K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2014, 09:34   #11
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Men I kan jo argumenter for at selv om der ikke er afprøvet i butik o.lign, så er det jo afprøvet at han kan stå xxx minutter, gå xxxx minutter, sidde ved pc xxx minutter, deltage i møder xxxx minutter, o.s.v.

Disse funktioner er afprøvet og vil ikke forandres af at jobtitlen ændres.

Lav en liste og få vedlagt hans sag (den stoppede arprøvning i min sag, for de kunne ikke komme på funktioner som ikke stod på listen og og var afprøvet og sat tid på)
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2014, 10:21   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har reva-centret ikke lavet en report der beskriver dels funktionsevnen, og dels hans restarbejdsevne?

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2014, 10:42   #13
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej reva centret har kun skrevet at arbejdes evnen er 3 gange ugeligt en time med en arbejdes evne på 30 %
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2014, 09:14   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der kan laves en funktionsbeskrivelse, hvilket burde være gjort på reva-centret.

Hvis han bliver afklaret via §32, som han bør, kan det være helt ned til 6 uger.

Men det SKAL begrundes, hvad der mangler, hvorfor det er selvmodsigende ift at de vil have at han selv skal foreslå og finde praktikplads?

Det er alene kommunens/anden aktørs opgave!

Da han jo har været igennem rigeligt ift dels lægedokumentation, og afprøvning, kan I ansøge §17 stk2, (dvs på foreliggende grundlag).

I taber ikke noget ved det, men bør fortsat, be om SKRIFTLIG begrundelse og redegørelse for, hvad der mangler i hans sag.

Dvs at I følger, og samarbejder omkring evt forløb, men insistere på, at loven overholdes, dvs at han skal under §32 og IKKE §42, da sidstnævnte er ordinært arbejde.

I skal insistere på, at der peges på, hvad der evt skal afprøves for at sagen er fuldt oplyst, da det selvsagt er det afprøvningen alene skal gå på.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2014, 01:01   #15
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
VJeg har forstået det sådan at søger man om pension og får afslag så skal man starte helt forfra . Hvis jeg har forstået det korrekt så ville jeg ikke søge den . Men gennemføre det forløb de mener er relevant for at de kan afklare. Og kan de ikke komme med nogen kompetente forslag som passer til hans lidelse så synes jeg i skal søge pensionen. Er der ikke skrevet et sted hvilke hensyn de skal tage til ham ? Jeghar tænk. Og tænkt og snakket med flere om hvilket arbejde der kan være mulig . Ingen har forslag. Mit bedste bud er som telefon. Omstilling . Det er den mildestd form du kan på et kontor og da kan han få koblet mobil tlf til så kan han gå rundt . Ved at det er den mildestd form for afprøvning på et kontor i hans sted så bliver den jo lukket.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2014, 13:37   #16
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
han er nu ved at skrive en ansøning om pension på §17 stk 2

men er der ikke en § der siger kommunen ikke må over oplyse en sag for aå vil jeg gerne have den med
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2014, 13:45   #17
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jo det er der .

Dn er beskrevet et sted herinde . Kom frit frem kære du som kender hvor den findes

nævnes forvaltningslovens § 32, hvor det er anført, at den, der virker inden for den of- fentlige forvaltning, ikke må skaffe sig fortrolige oplysninger, som ikke er af betydning for udførel- sen af den pågældendes opgaver. Dvs. at det er kommunens ansvar, at der er indhentet tilstræk- kelige og relevante oplysninger for, at der kan træffes en afgørelse i en sag. En sag må således ikke ”overbelyses”, idet det vil kunne trække sagen i unødig langdrag og dermed komme i konflikt med hurtighedsprincippet (se evt. Praksisnyt nr. 23 om hurtighedsprincippet). Samtidig må kommunen ikke indhente fortrolige oplysninger, der er uden betydning for en s.



Har fundet det her til jer . Håber det kan bruges
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2014, 16:04   #18
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja det ved jeg ikke, det nok mere en § hvor der står de ikke bare må blive ved med at sende folk rundt i systemet for sjovt, for de siger jo, at hvis de ikke kan få hans arbejdes evne op, efter 1 år på ceb og reva, vil de henvise til et recurce forløb, hvor jeg jo mener som det ser ud nu, skal han enten i fleks eller rc med henblik på pension.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2014, 16:14   #19
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jeg vil da mene at hvis de bare forsøger at smide ham rundt for sjov så er det vel at forsøge at overbelyse en sag til ingen verdens nytte . Kan godt se hvor du vil hen med det men jeg ved ikke hvor den kan findes . Jeg vil godt prøvelsen er ved at have så ondt at det ikke lige kan blive nu .

Mvh Heidi
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2014, 16:34   #20
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
til alle andre vi har tænkt at skrive: jeg vil hermed ansøge om pension efter §17 stk 2




Jeg ønsker at ansøge om pension på §17 stk 2.





Det gør jeg fordi jeg mener min sag køre i cirkler, der er lægelig dokumentation for, at jeg er stationær,


jeg er afprøvet via. ceb og på REVA de har fundet frem til, at jeg har en arbejdes evne på 1 gange 3 timer ugeligt på 30%.


Jeg er afprøvet som pakker, pedel og småtings afdelingen.





Der er jo papir på at min arbejdsevne anses for varigt og væsentligt begrænset og ikke kan anvendes til at opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår..... som loven siger i netop §70 stk 3



Jeg har været i et år på ceb og det virker lidt som om min sag sidder fast, jeg mener min arbejdes evne er belyst rigeligt, at jeg har deltaget i alt, hvad jeg er blevet bedt om, jeg har prøvet svømning og fysitapi og smerte klinik som ikke kan give mig beder arbejdes evne eller beder livs kvalitet.





Lige nu virker det bare som om jeg skal holdes i ceb for en hver pris.





Derfor søger jeg hermed selv om §17. med en arbejdes evne under en time er der nok ikke mere fremtid for mig på arbejdes markede.



med venlig hilsen
.......................... -.......

Sidst redigeret af jjsonn; 14-04-2014 kl. 18:03.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension