K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2014, 16:26   #11
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Har du dine lægers ord for at du ikke må få morfin - ellers kan de se det som en behandlingsmulighed, der ikke er afprøvet.

Vi er desværre mange der har været i helt urimelige forløb.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2014, 17:26   #12
PLC
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
PLC er ny på vejen
Ok, interessant,tak - har ikke lægens ord, men kaster op af det, så...

Synes det her netværk er supergodt. Dejligt at nogen, som er kommet igennem det kommunale helvede, har overskud til at hjælpe og rådgive andre.
PLC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2014, 22:38   #13
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hjælp-afslag på alt-ved ikke lige hvordan jeg skal tage den herfra

Hej PLC
At være klient i det kommunale system som syg, er nogen gange næsten lige så slemt som selve ens sygdom, jeg har selv været møllen igennem, og blev for et år siden visiteret til fleks i 3 x 1 time om ugen, til trods for ingen udviklingsmuligheder, og massive skånebehov, at leve med store smerter hver dag ved jeg alt om.

Mine ord til dig , vil jeg dele i to dele.
Først helbredet. Du skriver du har været syg i flere år, men jeg kan ikke se i din beskrivelse at du har fået tilbudt behandling på smerteklinik. Har du fået det?

Ellers kan jeg varmt anbefale dig en behandling der. De lover ikke at fjerne ens smerter, men formålet der er at forbedre ens livskvalitet, sådan at man bedre kan leve med de møg smerter vi nu engang er blevet indehavere af. De kan hjælpe en med at finde balancen mellem aktivitet i hverdagen og smerteniveau, så vi ikke går helt døde i smerter, af at have lavet for meget.

De er på smerteklinikkerne eksperter i smerter, og har en tværfaglig tilgang til det, sådan at man kan få tilbud om bla. mindfuldnes, smerteskole, smertepsykolog mv. de ved alt om medicin, mere end de praktiserende læger gør.

Deres formål er ikke at forbedre arbejdsevnen, de er ikke kommunens"mand", men er udelukkende ansat til at hjælpe os til en mere tålelig tilværelse med de smerter vi kæmper med.

MHt. kommunen, så vil jeg spørge dig; har de læger du har været/er tilknyttet skrevet sort på hvidt at din sygdom er kronisk, stationær, alle behandlingsmuligheder udtømte? Det er ofte nøglen til at ens sag kommer videre i systemet, der må helst ikke stå nogen behandlingsmuligheder åbne( ja det lyder grotesk), .
Og så det med diagnoser, kommunen er som sagt helt ligeglad med diagnoser, da diagnoser ikke siger noget om vores arbejdsevne.

Du spørger til hvad en arbejdsprøvning er.
Da jeg skulle i arbejdsprøvning, havde min sag forinden været til kommunens lægekonsulent, som beskrev hvilke skånebehov jeg havde i en arbejdsprøvning.
Så blev disse skånebehov beskrevet til praktikstedet, så de vidste hvad jeg måtte og ikke måtte.
det er vigtigt at man skriver dagbog, også for hvordan man fungere efter endt arb.prøvningsdag. Det er vigtigt man siger til og fra i forhold til hvad man kan klare.

Håber lidt af det var nyttigt, jeg sender dig masser af gode tanker.
vh Sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2014, 22:53   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af PLC Se meddelelser
Hej Vovse

Tak :-)

Nu kan jeg læse mig frem til, at du også har været i et langt forløb.
Kan du fortælle mig præcis, hvad arbejdsprøvning går ud på?
Altså rent praktisk? Og hvad hvis man ikke kan noget af det, man bliver bedt om, feks sidde i en stol, stå op og lave noget osv - bliver man så "straffet"
Er bange for at gå helt ned på det, fordi jeg simpelthen er så smerteramt, og nægter at tage morfin, og bliver dårlig af den.
Jeg har hele tiden fået af vide, at jeg er for syg til et ressourceforløb, men ikke syg nok til pension (fordi de mener, der er behandlingsmuligheder, hvad der så heller ikke er) ?
Du skrev også i en eller anden tråd, at man må ikke sendes direkte fra sygedagpenge til kontanthjælp? Det var det tilbud jeg fik, da de tog sygedagpengene fra mig. Dvs jeg kunne så heller få kontanthjælp pga et hus, så kan ikke få noget som helst økonomisk hjælp og kan ikke arbejde.
Hvis du ved noget om dette, vil jeg meget gerne høre mere?

Mvh
Jeg er lidt i tvivl, om hele dit indlæg er henvendt til mig. Især det med "fra sygedagpenge til kontanthjælp".
Det er sjældent, at jeg udtaler mig om sygedagpenge, for de regler er jeg ikke meget inde i.

Formålet med en arbejdsprøvning, som også kan være en virksomhedspraktik (her bør det så fremgå, at formålet er, at vurdere arbejdsevnen, eller noget i den stil) er jo, at finde ud af hvad du kan, og hvor længe du kan det.

Du bør ikke blive straffet for ikke, at kunne, så længe du viser vilje til, at prøve.

Der er nogle generelle råd i forb. med arb.prøvning.
Skriv dagbog, for hele døgnet, hele ugen, se her hvordan det kan gøres:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
I dagbogen skal det fremgå hvad du laver, og hvor meget, og hvad konsekvensen er.
Begynd meget gerne med, at skrive dagbog en uge før arb.prøvningen starter, så du kan dokumentere hvordan du har det når du selv styrer din dag.

Mød op hver eneste dag, så vidt du på nogen måde er i stand til det.
Hvis du bliver hjemme og sygemelder dig kan de ikke vurdere dig.
Møs op, også selvom det betyder, at du "vender i døren", altså blot kommer for at fortælle, at du har det skidt og går hjem igen.

Send dagbogen til din sb og evt. jobkonsulent hver uge, så kan de ikke senere påstå, at have været uvidende om tingenes tilstand.

Når man kæmper med kommunen, og især når man skal i arb.prøvning, kan det være guld værd, at have en god læge.
Hav lægen med på sidelinien, mange ting kan klares med en telefonkonsultation.

Inden din arb.prøvning starter, så bør du spørge din sb eller jobkonsulent om hvad du skal gøre hvis du en dag ikke klare, at være der de aftalte timer.

Jeg er gået lidt død lige nu, men spørg endelig hvis der er noget jeg kan hjælpe med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2014, 23:02   #15
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du kaster op af præparater med morfin i, så bed om at prøve ondansetron som kvalmestillende piller samtidig.
Det er det eneste der har fået mig til at undgå at kaste op..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension