K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2014, 14:25   #1
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Kan JC raskmelde mig til opstart på deltid?

Var til samtale med jobcenteret i går. Er sygemeldt men sagsbehandleren ville overveje, om jeg skulle raskmeldes og se om jeg kan få et deltidsjob.

Kan de det? Ved ikke om jeg kan blive godkendt til kontanthjælp og har et længere forløb ( som sygemeldt og ledig) bag mig.

Kan de bare forslå at jeg tager et job, hvor jeg tjener mindre end kontanthjælp, så jeg skal gå fra hus og hjem? I forvejen kan det ikke løbe rundt med den ydelse.

Da jeg ikke kan bruge min uddannelse spurgte jeg til revalidering. Følte det blev afvist og han nævnte noget med en kort praktik istedet og mente at jeg havde mange ressourcer ( manden havde talt med mig i 2 min og kender ikke min historie)derefter skulle jeg gøre rede for hvem der havde forslået revalidering og fik afvide at jeg skulle tro noget mere på mig selv. Jeg kan jo en masse ting.

Øhm...jeg kan ikke bruge min uddannelse og har været ledig i nogle år. Gad vide hvor den sagsbehandler ser " lyset i mig"
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2014, 14:30   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jc kan ikke rask melde dig men din læge kan, hvis din læge mener du kan arbejde mindre timer ja så ok men tjener du mindre end kh så kan du få suleret op til kh sats.

du kan kun få revaldering hvis du ikke kan arbejde i et job uden ny udannelse.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2014, 15:31   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hvis det er lægeligt kontraindiceret, og lægen siger du skal være sygemeldt fuld tid, kan jobcenteret ikke raskmelde dig.

Hvornår er der sidst indgivet sygemelding til kommunen ?

Hvis du er dybt uenig kan du jo gå til din læge og bede om at være sygemeldt fuld tid, så får jobcenteret svært ved at stille noget op.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2014, 18:00   #4
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Tak for jeres svar.
Ja de må vel lytte til min læge. Vedkommende behandler mig dog ikke, men afv. tid hos en speciallæge. Har ikke oplyst om hvornår, da jeg ikke har fået en tid endnu.

Det undrer mig lidt at jeg ikke har hørt noget fra den sagsbehandler jeg talte med for en uge siden. Vedkommende sagde han ville tage min sag op og ringe dagen efter.
Det er ikke fordi jeg ikke kan vente, overvejer baseret på tidligere erfaring om det er en måde at forhale sagen og stresse mig på. Mon der er nogen grund til de ikke vender tilbage? Det står desværre i mine papirer at jeg bliver nemt stresset over samtaler med sagsbehandlere og hader at være i systemtet.UPS
Synes det er ret ubehageligt at have givet samtykke til indhentning af lægelige oplysninger og at vedkommende ville kigge på mit tidligere sygeforløb hos jobcenteret ( efter jeg var gået, fik jeg afvide) ...og så ikke høre noget??

Om de vil lade mig forblive sygemeldt eller om jeg skal raskmeldes ( evt. deltid) og overgå til kontanthjælp er ret afgørende for bl.a. min bolig situation mv.( Mister mine dagpengeret om en måned) så vil gerne være mentalt forberedt hvis de allerede nu begynder, at presse mig

Har for resten været sygemeldt i 11 uger, tidligere har jeg været sygemeldt et år, for et par år siden. Så et eller andet skal jeg jo nok have lidt støtte/hjælp til, for at vende tilbage.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2014, 19:43   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Måske de har ringet til et forkert nr,det gør de ofte til mig ,så ringer de på et nr jeg har haft for flere år siden.

Du kan evt. sende en mail og høre om de har "glemt" dig.

Og som en anden skrev så det en god ide at have sin læge med på sidelinen .Man ved aldrig hvor når der rigtigt bliver brug for denne.

Men hvis de ikke har indhentet lægelige papir så skal de jo med i deres overvejelser,men raskmelde dig kan de ikke.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 17:37   #6
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Nå men her knapt 3 uger efter ringede sagsbehandleren endelig. Efter at have været sygemeldt et år og bagefter 2 års ledighed er tilbuddet virksomhedspraktik.
Sendes nu igen til anden aktør. Min forholdsvis nye praktiserende læge har oplyst UDEN mit samtykke at jeg er i alkoholbehandling og ikke givet oplysninger om at jeg har været i psykiatrisk behandling de sidste 15 år ( som jeg var inforstået med). Sagsbehandleren sagde dog at der var nogle søde psykologer hos anden aktør

Er SÅ ked af at min praktiserende læge ikke respekterede mit ønske om tavshedspligt og det undrer mit gevaldigt at sagbehandleren ikke bruger de oplysninger fra tidligere psykiater? Det kom helt bag på sagsbehandleren at jeg havde været i behandling, under et års sygemeldning

Jeg føler ikke jeg kan gennemskue spillet og kan ikke stole på nogen.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 21:49   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis din læge går bag din ryg eller du syntes han gør det, ville jeg nok skifte læge for det er bare vigtigt, at man har en læge som man føler sig tryk ved.

Anden aktør kan være fine desværre kan de også være noget lort men start med åben sind og tro på dem, så har man muligheden for, at få hjælp fra dem, mange gange har de bedre tid til deres "kunder"
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 10:08   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du skal ende med en afklaring, kan du ikke have tavshedspligt ifm dine helbredsoplysninger.

Det er jo derfor vigtigt at alle dine helbredsoplysninger indgår, således at der kan udelukkes at du evt bliver færdigbehandlet.

En afklaring og/eller revalidering, kræver at alle dine oplysninger indgår.

Alternativt, vil du nok ikke kunne få en afklaring.

Hvis du forsøger at skjule oplysninger, bliver du jo utroværdig.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 23:11   #9
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Ja det er nok utroværdigt. Ved ikke helt hvad der er galt med at have taget Antabus gennem flere år, men kan godt se at det må være et stort problem at jeg ikke drikker i forhold til min sag og ikke ønsker at blive stigmatiseret endnu mere.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2014, 00:47   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Men det er jo kun pris værdigt, at du ikke drikker mere.

Men ved at lægge skjul på dette, bliver det tværtimod, mistænkeligt.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension