K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-04-2014, 01:46   #1731
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Uha....når jeg lukker mine øjne og drømmer ja så kunne jeg virkelig godt tænke mig at lave et boksmod...
Samme her... jeg er igang med at få stumper hjem...

Citat:
Når jeg så vågner og åbner mine øjne...ja så ved jeg straks at det kommer jeg ikke til...tror virkelig ikke at jeg har tålmodigheden eller evnerne til det...
Selve elektroniken har jeg styr på, men det mekaniske, lave huler, montere det pænt osv. uha, det er ikke min stærke side...

Nu må tiden vise om det var spild af penge...

Citat:
Men vil man have noget der kan dampe mange watt af ja så kan man få et mod der hedder Gi2 https://bevapehappy.com/shop/preorde...d-innovations/
Den ser lækker ud, men §300 plus fragt, muligvis told, moms og PestDKs dummebøde, det løber op...

Citat:
Det går "vildt" højt op i watt...og man kan bruge en coil på kun 0.18 ohm...hvis man da ellers er til det...det er jeg nu ikke...
De skriver 100 Watt det ene sted, længere nede skriver de 70 Watt, men uanset, så er det vist mere end rigeligt...

De helt lave Ohm, er heller ikke lige mig, jeg må indrømme at jeg har for meget respekt for Li-Ion batterier til at belaste dem så hårdt...

Citat:
Jeg kunne bare godt tænke mig noget der går lidt højere end de 15 watt jeg kan bruge nu...
Ja, indtil da, kan du snyde og bruge din Provari og SVD på samme tid så er du oppe på 30 Watt...

Jeg så faktisk et mod der havde to 510 connectorer... ved ikke om det var en success...

Sidst redigeret af jh; 20-04-2014 kl. 03:54.
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2014, 18:48   #1732
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
http://www.dagens.dk/sundhed/cancero...er-er-ufarlige

BUM!

Så er det slået fast med syv tommer søm


Undersøgelsen fastslår desuden:
• Når rygere skifter til e-damp, er deres helbred forbedret efter bare to uger. De har bedre lungefunktion, kan lugte og smage bedre, hoster mindre om morgenen og sover bedre
• Der er ikke nogen fare forbundet med passiv damp
• E-damp bliver kun brugt hos folk, der forsøger at stoppe med at ryge, og bliver ikke brugt som en genvej, hvor e-damp fører til tobak
• Hvis indholdet af nikotin i e-damp er 18-36mg, er det den mest effektive måde at holde op med at ryge på.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2014, 20:50   #1733
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
http://www.dagens.dk/sundhed/cancero...er-er-ufarlige

BUM!

Så er det slået fast med syv tommer søm


Undersøgelsen fastslår desuden:
• Når rygere skifter til e-damp, er deres helbred forbedret efter bare to uger. De har bedre lungefunktion, kan lugte og smage bedre, hoster mindre om morgenen og sover bedre
• Der er ikke nogen fare forbundet med passiv damp
• E-damp bliver kun brugt hos folk, der forsøger at stoppe med at ryge, og bliver ikke brugt som en genvej, hvor e-damp fører til tobak
• Hvis indholdet af nikotin i e-damp er 18-36mg, er det den mest effektive måde at holde op med at ryge på.
Njaaaaa, og så alligevel ikke....

Den med at der ikke er fare forbundet med passiv damp, er ikke helt korrekt - de skriver selv, at det kommer an på hvor mange der damper i samme rum.

Lige som de stadig ikke ved noget om langtidseffekten og samtidig påpeger en del negative bivirkninger som tør og irriteret hoste, udslet, øjenproblemer, trykken for brystet osv osv.....så det er kun lige de fede overskrifter der bliver trukket op. Der er desværre lang vej til at kunne knalde hoved på sømmet. Men det er da afgjort et lille skridt på vejen.

Jeg ville have postet forskningsresultaterne rundt til politikerne, men jeg synes ikke den var HELT til vores fordel.

Man kan selv læse den her.

http://www.dkfz.de/de/tabakkontrolle...March_2014.pdf

Ved ikke helt hvor seriøs den ''forskning er'' - der står noget med 14 testpersoner der har dampet noget forskelligt. Og forsøgene har kun stået på under et år - resten er opsamling på hvad der er rapporteret om, fra 2013-2014.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2014, 13:25   #1734
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Synes absolut fint, man vil prøve at gennemføre restriktioner over for børn og unge. Voksne må jo selv vælge, hvad de vil, men mener ikke andre skal udsættes for passiv rygning under nogen omstændigheder.

Ingen absolut ingen skal udsættes for hverken passiv rydning eller dampning.

Men sker jo heller ikke, når "rygerne" tager hensyn.

Sidst redigeret af stampe; 21-04-2014 kl. 14:14.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2014, 13:55   #1735
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Synes absolut fint, man vil prøve at gennemføre restriktioner over for børn og unge. Voksne må jo selv vælge, hvad de vil, men mener ikke andre skal udsættes for passiv rygning under nogen omstændigheder.
Rygning og dampning er ikke det samme. Der sker ikke noget ved en enkelt person damper i din nærhed, men der kan ske noget hvis personen ryger i din nærhed. Stor forskel.

Jeg er ret enig med LA i, at det er forældrene der skal forhindre de unge i at dampe - ikke regeringen!

http://www.bt.dk/politik/la-foraeldr...e-e-cigaretter

I sidste uge sagde en amerikansk forsker, at folk der har røget, er i risiko for at udvikle kræft hvis de så går over på damp - dette er jo positivt, for så udelukker det jo så at børn og unge som ALDRIG har røget, kan få kræft af at dampe!!

Hele den artikel var direkte åndssvag, alle ved at tidligere rygere har forhøjet chancer for at udvikle kræft, selvom de stopper med at ryge. Ligesom tidligere rygere, også har større chancer for at få kræft pga smok og forurening fra biler, brændeovne mm. At få e-cigaretten MED i puljen, er jo så søgt som noget kan være.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2014, 15:44   #1736
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Salg af såkaldte e-cigaretter med nikotin er ulovligt i Danmark, da produktet er et lægemiddel, fastslår ny dom. Indehaver af 2 webshop får bøde på 50.000 kroner.

efter han har fået flere advarsler om ikke at sælge nikotin....
__________________

Sidst redigeret af mand; 01-05-2014 kl. 15:46.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2014, 18:15   #1737
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg lægger lige nogle link så man kan læse om det

http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2014...e-50000-kroner

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/201...0501131708.htm

Læg specielt mærke til det sidste link fra DR

Igen igen kølervæske....kræftfremkaldende....

Det er virkelig det vilde vesten rundt omkring....specielt for bureauer, journalister og diverse sundheds apostle...

Direkte løgne og alle mulige andre usandheder er åbenbart fuldstændig lovlige at bruge...

Gad vide hvad Ritzau bureau får af penge for at sprede løgnene om kølervæske og at ecigaretter skulle være kræftfremkaldende...

Jeg nægter at tro at det er uvidenhed, dumhed osv der gør at de spreder disse løgne...

Kom nu for helvede ind i kampen og sæt jer ind i tingene før i spreder al den gylle...jeg er sikker på at i nok skal klare jer uden de penge i får for at sprede løgnene...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2014, 18:44   #1738
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Hvad med at sende sådan en mail til disse aviser...

jeg kan kun bakke dig 100% op, løgn og latin og det kommer fra journalister,

Hvor er troværdigheden, har de overhovedet nogen tilbage.
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2014, 18:51   #1739
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det vil ikke hjælpe @Mand.....det er forsøgt flere gange fra DADAFO`s side....

Al informationen, undersøgelser osv ja det ligger jo frit tilgængeligt for alle...

Ville de...ja så står det jo frit for at lade sig blive klogere....

Problemet er nok ikke viden....men penge når det kommer til stykket...

Det forkommer mig bare mærkeligt at man for nogle penge....helt frit og ved egen hånd lader sig fremstille som en idiot....som dum....som uviden...

Men det hele kommer selvfølgelig an på hvor mange penge det drejer sig om....

Hvad er det man siger...alt kan købes....alle kan købes...det er bare et spørgsmål om beløbets størrelse....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2014, 17:47   #1740
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
For ikke så langtid siden kunne jeg handle hos http://www.healthcabin.net/

men de sender ikke til Danmark mere. de skriver: Can not deliverto Denmark.

mon det har noget med den Danske politik/holdning over for e cigaretten af gøre.....
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension