K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2014, 22:20   #1
yoku
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 51
Styrke: 11
yoku er ny på vejen
Jeg går i opløsning -arbejdsprøvning

Hej alle

Jeg går i opløsning snart- både fysisk samt psykisk. På kort: 50 år, kræft med mets 2-behandlet kemo+stråler men med kroniske efterfølger, mange år med diskus prolaps med nedsat funktion på det ene ben -forværret, hypermobilitet, M. Chron meget aktivt for et år siden, lungefunktion nedsat, kronisk hovedpinde, træthed. For 2 år siden blev jeg igen opereret mod kræft som var dukket op i anden sted i kroppen- fanget i god tid. Jeg har arbejdet (god job) det meste af tiden men for et par år var jeg sygemeldt.
På nuværende tidspunkt er jeg i arbejdsprøvning på REVA (uden indtægt) for flex eller førtidspension- efter 1 års ventetid. Det er uklart SB agenda. Jeg skal være 3 dage à 3 timer /ugen. Jeg har spurgt hvis det er muligt at nedsættes timerne. Svaret var et nej og jeg skal sendes i arbejsprøvning i et firma. Jeg står op 3 timer før uden at spise /drikke noget pga. Chron. Jeg kæmper med at stå op i de 3 timer med mange smerter i kroppen. Hvordan er jeg behandlet af SB og REVA har det givet mig nervesammenbrud.
I dag har jeg kollapset. Jeg har været der i 30 min. og kørte hjemme og har været i seng siden. Siden jeg begynte på REVA (1 måned siden) er jeg mere dårligt og kæmper for at holde ud. Jeg er bange jeg taber kampen. Jeg græder, smerterne tager livet af mig, føler udmyget og undertrykket, etc. Jeg ved det ikke hvis næste år jeg er i liv. Jeg har spurgt om en midlertidige førtidspension og SB har svaret at den slags findes ikke.
Hvis jeg sygemeldes nu havd sker med arbejdsprøvningen? Tak til alle
yoku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 22:43   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Selvfølgelig kan en arbejdsprøvning til rettes så den passer...

Der er ikke noget der hedder en midlertidig førtidspension...så det er rigtigt nok...

Det bedste bud på hvad der sker hvis du ikke gennemfører din arbejdsprøvning er nok at du bliver sendt ud i en ny...

Så din arbejdsprøvning skal tilpasses....og du må se om du kan få din læge, speciallæge, hospital osv med ind over...

Hvem har du spurgt med hensyn til at få sat de timer ned....reva eller jobkonsulent..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 22:54   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det aller vigtigste når man går ned i en arbejdsprøvning, er at sammenbrudet dokumenteres nøje af alle der er er involveret i sagen.
Læge
Speciallæge
Anden aktør
Jobcenteret
mm

Er de ikke selv villige til at formulere eller ved de ikke hvad de skal skrive, kan man sende dem en mail om hvad der nøjagtigt foregår og bede om de skrives ind i journalen.

Dokumenteatione skal bruges til at smide på bordet næste gang nogen påstår man "godt kan"... så kan man sige, ja det kan jeg, lige indtil sådan her.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2014, 16:15   #4
yoku
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 51
Styrke: 11
yoku er ny på vejen
Jeg har ikke noget jobkonsulent p.t. men jeg har spurgt REVA med hensyn til at få sat de timer ned. De har argumenteret at en sådan handling er umuligt siden SB ville ikke godkende arbejdsprøvningen. De har sagt også at de vil gerne have mig på flere timer. Læser REVA folk overhovedet de syge journaler?

Jeg ved det ikke hvis lige nu er det en god ide at søge lægen for nervesammenbrud eller andet. Det kunne give anledning til at parkere mig som ikke stationær.

Sidst redigeret af yoku; 08-03-2014 kl. 16:19.
yoku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2014, 17:10   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
har de ikke et hvilerum, du kunne gå i. det har de mange steder
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2014, 18:25   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af yoku Se meddelelser
Jeg ved det ikke hvis lige nu er det en god ide at søge lægen for nervesammenbrud eller andet.
Det ville være dumt at lade være, for hvordan skal de så vide at du ikke kan holde til det de byder dig.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2014, 21:50   #7
Harpen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Harpen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af yoku Se meddelelser
Jeg har ikke noget jobkonsulent p.t. men jeg har spurgt REVA med hensyn til at få sat de timer ned. De har argumenteret at en sådan handling er umuligt siden SB ville ikke godkende arbejdsprøvningen. De har sagt også at de vil gerne have mig på flere timer. Læser REVA folk overhovedet de syge journaler?

Jeg ved det ikke hvis lige nu er det en god ide at søge lægen for nervesammenbrud eller andet. Det kunne give anledning til at parkere mig som ikke stationær.
Mon ikke du alligevel skal til lægen og have noget stærkere smertestillende?
Og så ville det måske være en god ide at skrive dagbog, hvor du får gjort opmærksom på, at du har måttet tage mere smertestillende, samt få skrevet hver eneste detalje ned om, hvordan det er med chron i udbrud (jeg læser det, som at chron er dit største problem lige nu?).
Og så aflevere dagbogen til SB, så hun får en ide om, hvordan du faktisk har det.
Harpen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2014, 01:10   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"I dag har jeg kollapset. Jeg har været der i 30 min. og kørte hjemme og har været i seng siden. Siden jeg begynte på REVA (1 måned siden) er jeg mere dårligt og kæmper for at holde ud. Jeg er bange jeg taber kampen" citat.

Selvfølgelig er du det. Det handler jo om at få afklaret din fremtidige restarbejdsevne, og ikke en udholdenshedsprøve!

Du bør promte henvende dig til din læge, som må formulere, med store bogstaver, at de skal tage de nødvendige hensyn, hvis en "Ny sygemeldning" ikke skal træde i kraft, eller lign.

Hvis det er et REVA-center, hvor der er fagpersonale, undre dette forløb mig, men så må du bruge dine læger, til at sætte foden i!?

Din SB bilder dig ting ind, ved at postulere at du ikke kan sættes ned i timer!

Det er jo en afklaring af din restarbejdsevne, som jo gerne skulle påvise et resultat, der kan føre til en endelig afgørelse af fleks eller førtidspension.

Hvis du IKKE får styr på, at dette er en afklaring, der skal vise din arbejdsevne, kan den jo ikke bruges, til noget, sygemelding eller ej.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 21:29   #9
yoku
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 51
Styrke: 11
yoku er ny på vejen
Opdatering: Der er gået næsten 8 uger på rc. med nedsat timestal tra 3 timer til 2 timer x3/uge. Jeg har haft møde med jobkonsulenten og jeg var helt væk og ufokuseret p.g.a. af smerter og smertesillende. Jeg kan huske at der blev nævnt at starte i praktik i 6 uger på en virksomhed. Hensigten med praktiken er at øge timeantallet på arbejdet- siger jobkonsulenten. Det synes jeg, at det lyder underligt. Jeg kan ikke beskrive hvor vred jeg føler, afmagted og frustered. Jeg ved det ikke, hvis det er arbejdsprøvning eller hvad er det for noget. Jeg har ikke fået et stykke papir hvor der er en plan eller andet.

Er der nogen som ved hvad er det for en praktik og hvad betyder det? Jeg er sikkert på en ting: jeg holder beskæftiet nogle mennesker som gider ikke oplyser hvad sker med andres liv de har i hænderne.
Mange tak til alle
yoku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 22:52   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Umiddelbart ser jeg to muligheder.

Enten beder du om aktindsigt, så du kan se hvad jobkonsulenten har skrevet.

Eller også sender du jobkonsulenten en mail hvori du skriver, at du p.g.a. smerter og effekten af smertestillende medicin er i tvivl om, hvilke planer han præsenterede for dig ved jeres møde.

På den måde kan du få det på skrift, så du ved hvad du skal forholde dig til.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension