtager af råd fra os på k10?

Alle skal forstå, at når man får bevilget en førtidspension er det som udgangspunkt livslangt. Man opfylder alle betingelser i alle berørte love, for at modtage en førtidspension. Der er ikke noget der hedder "midlertidig førtidspension" Punktum.

Undtagelsesvis, kan kommunen i deres endelige afgørelse om førtidspension vurderer, at der skal en revision til, efter et nærmere fastsat tidsrum.

Her er kommunens begænset i nogle få alvorlige diagnoser, hvor de ikke har retten til at kræve "revision" på en given bevilling til førtidspension, som derved er stadfæstet, uden for kommunens indflydelse.

Hvilken dato er du bevilget førtidspension fra.? S.U.

Bekræft, at der i denne afgørelse er besluttet, at du skal i "revision" efter hvor mange år? S.U.

Før bevilling af førtidspension, var du da i arbejdsprøvning?. S.U.

Borgeren kan ikke kræve, at komme for et rehabiliteringsteam, men udelukkende kommunens sagsbehandler/sagsformidler eller socialrådgiver.

Det har kommunens SB besluttet pga du skal til "revision" for at undersøge om der er sket forbedringer i din helbredstilstand, således der undersøges for om du kan blive selvforsørgende i flexjob, revalidering eller andet.

Her nævner du, at der er blevet tilsendt kommunen nye oplysninger om en forværring i din tilstand. Fra dig eller din speciallæge.

Kan du bekræfte, at din SB er den samme person, som har udtalt følgende, som du tidligere har oplyst: "at man skal have en hjerneskade eller nærmest en dødsdato for at få førtidspension"? S.U.

Hvis JA, så er mit råd til dig og din bisidder, at skrive et brev til din SB og spørge ind til hendes udtalelser kan bekræftes og hvilket lovgrundlag disse udtalelser hører under. Samtidig med at dette brev indsættes i min journal som en partsdel i min journal. Således at alle senere kan læse, hvad din SB svare dig.

Derved opnår du, at vedkommende fremover vil behandle dig normalt og at reglerne fremover følges, samt at vedkommende SB stopper med at komme med så truende udtalelser, fra en myte som ikke findes.


Samtidig sender du denne Praksisnyt nr 21 med fra DUKH til orientering til din SB.
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...orpligtigelsen

"Bestemmelsen må anses for at indebære, at forvaltningsmyndighedernes almindelige vejledningspligt er skærpet på det sociale område." Folketingets Ombudsmand.

Husk hvad folk siger kan du ikke bruge til noget, overhovedet!

Kun hvad der skrives i din journal har betydning. Derfor skal man altid søge aktindsigt for at kontrollere, hvad kommunen dels skriver i din journal og hvad de har af lægeudtalelser.

Læs og forstå:
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...fortidspension

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...gsplan-og-team

Rehabiliteringsteam.
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...iliteringsteam

Rehabiliteringsplan.
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...iliteringsplan

... hvor du sikkert er påbegyndt at svare på nogle standart spørgsmål, som du oplever som om du skal i arbejde snarest. Dette har gjort dig utryg.

Advokaterne skriver og oplyser. Til information!
http://advocare.dk/afgorelser-om-fortidspension/

Nu dukker der sikkert andre spørgsmål op, som du bare stiller her i din tråd.

Jeg holder fast på at du stadig skal forsøge at nyde Påsken.

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 17-04-2014 kl. 22:33.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-04-2014, 23:12   #14
juke
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2014
Indlæg: 9
Styrke: 0
juke er ny på vejen
Kære Peter
Tak for dit svar igen.
Min bisidder henvendte sig til min sagsbehandler allerede i januar måned, da vi undrede os over ikke, at have hørt fra kommunen.
Hun bad om en samtykkeerklæring så hun kunne indhente nye lægelige oplysninger hos min psykiater. Min bisidder kontaktede hende efterfølgende, for at høre om hun havde modtaget papirene. Det havde hun, og som hun sagde var det jo tydeligt at jeg ikke havde fået det bedre, så mine papirer skulle sendes videre i systemet, og så burde det blive en permanent pension.
Hun oplyste samtidig at hun ikke længere var min sagsbehandler.
Jeg blev så for 14 dage siden kontaktet af ny sagsbehandler, der bad komme op og svare på nogle spørgsmål, som så skulle sendes videre sammen med alle de lægelige bilag i min sag. Derfor kom det som et stort chok, det vi oplevede til mødet i mandags.
Min pesion blev bevilget 1. februar 2011 og med kontrol efter 3 år, det står i afgørelsen.
Jeg var i fleksjob fra 2008 til september 2010, hvor jeg blev sygemeldt. Jeg fik derefter bevilget pensionen i januar 2011, det var en uge efter min 40 års fødselsdag.
Det er min nye sagsbehandler der kom med de udtalelser i mandags til mødet.
Jeg undrer mig også over, hvorfor jeg skal ind under den nye reform, jeg har jo pt en pension, og skal jo ikke ansøge på ny, men det er måske bare sådan det er?
Jeg har ikke vist min bisidder svarene her fra K10, men det må jeg hellere få gjort. Det bliver nok lidt svært at nyde påsken, men jeg må gøre et forsøg. Har også 2 børn at tage hensyn til.
Jeg har sikkert endnu flere spørgsmål i morgen, for det hele kører rundt i hovedet på mig.
De bedste hilsener
Juke
juke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2014, 23:37   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af juke Se meddelelser
Min pesion blev bevilget 1. februar 2011 og med kontrol efter 3 år, det står i afgørelsen.
Eftersom du blev tilkendt fp i 2011, så skal revurderingen foregå i henhold til den lov, der var gældende på dette tidspunkt, altså i 2011.

Når fp tilkendes med revurdering, så er det fordi der er tvivl om hvorvidt helbredet kan forbedres.
Fp tilkendes ikke med revurdering blot for, at give kommunen en chance for, at ændre beslutningen efter en nyere lovgivning.

Og som andre har skrevet før, så undgå telefon-snak, sørg for, at have dokumentationen i orden.

Hvis din sb siger noget, der lyder mærkeligt, så er det sikkert mærkeligt og derfor bør du sende din sb en mail hvori du spørger, om du har forstået hendes udtalelse korrekt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2014, 08:21   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
De kan kun frakende din bevilligede førtidspension, HVIS dit helbred er bedret.

Hvis dit helbred er uændret, kan de IKKE fratage den.

Dvs at det er de begrundelser, for tilkendelsen, der gælder.

Såfremt kommunen vil prøve krumspring, skal du promte klage.

At sagen skal vurderes af det nye team, ændre IKKE på, at du IKKe kan frakendes førtidspensionen, medmindre der er forbedring.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2014, 16:19   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Din sagsbehandler aner desværre ikke hvad hun laver...

De kan ikke bare tage din pension fra dig....det vil kræve at din læge skriver at du har fået det væsentligt bedre siden du fik din pension...

Skriver lægen at din tilstand er uændret....ja så forsætter du på din pension...

Din sag skal ikke bedømmes ud fra de nye kriterier...men ud fra dem som var på det tidspunkt du fik din pension..

Så du kan være helt rolig hvis din læge skriver at din tilstand er uændret...

Din ressourceprofil skal dog opdateres...sådan at alt nyt kommer med i den...så det kræver at du skal til et møde på kommunen...

Kommunens lægekonsulent skal så kigge på det din læge skriver til dem....og er tilstanden uændret ja så vil de skrive til dig at du forsætter på din pension...

Skriver lægen at din tilstand er "væsentligt" forandret til det bedre....ja først der vil de overveje at arbejdsprøve dig og se om det har resulteret i en arbejdsevne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2014, 16:50   #18
juke
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2014
Indlæg: 9
Styrke: 0
juke er ny på vejen
Hej Webmaster
Tak for dit svar
Hvordan kan det overhovedet lade sig gøre, at en socialrådgiver kan sidde og sige disse ting?
Det lød på hende, som om at min pension nu er udløbet, og at jeg skal indstilles til resourceforløb eller fleksjob. Mine lægepapirer er som skrevet fra en psykiater, som er yderst kompetent og meget erfaren, ham jeg har konsulteret siden september måned 2013. Min gamle psykiater stoppede pludselig i september, og ham havde jeg gået hos siden 2006.
Jeg har godt nok svært ved at være rolig efter det møde, jeg var til i mandags.
Mange hilsener Juke

Kære Alle jer der har svaret her
Tak for at I vil give jer tid til at skrive til mig, det betyder rigtig meget.
Jeg havde ikke den fjerneste ide om, hvad jeg gik ind til ved mødet, og som nævnt tidligere er der ikke sket nogen bedring for mig. Desværre.
Mange hilsener
Juke
juke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2014, 17:26   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja uvidenhed....en der ikke er inde i emnet....en der ikke kender lovgivningen....

Nej en førtidspension med kontrol udløber IKKE....

Hvis en pension skal ophøre....ja så SKAL den frakendes...

Da du fik din pension ja der opfyldte du ALLE de krav der var for at få en pension....

Det er kun hvis dit helbred bliver væsentligt forbedret at de vil overveje din sag...

Er din tilstand uændret ja så skal du bare forsætte med at få pension...

Bed evt din sagsbehandler om disse ting på skrift.....så vil du sikkert se at det kan du ikke få....da det er yderst sjældent at man kan få dem til at skrive noget som ikke passer...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2014, 00:51   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af juke Se meddelelser
Hvordan kan det overhovedet lade sig gøre, at en socialrådgiver kan sidde og sige disse ting?
Desværre kan de finde på, at sige de utroligste ting, "går den, så går den".

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Bed evt din sagsbehandler om disse ting på skrift.....så vil du sikkert se at det kan du ikke få....da det er yderst sjældent at man kan få dem til at skrive noget som ikke passer...
Og skulle hun virkelig finde på, at skrive det til dig, så bør du klage, som minimum til jobcenterchefen, ellers til borgmester og samtlige byrødder.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension