K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2014, 08:19   #11
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det ser ud til du stadig er i arbejdsprøvning,og jeg tænker at du måske har beklaget at der er mange mennesker omkring dig på reva siden man nu vælger at sende dig ud,det bare lige et gæt fra mig.

Lige meget hvad så sørg for at opdatere med din læge,denne skal jo komme med en lægelig vudering af dig også på et tidspumt.
Nogle gange kan man klare det over morgentelefonen,det har jeg på et tidspumt gjort med min læge hvor jeg havde det dårligt i en arbejdspraktik.
Hold denne orienteret og hvordan din krop og syke regere.

Jeg forstår ikke helt at du skal møde op uden mad og drikke i 3 timer,det bør du få lavet om så mødetiden bliver i nogle timer du har det best i på dagen.
Elles ender det bare med at konklusionen bliver at du sikkert ville kunne mere med en anden arbejdstid,og det er så ikke afprøvet,

Man skal selv sige fra og til med arbejdsopgaver der er ingen andre der kan mærke hvordan du har det.Så pas på dig selv.

Men husk at det på det nærmeste er umuligt at gå efter en pension idag for folk visiteres til flex på en arbejdsevne helt ned til 1 time om ugen,så målet må være at give et billede af hvad du kan klare og ikke hvad du kan udholde i nogle få uger.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2014, 09:23   #12
Harpen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Harpen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jeg forstår ikke helt at du skal møde op uden mad og drikke i 3 timer,det bør du få lavet om så mødetiden bliver i nogle timer du har det best i på dagen.
Elles ender det bare med at konklusionen bliver at du sikkert ville kunne mere med en anden arbejdstid,og det er så ikke afprøvet,

Problemet er at man som Chron patient ikke tør spise, før man ved, man er i nærheden af et toilet resten af dagen (og helst et der ikke skal deles med andre).
Når Chron er i udbrud, kan bare 5 min's transport være et STORT problem.

Sidst redigeret af Harpen; 12-04-2014 kl. 09:45.
Harpen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2014, 10:16   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bliver nødt til at inddrage din læge ift hvad du magter.

Det nytter IKKE, at bare tage mere medicin, for at klare sig, da forløb jo skal munde ud i, hvad du magter fremadrettet.

Du skal selvsagt have lavet en job-plan eller andet.

Som VOVSE skriver; Få aktindsigt, og be om en redegørelse, referat af jeres møde. SKRIFTLIG.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2014, 20:59   #14
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg vil lige sige at hvis du ikke bliver hørt og der ikke tages de rigtige hensyn hos Reva som er en anden aktør så kontakt din sagsbehandler i komunen.

og stadig tal med din læge om hvordan du har det med det hele nu du er i afprøvning,
.
Men helt ærligt så skal du ikke tænke på hvordan duften er når du deler wc med andre,sådanne er det jo bare ,wcet er ikke et sted man forventer rosen duft
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2014, 12:06   #15
yoku
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 51
Styrke: 11
yoku er ny på vejen
Mange tak til alle som har svaret.
"Det ser ud til du stadig er i arbejdsprøvning,og jeg tænker at du måske har beklaget at der er mange mennesker omkring dig på reva siden man nu vælger at sende dig ud,det bare lige et gæt fra mig."
-Nej, jeg har ikke klaget over noget som helst. Jeg tager som det kommer og vil gerne at dette mareridt er overstået.

Mit indtryk over hele forløbet er, at de vil gerne trække sagen så langt som muligt. Der er intet som tyder på, at syge journalen eller lægelig vuderderinger tages i betragtning overhovet. Det er mere en vej kommunikation, en slag værnepligt, hvor jeg skal rapporter og udfører uden meget kommunikation eller afklaring.
De bruger ordet "13 uges forløb"- forløb? eller skulle det være aflaring? eller skulle det være afprøvning og afklaring? Jeg kan se, at det er stor forkel på det hele. Det er svært at følge sit eget liv når jeg deltager kun fysisk tilstedet og der ikke er nogle papirer som orientering over hele processen som er sat igang. Mit idtrykt er, at det hele er kører efter: hvordan blæser vinden, skal tingene drejes og strækkes. Jeg håber, at jeg er forket.
Det samme sker også med min sb. Jeg nærer stor mistillid efter kun ét møde. Bl.a.Den måde en sb tager notater og dækker hæften med hånden på en måde at det er synligt for den anden person- er et øjenbrunsløft.
Jeg er virkelig mere ned efter 2 mdr.og har oftere og stærkere hovedpinde, er mere ked af livet.
Chron er lidt mere end toilet og dufter. Det er stærker mavekramper, kvalmer, hovedpinde, kulderystelse, opkastelse, inflammation af artikulationer, m.m.

Det har i ret, at jeg skal søge om agtinsigt.

Mange tak til alle
yoku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2014, 12:28   #16
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vi er nogle, som er bekendt ....

Kære Yoku

...med hvad din ene diagnose indbærer, men helt tydeligt at de kommunale medarbejdere ikke har kendskab til konsekvenserne af

https://www.netigate.se/services/survey/s2.asp

https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...crohns-sygdom/

Fakta til professionelle:

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...crohns-sygdom/

... som jeg syntes du skal printe ud og bede din SB dels læse og bede denne om at vedlægge disse vigtige oplysninger i din journal, som en partsdel, fra din side af.

Derudover ville jeg undersøge om din kommune har en Borgerrådgiver ansat, som eventuelt kan hjælpe dig med at få støtte og en værdig fremadrettet sagsbehandling.

God Påske.

Bedste hilsner

Peter

PS.

Debatindlæg.
http://politiken.dk/debat/kroniken/E...--paa-arbejde/

Colitis-Crohn Foreningen
http://www.ccf.dk/ny/

KIT-rådgivning.
http://www.ccf.dk/raadgivning/kit-raadgivning

Aktindsigt kommunen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Aktindsigt læger/hospitaler.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Hurtigst muligt og som du skal have modtaget efter 10 kalenderdage, som er en lovbunden frist, fastsat af Folketinget, uanset om det er Påske, Pinse eller Jul.

Sidst redigeret af phhmw; 13-04-2014 kl. 13:15.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-04-2014, 12:59   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Men helt ærligt så skal du ikke tænke på hvordan duften er når du deler wc med andre,sådanne er det jo bare ,wcet er ikke et sted man forventer rosen duft
Det er sgu da ikke pga lugten der er et problem!!

Nok nærmere at det kan være et heldagsprojekt!

Kender en kvinde der har det, og når hun har det værst, så bor hun nærmest ude på badeværelset. Hun kan ikke engang tillade sig at gå i kiosken, selvom det kun ligger 3 minutter fra bopælen - på de 3 minutter kan alt nemlig ske!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2014, 17:19   #18
yoku
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 51
Styrke: 11
yoku er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Harpen Se meddelelser
Problemet er at man som Chron patient ikke tør spise, før man ved, man er i nærheden af et toilet resten af dagen (og helst et der ikke skal deles med andre).
Når Chron er i udbrud, kan bare 5 min's transport være et STORT problem.
Tak for meddelse- min svar går ikke igennem fordi jeg mangler indlæg. Jeg skal op til 5. Hvis du kommer i tanker med andet skriv venligst.
Ingefær te vil blive afprøvet idag.

Mange takker
yoku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2014, 18:02   #19
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Information

Morbus Crohn og merudgifter

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...og-merudgifter

Svar

Når du er hårdt ramt af sygdommen, vil jeg umiddelbart mene, at du er omfattet af målgruppen for merudgiftsydelse efter servicelovens § 100. Du skal selvfølgelig opfylde betingelserne for at modtage hjælp (se alle betingelserne her).

I forhold til at kommunen ikke mener, at du opfylder betingelsen om, at der skal være iværksat "ikke uvæsentlige hjælpeforanstaltninger", skal du være opmærksom på principafgørelse 52-12. Heraf fremgår det, at en kvinde med Morbus Crohn sygdom var omfattet af personkredsen, som var berettiget til hjælp til dækning af nødvendige merudgifter. Der blev lagt vægt på, at hendes sygdom uden medicinsk behandling ville være akut livstruende eller medføre en umiddelbar risiko for væsentligt og varigt nedsat funktionsevne. Du skal især lægge mærke til denne sætning: "For så vidt angår spørgsmålet om ikke uvæsentlige hjælpeforanstaltninger blev der lagt vægt på, at den medicinske behandling i sig selv udgjorde ikke uvæsentlige hjælpeforanstaltninger i lovens forstand."

Bemærk, at kvinden, som principafgørelsen vedrører, er alvorligt ramt af sygdommen i både tyktarmen og tyndtarmen. Dvs. ikke alle med lidelsen automatisk er omfattet af § 100. Kommunen skal i hver enkelt tilfælde foretage en konkret og individuel vurdering af, om lovens betingelser er opfyldt.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-04-2014, 16:16   #20
yoku
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 51
Styrke: 11
yoku er ny på vejen
Mange tak til alle- så mange nyttige informationer- fantastisk. Jeg er meget taknemmelig.

Jeg er mere og mere deprimeret over hele forløbet. Jeg har de samme følelser og desperationer jeg har oplivet under kemo behandlingen, hvor kroppen nægtede kemo behandlingen og uge efter uge, behandligen var udsat.

Det lykkedes for mig at få et blik over papiret som sb har sendt til Reva. Overraskende, står der ikke rigtige meget over mine sygdome, hellere ikke over de gener eller smerter. Det ser ud, at lægeerklæringen har ikke været information kilden.
Samtidig står der, at sb vil gerne have mig arbejdsprøvet fordi jeg har søgt førtidspension, på en periode af 6 uger men den periode kan forlængens med 13 uger.
Da jeg startede på reva, var jeg orienteret at forløbet skulle vare 13 uger- i det hele. De vidste hvad sb har forlanget men alligevel bliver jeg bildt ind lige fra starten om 13 uger.

Jeg kan se at der er en stor ligyldehed over tiden og det blev oplyst til mig at jeg skal afprøves også i en virksomhed på en periode af 6 uger- og det skal være i min branche og ikke andet. Lige pludseligt er jeg fra 13 uger til ubestemt tid skak legetøj. Det er det hvad jeg føler og det er min værdi.

Jeg tænker, at efter de 13 uger er gået, at søger efter §17. Er det en god ide? Jeg kan ikke sidde i evighed i den slag limbo.
Helt sikkert, systemet er mere syg end mig og den skulle op til revision. Jeg har mistet tillidten.
yoku er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension