K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2014, 21:47   #1
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Stationær

Kommer man kun i praktik for at afklare ens arbejdsevne når ens situation er stationær ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 21:50   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej ikke altid men nogen gange bliver det brugt i mod en hvis man ikke er det, skriv vider på dine nuværende indlæg, for ellers for du for mange indlæg og folk kan ikke finde ud af det.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 22:06   #3
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Okay mange tak troede man skulle skrive under de forskellige emner ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 22:47   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det behøver man ikke være. men hvis man tænker på fleks eller pension.
så kan ens arbejdsevne først blive vurderet, når der ikke er flere behandlingsmuligheder og ens lidelse er varig og stationær . så hvis det er den vej du tænker, så kan være det lidt spild, at blive udsat for flere praktiker eller arbejdsprøvninger.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 23:38   #5
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Lægen på hospitalet har skrevet at der ikke er flere behandlingsmuligheder . Altså hverken træning, operation eller medicinering .

Og en ødelagt nerve kan jo ikke reperers . Desværre

Jeg har kun været i den her halve arbejdsprøvning indtil nu . Er der andet jeg skal igennem mon ?

Er der noget jeg kan forberede mig på så det ligger klar i papirerne til kommunen.

Stationær og varig er vel det samme ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 01:36   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Jeg har kun været i den her halve arbejdsprøvning indtil nu . Er der andet jeg skal igennem mon ?

Er der noget jeg kan forberede mig på så det ligger klar i papirerne til kommunen.
Du kan risikere, at kommunen vil vurdere din arbejdsevne i et andet erhverv også.
Især hvis de kan påpege, at din nuværende arb.prøvning ikke har været skånsom nok.
Derfor er det vigtigt, at du gøre opmærksom på, hvis der er noget i arb.prøvningen som ikke fungerer i forhold til dine helbredsproblemer.

Hvis du ikke allerede har fået aktindsigt, så skal de få det, så du kan tjekke, om f.eks. alle relevante lægepapirer ligger i din sag.

Hvis du afleverer noget på kommunen, så aflever det ved skranken og bed om en kvittering på, at de har modtaget det.

Du skal kort sagt sørge for, at have dokumentation for alt.

Det lyder som om, at du har en god sagsbehandler, men hvis nu, at hun bliver syg, eller du af anden grund får en anden sagsbehandler, så er det vigtigt, at det hele ligger i din sagsmappe.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 01:49   #7
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jeg synes også at hun virker så sød og forstående men er dæleme bange for at det bare er for at de vil snyde mig som jeg læser herinde at de forsøger med andre også .det ville gøre mig så ked af det .

Jeg har gjort opmærksom på at kulden ikke fungere for mig overhovedet . Så hun synes jeg skal prøve med uld undertøj . Jeg sidder i forvejen med 3 bluser og en jakke i receptionen .. De og jeg selv mener ikke at der findes mere skånsomt sted for en arbejdsprøvning . Det hele foregår meget stille og roligt og tror næppe det findes andre steder .

De regner med at kunne afklare mig i de 12 uger her . Siger både konsulenter og sagsbehandlerne . Men hvad så bagefter hvis det ender ud med at jeg kun kan arbejde i de 2 timer om dagen ? Er jeg så færdig eller hvordan ? Hvad sker der så med mig ? Kan de så raskmeldt mig , som jeg læser at de gør med andre . Altså hvis det viser sig at jeg kun kan arbejde de par timer om dagen , eller hvordan og hvorledes ?

Når du skriver at alle relevante lægepair skal være i sagen . Hvilke er det så jeg skal kigge efter ? Jeg har søgt om at få papirerne tilsendt .

Sidst redigeret af Webmaster; 23-02-2014 kl. 02:48. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 21:46   #8
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Forlængelse 39 uger

Jeg har lige fået et brev herinde af en som er klog på det her område i mine ører. Vedkommende fortæller at når min sag nu er blevet forlænget med de 39 uger er det et tegn på at de har accepteret mig som syg . Det var en lettelse at høre , når nu jeg læser jeres skrækhistorier.

Vil det så betyde at det jeg mangler nu er ' bare ' at blive afklaret i forhold til hvormeget jeg kan holde til at arbejde også blive bedømt ud fra det eller kan jeg risikere at de bare raskmelder mig .

Jeg er nu oppe på 2 timer om dagen

Ved godt at det måske ikke lyder af meget i nogens ører men for mig er det en sejr og en kamp . Der gør at jeg må hvile hver dag når jeg kommer hjem .

Jeg bliver medicineret med morfin som er det eneste de har tilbage at tilbyde mig . Rigtig nok må jeg ikke køre i bil på morfinen men for at deltage aktivt i praktikken er jeg nød til at bryde loven hver dag . For de vil ikke hjælpe med transporten og her er desværre ingen offentlig transport .
Så nu må de næste 2 uger bare gerne blive overstået så jeg ved hvad sker med mig . Jeg er heldigvis i en praktik meget tæt på mit hjem hvor jeg ' kun ' skal køre på små veje men alligevel synes jeg godt nok at de er hårde i filten at tvinge mig til at bryde loven . Jeg mener ikke det kan være rigtig men jeg gør det for at få den her praktik overstået så jeg har samarbejdet med dem . Jeg har gået så meget ud over mine egne grænser så håber virkelig at det bærer frugt i sidste ende.

Sidst redigeret af Kiffer; 23-02-2014 kl. 21:50. Årsag: Manglede lige at skrive noget ;)
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 22:41   #9
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej Heidik
Jeg er uforstående over for din argumentation for at bryde loven mht kørsel i medicineret tilstand.
Der skal ikke herske tvivl om, at det er dit ansvar og det er dig der bryder loven.
Der er ikke andre, som tvinger dig til at køre. Det er dit ansvar at lade bilen stå ved for stor brug af spiritus, stoffer, medicin osv.
Det er muligt jeg lyder hård men kan du tilgive dig selv, hvis du er skyld i en ulykke pga. ovenstående ?
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 22:44   #10
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Bestemt ikke ! Men skal jo kunne give mine børn mad ...
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension