K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2013, 03:01   #21
bmx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2012
Indlæg: 33
Styrke: 12
bmx er ny på vejen
web

Det er stadig misvisende det der bliver skrevet,der er ikke noget tillæg for fper efter 2013.Ellers svarer det jo til at man siger her er et tillæg men du for det ikke alligevel.

Men jeg vil da gerne se noget på at man tage hele pensionen med til lande uden for EU.Altså noget på at man ikke mister det opfunde "tillæg"

web

sry hvis mine indlæg kom lidt harskt ud.

Sidst redigeret af bmx; 17-01-2013 kl. 03:10.
bmx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 04:29   #22
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen når jeg skriver at de er ved at lave det så pensionen for folk der har fået den efter 2003....at der kommer så pensionen består af et tillæg og selve pensionsdelen...så er det jo sådan..

Så jow....eftersom de deler pensionsbeløbet op i to...en alm del og et tillæg ja så er der jo et tillæg...

Jeg ved godt hvad du tænker på...med at sige der kommer et tillæg...men det er ikke et man får.,...alene fordi de bare deler det beløb man får op...

Men det er nu sådan de laver det....og hvorfor ved jeg ikke,,,,medmindre det da er misundelse eller andet....for der er jo i forvejen så mange ting der ikke er ens imellem dem fra før 20023 og efter...

Så det er ikke helt forkert når man siger at fra nu af...ja der vil din pension fra efter 2003 bestå af en alm del på ca 151.000 kr og et tillæg på de 57.000 kr....(dette er for enlige førtidspensionister)

Man skal også lige huske at uanset hvor misvisende et indlæg er...så findes der to måder man kan gøre opmærksom på dette og det er kun den ene måde der er okay herinde...

Alt det der med at være efter hinanden og tale grimt eller harsk...det lader vi være til alle dem væk fra K10....

Citat:
Lavere førtidspension til pensionister, som bor i udlandet (uden for EU/EØS)

Kun en del af førtidspensionen efter ny ordning kan medtages til lande uden for EU/EØS. Satsen for enlige førtidspensionister på ny ordning vil blive sat ned med 57.000 kr., mens satsen for gifte/samlevende vil blive nedsat med 49.000 kr.

I praksis opdeles førtidspensionen i et pensionstillæg og et grundbeløb. Opdelingen vil gælde fremadrettet for alle førtidspensionister på ny ordning, der flytter til et land uden for EU/EØS, eller får tilkendt førtidspension, mens personen er bosat i et land uden for EU/EØS.

De fradragsbeløb, der gælder ved indtægtsregulering af førtidspensionen, ænd-res ikke.
Kilde: http://www.k10.dk/media/aftale-fleks...ormen-2012.pdf
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 05:03   #23
bmx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2012
Indlæg: 33
Styrke: 12
bmx er ny på vejen
Du har helt ret,undskylder min tone.

Der er dog stadig en stor fejl i tråden,da trådstarter påstår at man kan få hele pensionen med til lande uden for EU.
bmx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 05:32   #24
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen er der fejl....så skal vi da have den frem så vi alle kan få den rigtige forståelse af hvordan disse nye regler hænger sammen...

Jeg må indrømme at jeg ikke har læst hele tråden...så jeg ved ikke hvor fejlen ligger...men det kan dem som har set hvor fejlen er jo skrive om...

Mit indlæg skulle også bare ses mere i forhold til hvordan man skriver til hinanden i tråden...

Så kom endelig hvis der er fejl...det er der jo ikke nogen der er tjent med...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 13:16   #25
jyttep57
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Lokation: sjÐ***Ð*’В¶lland
Indlæg: 54
Styrke: 12
jyttep57 er ny på vejen
Hej alle.

Der er IKKE fejl i nogen udtalelse!!

Jeg har (igen) diskuteret med socialmnisteriet og kommer her med en (ny) opdatering.
Jeg ville have tilføjet den til mit oprindelige indlæg, men det kan jeg ikke af uransagelige årsager..


Hvis du er pensionist (førtids/folkepensionist) efter 2003 kan du flytte til følgende lande pr 1 januar 2012 og medbringe din FULDE pension uden nogle tillæg bliver fjernet.
Som i de henholdsvis 49000kr og 57000kr`s tillæg kan du medbringe!
usa
indien
filippinerne

alle tidligere lande er som de hele tiden har været.

Jeg forstår ikke hvorfor der er flere der skriver dette ikke passer ?
Jeg har personligt talt med socialministeriet, og kan oplyse at dette er 100% korrekt.
Dog, er det ikke sikkert at pensionstyrelsen er klar over det endnu, da aftalen med filippinerne stadig mangler noget "rødt tape" de lige skal igennem. Socialministeriet oplyser dog at de forventer at alt er ok inden foråret/sommer 2013.

Mvh
jyttep57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 14:11   #26
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
har lige et hurtig spørgsmål...blev ftp i 2o1o

´min mand har jo hus og firma i slovakiet...hvis jeg en dag vælger at flytte derned,får jeg så det samme med som idag..og hvilket land skal jeg betale skat i...slovakiet eller dk...

regner med at gøre det inden for få år,når min søn kan klare sig selv...klimaet er godt for mig,,

mvh stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 15:41   #27
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jyttep57 Se meddelelser
Hej alle.

Der er IKKE fejl i nogen udtalelse!!


Hvis du er pensionist (førtids/folkepensionist) efter 2003 kan du flytte til følgende lande pr 1 januar 2012 og medbringe din FULDE pension uden nogle tillæg bliver fjernet.
Som i de henholdsvis 49000kr og 57000kr`s tillæg kan du medbringe!
usa
indien
filippinerne

alle tidligere lande er som de hele tiden har været.

Jeg forstår ikke hvorfor der er flere der skriver dette ikke passer ?

Mvh

Ja det er jo helt rigtigt sådan var reglerne som du skriver pr. 1.jan 2012... men nu skriver vi faktisk 2013 og reglerne blev ændret her ved nytår...

Da USA, Indien og Filipinerne hverken er EU eller EØS forekommer det ret uforståeligt at de skulle være undtaget fra de nye regler fordi socialministeriet har lavet en socialaftale med de lande...

Jeg tror nok lige jeg ville holde hesten indtil dette bliver bekræftet når man søger om at få sin pension med ved kommunen...

Jeg har simpelthen svært ved at tro at det svar du har fået fra socialministeriet er rigtigt men helt sikkert super hvis det forholder sig sådan

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser

Lavere førtidspension til pensionister, som bor i udlandet (uden for EU/EØS)

Kun en del af førtidspensionen efter ny ordning kan medtages til lande uden for EU/EØS. Satsen for enlige førtidspensionister på ny ordning vil blive sat ned med 57.000 kr., mens satsen for gifte/samlevende vil blive nedsat med 49.000 kr.

I praksis opdeles førtidspensionen i et pensionstillæg og et grundbeløb. Opdelingen vil gælde fremadrettet for alle førtidspensionister på ny ordning, der flytter til et land uden for EU/EØS, eller får tilkendt førtidspension, mens personen er bosat i et land uden for EU/EØS.

De fradragsbeløb, der gælder ved indtægtsregulering af førtidspensionen, ænd-res ikke.


Kilde: http://www.k10.dk/media/aftale-fleks...ormen-2012.pdf

....

Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
har lige et hurtig spørgsmål...blev ftp i 2o1o

´min mand har jo hus og firma i slovakiet...hvis jeg en dag vælger at flytte derned,får jeg så det samme med som idag..og hvilket land skal jeg betale skat i...slovakiet eller dk...

regner med at gøre det inden for få år,når min søn kan klare sig selv...klimaet er godt for mig,,

mvh stribe førtidspensionist
Din pension bliver kun nedsat hvis du ændrer status fra enlig til par...
Da Slovakiet er et EU land får du hele pensionen med... men skal stadig betale skat af den i DK...


....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 16:02   #28
jyttep57
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Lokation: sjÐ***Ð*’В¶lland
Indlæg: 54
Styrke: 12
jyttep57 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Ja det er jo helt rigtigt sådan var reglerne som du skriver pr. 1.jan 2012... men nu skriver vi faktisk 2013 og reglerne blev ændret her ved nytår...

Da USA, Indien og Filipinerne hverken er EU eller EØS forekommer det ret uforståeligt at de skulle være undtaget fra de nye regler fordi socialministeriet har lavet en socialaftale med de lande...

Jeg tror nok lige jeg ville holde hesten indtil dette bliver bekræftet når man søger om at få sin pension med ved kommunen...

Jeg har simpelthen svært ved at tro at det svar du har fået fra socialministeriet er rigtigt men helt sikkert super hvis det forholder sig sådan


Hej Hexi


Reglerne er korrekte og opdaterede.
Jeg sidder ikke her og skriver fordi jeg syntes det ville være sjovt at lyve overfor folk. Jeg skriver blot dette, pga der er kommet nye regler på området, og syntes folk burde vide det.

Mvh
jyttep57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 16:13   #29
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Jeg læser det også som om man kan tage hele sin pension med til visse lande udenfor E.U og EØS. Jeg ved så ikke om det bliver sådan at dem som fik sin pension før 2003 også får den mulighed
her er et link til aftalen mellem Danmark og Fillipinerne som næsten lige er blevet indgået.
http://www.sm.dk/Nyheder/Sider/Vis%2...x?NewsItem=843

God weekend til alle!
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 16:17   #30
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Jeg er da slet ikke i tvivl om at du gør det for at oplyse

Men som jeg skriver snakker du om regler der gælder 1. jan 2012... og der kunne alle 2003 pensionister få hele deres pension med til alle verdens lande....

Hvad med reglerne pr. 1. januar 2013 ... og hvis Socialministeriet er sikre på deres svar... kunne vi så ikke lige få det på skrift... altså i form af en mail eller et link...

For det er jo ellers umuligt at finde noget om de nyeste regler før pensionstyrelsen får snøvlet sig sammen til at opdatere sin hjemmeside...


...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pensionist 1/2-13 Thomas1981 Dit og Dat 32 23-01-2013 01:31
ny pensionist jigsaw Din historie 2 07-07-2012 00:05
fra invalide pensionist til folke pensionist Bekymret søn Alt det andet 3 15-03-2011 22:17
Rejse til udlandet som førtids pensionist Dakota Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 24-05-2010 12:31
Jeg er pensionist Dakota Dit og Dat 2 10-01-2009 01:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension