K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-04-2014, 17:56   #31
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Du har nok ret web, ang skrabe felt på kassen, det er et udmærket batteri og jeg har

allerede solgt det igen og hende som købte det er super glad for det, nemt at stille

i volten da man kan se hvor den skal stå.....ikke som de gamle twister batterier hvor

streger og tal forsvinder hurtigt efter lidt brug.....kan kun anbefale det hvis der er en som vil lidt videre end et alm. batteri.
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2014, 18:11   #32
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
@web

Nej, jeg har ikke købt en SVD hos fasttech.....men jeg har købt en original fra Innokin i DK gennem dansk forhandler. Min genbo har købt en kopi i Danmark fra dansk forhandler.

Som jeg skriver, så er fasttechs selvfølgelig kopier, sort/hvide æske uden blåt ovalt innokin logomærke på æskens låg.

Jeg har testet fasttech og den originale jeg fik fra England med valideringskoden - og der kom de store forskelle ind i billedet

Så hvis du har æsker med coils fra dansk forhandler, så kan du lige tjekke om der er det blå Innokin logo på æskens top - er der ikke det, så køber han dem sikkert gennem fasttech.

Hvis du vil se den originale æske i DK fra godkendt Innokin forhandler, så kan de købes hos smoke-it.dk portofrit.

Hvis man har kasserne fra sine batterier eller Mods, så kan man tjekke stregkoden inde på Innokins hjemmeside - der er et gråt felt som man lige skal skrabe fri, så kommer der en talkode frem, på 20 tal. Det er valideringskoden.
Der kommer INGEN kasser fra Innokin uden den kode!!

Køber man en kopi gennem en forhandler, så opdager man det enten ved at koden mangler på kassen, eller, at det grå felt IKKE kan skrabes.

Jeg er ikke sur eller noget, men synes ikke vi skal tages i røven af tarvelige forhandlere, der bare vil sælge os kopier, så de selv kan tjene kassen!

I samtalen med dig, fik jeg den fornemmelse, at der nok var mange kopier, men, at lige præcis iclear 30S IKKE var kopier, men at de bare var så billige i Kina, fordi Innokin var et kinesisk firma. Jeg har jo ikke forstand på den slags, så det kunne da godt være at det var rigtigt......det var derfor det undrede mig, da jeg så fik pakken fra England med de originale og kunne se og mærke forskellen.
Men det er jo klart du kan tro de er originale, hvis du får nøjagtigt de samme fra en dansk forhandler, der også sælger dem som originale.

- det er jo hele det der dobbeltspil jeg bare gerne ville dykke ned i. Jeg er ikke ude på, som du hentydede til, at skade andres menneskers køb af kopiprodukter ved at skrive rundt. Det er jo ikke det der er motivet.
Jeg skriver jo heller ikke vredt til dem, eller hænger den ene ud mod den anden - jeg skriver pænt, ud fra almen interesse, og fordi jeg gerne vil orienteres korrekt.

Hvis jeg vil have en kopi, så kan jeg jo bare købe den hos fasttech. Nu er den ged barberet, nu ved jeg at alle deres produkter er kopier.

Men jeg gider da ikke købe et Innokin produkt fra en dansk forhandler til ågerpris, hvis idioten bare køber den fra Fasttech og sælger den videre til det tredobbelte, fordi man ikke er MED og ikke aner, hvor i fælderne er, og hvad det er man skal sikre sig INDEN et køb.
- jeg har da handlet med skyklapper på, det kan jeg da se nu. Nogle køb har været fine, med andre køb har jeg trukket nitten.
Men nu har jeg så bare sikret mig, at jeg aldrig trækker flere nitter, men fremover får 100% hvad det er jeg bestiller. Om det er kopier eller originaler.
Så selvom det har taget et par uger, så har jeg virkelig lært noget (specielt om de danske forhandlere, som er meget røget end fasttech er speget!!!!)

Sidst redigeret af Ninja; 18-04-2014 kl. 18:13.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2014, 21:21   #33
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er korrekt at jeg sagde til dig at lige de coils til iclear 30S var originale....men til gengæld sagde jeg også at hele firmaet var kloner og kopier....og det var derfor at de var så billige...

De coils var jo helt magen til dem jeg havde købt her i DK som skulle være originale...

Ja i min hjerne tænkte jeg at det måske var muligt at det var originale coils da de begge to er kinesiske firmaer...

På de æsker jeg har købt....både her i DK...og dem jeg har fra fasttech....det er sort/hvide med en rød streg....

Jeps der er et blåt innokin logo i toppen af æskerne....hvor der står innokin med hvide bogstaver inden i et ovalt blåt felt....

Dette er der på både dem jeg har købt her i DK og på dem jeg har fra fasttech...

Så spørger jeg dumt....er dette så de ægte eller er det kopier...

Jeg er skam ikke uenig i at det ikke kan være meningen at man skal købe fasttech grej her hos danske forhandlere medmindre de skriver det...og selvfølgelig prisen er til det...

Sådan nogle forhandlere skal ud i det åbne sådan at alle ved hvem de er...

Jeg personligt kan ikke have så meget imod fasttech....netop fordi alt de ellers sælger er kopier...

Jow de kunne da sagtens skrive sandheden....for jeg tror ikke engang at det ville mindske deres salg....men men de lever af at clone alt....og så længe man ved det....og at man ikke kan regne med dem...ja så kan jeg ikke have ondt i måsen af det....ikke til den pris....dette gælder også for deres væsker....køber folk dem ja så må de også tage på sig selv at de ikke aner hvad de propper indenbords...

Det skal lige siges at jeg er fuldt ud tilfreds med mine coils til iclear 30S uanset om de er ægte eller kopier.....det er uden tvivl den bedste coil jeg nogensinde har købt og det er den der har holdt længst tid....

Jeg har kun haft en fejl....og det var den ene coil hvor der kun var 1 coil der virkede....ud over dette så har de været fuldstændige perfekte...originale eller kopier...

Hmm måske det er mig der ikke kan hitte rundt i det....men skrev du ikke at de æsker der var i sort/hvide med rød streg var fra deres første parti....eller har jeg taget fejl af det...

Ang SVD....

Igen jeg kan tage fejl....men skrev du ikke at da i troede at du havde en kopi og din nabo havde en ægte SVD at naboens bare kørte perfekt (I olie) hvor din ikke gjorde....og at i senere fandt ud af at det var omvendt....din var ægte og hans en kopi....

Hvis det er sandt ja så er det da skræmmende at en kopi kan være så meget bedre end en original....at man ligefrem måske hellere skulle tage og købe kopien...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2014, 22:54   #34
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Min SVD kører bedre end genboens, hvis det kommer an på stabilitet - hans har en tendens med at ikke ville slukke/åbne korrekt, og går ud engang i mellem selvom han damper, lige som han engang i mellem oplever at fyrknappen blinker af sig selv.....problemerne kunne minde LIDT om dem Trex også havde.

Men hans er pænere udført - hans har ikke skarpe riller, men mere behagelige riller, og på hans går det lettere, når man skal skrue teleskoprøret af og på (eller hvis man skal skifte), det kører som var det gnedet i olie, hvor mit er mere ru. Da vi dømte den på udseenet alene, virkede hans som mere kram....dog var hans skærm ikke lige så flot skruet på som min, men der var ikke den store forskel.
Men hans indmad er noget hø forhold til min, som aldrig har skabt sig - med mindre det er mig selv der har fumlet.

Der findes INTET fra Fasttech der er originalt fra Innokin, uanset logo eller ej.
Og den eneste måde man kan finde ud af om mellemmændene i Danmark har originale Innokinprodukter eller ej, er ved at spørge Innokin om forhandleren har kontrakt med dem, eller sende æske og 1 stk coil til dem, så de kan tjekke varen.

Jo, innokin sendte sort, hvide, røde pakker på marked i deres første parti, men fordi de var lette at kopiere, lavede de dem om til de blå nuancer og udstyrede pakkerne med koder. Nu kan alle Innokins varer tjekkes direkte på deres hjemmeside, så køberne nøjagtigt ved, om de sidder med originale eller kopier. Synes det er skide smart!!

Jeg har både sort, hvide, røde pakker med og uden Innokin logo, men jeg kan kun finde ud af om de er originale ved at sendte lortet til Innokin, og det magter jeg ikke. I stedet køber jeg enten kun kopier, som jeg VED er kopier - ellers køber jeg KUN fra forhandlere i Danmark, der har originale Innokin valideringsmærker med skrabefelt.
Dejlig nemt. Det er bare at skrive og spørge forhandlere om det INDEN man kommer noget som helst i kurven.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2014, 01:59   #35
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg er nu ikke sikker på at det er "så nemt" at man bare kan spørge innokin....

For der er andre som sagtens kan have originale produkter men som ikke er opført som forhandlere hos innokin...

Det kan sagtens være sket som JH skrev at hvis innokin har bestilt et parti og så fabrikken har solgt resten til andre...

Men det er sg noget rod at finde rundt i...og her tænker jeg ikke fasttech da jeg godt ved at muligheden er til stede for at det er kopier de sælger...

Men at alle andre alm forhandlere....dem som tager fuld pris for ting men som intet skriver om at det er kloner ja det er sg ringe....for så er det jo ret svært at finde rundt i det...

Min såkaldte originale iclear 30S og tilhørende coils har jeg købt hos Pink-Mule....og dem har de så åbenbart købt hos fasttech da de er fuldstændig ens som dem jeg har købt hos fasttech senere...

http://pink-mule.com/ skal jeg da så ikke handle med mere da der ikke er nogen grund til at betale fuld pris for nogle kopier...som jeg lige så godt selv kan købe hos fasttech....og endda få fri fragt med i købet...

Måske jeg på et tidspunkt skulle få prøvet nogle originale og se om de er bedre end dem jeg har...

Nu har jeg godt nok ikke fået brugt dem så meget her på det sidste....ikke efter jeg har fået min lup....

For nu kan jeg jo lige frem se at få lavet mine microcoils ordentligt...og de er bare så meget bedre end færdiglavede coils...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2014, 12:06   #36
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg mente nu heller ikke det var Innokin man skulle spørge - man skal bare spørge forhandleren om deres produkter er med originalt Innokin valideringsmærke. Så kan de jo svare ja eller nej. Tror det er det letteste. Innkoin har allerede skrevet, at de kun har aftale med en eneste forhandler i Danmark, nemlig smoke-it.dk.

Så resten af forhandlerne er mellemmænd, der enten får deres produkter hos Fasttech eller som har forbindelser uden om Innokin - og det er fint nok at de har andre forbindelser, så længe deres produkter kommer med det originale valideringsmærke.

Men heldigvis er det jo heller ikke alt man køber, der behøver at være fra Innokin, eller kopi af Innokin produkterne. Der er også mange andre spændende ting og mærker.

Men okay, diskussionen går jo også på held. Det vare sikkert ikke længe før end det meste af marked er opløst i Danmark, da det nok er de færreste der magter kampen om apoteker-regler, godkendelser mm.

Jeg har aldrig prøvet at bestille dem fra pink mule, men hvis hendes er med det blå ovale Innokin logo, så KAN det jo være fra første parti!?
Men når man ikke kan vide sig helt sikker, så ville jeg også hellere købe kopierne fra Fasttech, for så VED man da man får en kopi og betaler en pris der matcher!

De originale i Danmark er dyre - 99 kr for 5 coils (dog med fri porto). Det er omkring en 20'er pr coil, men så igen, så kan man dampe for en 20'er i over 1 måned (er man heldig, så 2 mdr). Det er jo stadig billigere end 40-60 smøger om dagen!
Så ét eller andet sted, så orker jeg næsten ikke kopierne - det er stadig billigt. En pakke coils med 5 stk, kan jeg have mere end 6 mdr!!! For kun 99 kr.
- ved godt jeg kan få det samme fra fasttech for 25 kr. Men så håber jeg at jeg så støtter en god sag i stedet.

Fik for resten mail fra Dekang - og sørme om ikke Fasttech har aftaler med Dekang, så jeg har fundet det første originale produkt på Fasttech LOL.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2014, 14:19   #37
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen min anke er at jeg betaler fuld pris 20 kr pr coil hos pink-mule....

Det er de samme coils som de har hos fasttech....men det er jo svært at brokke sig over pink-mule så længe man egentlig ikke ved om det er originale coils....evt fra første parti....

Men er de originale fra første parti ja så er de også originale hos fasttech...da det er nøjagtig samme coils...

Bare utroligt at det skal være så svært at finde ud af sådanne ting...for alm mennesker...

Jeg selv vil kraftigt satse på at holde mig til at bygge mine egne coils fremover...for så ved jeg da hvad jeg får...

Nej nej det behøver ikke kun handle om ting fra innokin....men det var bare et belejligt eksempel...og er det sådan med ting fra dem ja så skal man jo nok ikke være så naiv at tro at det ikke sker ved andre mærker også...

Det er rigtigt nok at det egentlig er ret billigt i forhold til at ryge...når en coil holder i en måned af gangen....og koster 20 kr...

Men jeg kan bare ikke se grunden til at jeg skulle betale fuld pris for samme ting...som jeg har gjort indtil nu....men det kan selvfølgelig være at de nye originale er så meget bedre....

Det vil bare pine mig at skulle betale 50 kr til pink-mule hver evig eneste gang jeg skal have en pakke med coils....plus 50 kr for fragt....når det er de nøjagtige samme coils jeg kan købe hos fasttech...og her uden at betale for fragten...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2014, 15:00   #38
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, i det tilfælde ville jeg også bare købe de coils fra Fasttech. Mulen er før blevet grebet i at vildlede og har måtte undskylde, og lave om på overskrifterne....

Om ikke andet, kan man da sige med Fasttech, at man får noget for pengene - jeg er også udmærket tilfreds med mine brændere til iclear 30.

Der er ingen grund til at rode rundt med de danske forhandlere, når man ikke aner om man alligevel får fasttech produkter - bare af omvej, og til ågerpriser!
Så hellere købe kopien, uden følelsen af at blive taget ved næsen....

Bare trist det skal være så bøvlet, og at man ikke kan stole på nogen. For jeg ville enormt gerne støtte de danske forhandlere. Men ikke når marked er så usikkert, og hvor de med fuldt overlæg svindler med fasttech varer....

Men okay, der er jo også en pæn profit når de gør det. Jeg forstår dem i og for sig godt - det er jo lettjente penge, og folk bliver glade. Det er jo ren win-win.
Det er først når man begynder at bore lidt i overfladen, at der kommer råddenskab til syne - og det er nok kun mig og få andre, der orker det. De fleste er nok ligeglade og gider ikke undersøge sagen, og dét forstår jeg også godt.
Men som K10'er er man bare generelt interesseret i sandheden når noget virker skummelt, det er sådan en ''skade'' man får af være her så ofte

Jeg skrev til en dansk forhandler her for 5-6 dage siden, og spurgte om hans mods var med original valideringskode med skrabefelt. Og det vidste han ikke
Men han skrev han ville vende tilbage når han havde været på varelageret og tjekke - det er nu 5-6 dage siden, og han har ikke skrevet tilbage endnu.
Så har der nok IKKE været originale koder på. Men humlen er ikke om han snyder, men mere at de måske ikke engang SELV VED, at ALLE kasser er udstyret med disse koder, og at de også SELV skal være med til at tjekke om de får de korrekte varer med de originale koder.
For jeg tror seriøst, at lige så mange forhandlere der bruger mellemmænd, også bliver snydt så vandet driver! Og måske ikke engang med vilje, er ude på at snyde deres kunder

Værre roderi!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2014, 19:43   #39
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ville faktisk også gerne støtte de danske forhandlere....plus dem der laver mods, tanke osv...

Men men det stopper når man lige frem bliver snydt af dem...

Problemet for dem er jo at de ikke ville tjene lige så mange penge på det hvis de skrev at det var kopier de sælger...

Og ja der er sikkert også en del forhandlere som ryger i fælden og ikke aner om det de sælger er kopier eller ægte...

Man skulle bare mene at de burde sætte sig ordentligt ind i deres produkter og hvad de sælger....

Det er jo næsten ikke til for alm mennesker...at finde hoved og hale på hvad der er ægte og kopier...

Men det stopper snart...ihvertfald inden for 2 år...for der er næppe mange danske forhandlere der vil eller har råd til at leve op til de nye regler der kommer....om anmeldelse af produkter osv...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension