K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2014, 11:41   #1
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvad nu

min mand som er uden indtægt har været igennem en arbejdes prøvning ccb og på reva, der har han fået af vide at han har en arbejdes evne på 3*1 time ugeligt med en evne på 30%.

han er lægeligt stationær, alle behandlings muligheder er udtømte, nu siger kommunens læge, at han ikke er ordenlig udret og der skal en praktik til med henblik på om han kan komme i mini fleks.

Hvis han ikke kan det skal han derefter i rc forløb.

Hvilket vil sige at han min. skal i praktik 13 uger og den skal findes først, de vil geren have han selv finder den.

Men når vi siger det skal være noget hvor han ikke bruger sine arme og ikke står stille pga ryggen og der må ikke være støj, så syntes vi der er lidt svært, at peje på noget, så er vi negative.

De havde så et par ider, hvor han skulle pakke div små ting ligesom da han var på reva, hvilket jp ikke var ok, nå men så vil de kikke efter noget andet, men når han er stationær, de har sagt der er ingen arbejdes evne, burde han så ikke komme vider, jag tænker på en §17 for at der skal ske noget men skal muligvis vente til efter denne afprøvning,

Han er 50 og er slit op i arme og nakke, samt problemer i ryggen
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 14:49   #2
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Åh det er så svært sådan noget . Den burde jo ligge lige til højre benet . Men men men igen. . Kommunen vil efter min mening så gerne trække tingene i langdrag. Hvad mener de. At de videre kan afklare ham med hvor det har væsentlig betydning for hans arbejdsevne ?

Kan en tlf omstilling evt. Være muligt for ham ? Det har jeg været igennem og det er vien rkelig skånsom arbejdsprøvning hvis i kan finde et lille sted . Men hvorfor skal i finde det selv? Hvad er det for noget . Det har jeg aldrig hørt om før. Hvis de mener at de har behov for år afklare ham yderligere må de jo sætte igang . .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 15:15   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Desværre ikke mange telefonomstillinger tilbage mere. Der er jo ikke noget til hinder for, at han søger fp efter §17 på det foreliggende grundlag, men få aktindsigt og vær sikker på, alle relevante papirer er i sagen. Hvis ikke, få dem fremsendt inden han søger.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 15:31   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
de foreslog også recptionist men han her svært ved at se sig som dig især fordi han ikke er pc vant og ikke kan sidde stille eller stå stille ret lang tid af gangen, det skal helst være noget gående uden stop og brug af hænder
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 20:28   #5
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jeg var i en reception og havde kun til opgave at tage tlf og booke tider. Men kan godt se hvis han ikke kan bruge hænderne . Jeg vil tænke på jer om jer evt kan finde på noget :-)
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 20:32   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu er det helt store problem nok ikke en ny prøvning, men at der skal en til igen efter en på ceb og en på reva og at han med en times arbejdes evne, stadig ikke kommer vider , vi har sittet fast uden penge i 2½ år og fik i oktober af vide at nu kom pensionen og nu er vi tilbage til nul.

for hvis der ikke kom større evne, ville de sende ham i rc forløb, hvilket vil sige tilbage til nul
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 20:42   #7
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Hvad er det de videre vil afklare når nu hans arbejdsevne er beskrevet ?

Når nu han ingen penge får har i så noget at miste ved at søge en pension tænker jeg
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 21:10   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej og ja, vi er bange for de vil sige uden den afprøvning, så er han ikke afklaret nok, og så vil vi heller blive færdig, fram for at måske starte helt på nul igen, vi er ved,at køre noget træt i aldrig have en krone..
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 23:56   #9
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Det er fuldt forståeligt - ! De må kunne redegøre for hvad de yderligere ønsker at afklare. Hans arbejdsevne er jo beskrevet . Sagsbehandler må dælme indstille ham. I må banke i bordet og spørge om de ikke mener han er blevet trukket langt mere end nok rundt i manegen.
Ligger lige og tænker på at have læst at der er en paragraf der siger at kommunen ikke må overbelyse en sag . Den kan du jo evt. Sende med i spørgsmålet til hende.

Sidst redigeret af Kiffer; 12-04-2014 kl. 00:00.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2014, 08:40   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
læge kunsulenten siger han kun er afprøvet inden for pakke området hvilket sådan set er rigtigt, han har kun prøvet at pakke i små æsker og 14 dage som pedel, der er ikke afprøvet andre job som butik,kontor, man burde bare mene, at reva viste hvad de lavede
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension