K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2014, 18:11   #1
XeniaMC
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
XeniaMC er ny på vejen
deltidsarbejde med supplering ??

Hej
Jeg har kronisk migræne, og en permanent synsforstyrrelse pga. migrænen. Dette har jeg haft siden jeg var helt lille og første gang jeg var hos lægen var i 1984, da jeg var 11 år. Jeg har alligevel "trodset" sygdommen og taget en uddannelse og været speditør i 18 år hvor jeg har arbejdet 37 timer +
jeg har været tilknyttet Hovedpineklinikken i Glostrup hvor jeg har været " forsøgskanin " med 12 forskellige slags medicin der ikke har hjulpet.
Jeg fik en § 56 hos kommunen, for 3 år siden. Men her i efteråret kunne jeg ikke holde mere, og gik helt ned med stress og min migræne blev bare værre og værre. Min læge sygemeldte mig, og sagde at det kun havde været et spørgsmål om tid, hvornår jeg gik ned.. hun har meddelt kommunen at jeg ikke er arbejdsklar og at jeg ikke kan klare mere end max 20 timer i fremtiden..
men det siger kommunen er for meget for at få et flexjob, er det korrekt ??
Jeg er blevet kontaktet af et firma, som gerne vil ansætte mig i 20 timer om ugen, men økonomisk hænger det ikke sammen for mig med mindre kommunen evt. kan hjælpe mig med at supplere op... hvad er mine chancer for at de vil det ? alternativt kan jeg jo raskmelde mig og få dagpenge, men det er jo egentlig forkert at gøre, for jeg er jo ikke rask, så det er vel ikke den vej jeg skal gå ?
Er der nogen der kender systemet godt nok til at sige hvordan jeg skal forholde mig ??
Håber der er nogen der kan hjælpe mig for er lidt frustreret oversituationen...
Mvh. X
XeniaMC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2014, 18:33   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja det er sådan set rigtigt, det har intet med ens timer at gøre men med ens arbejdes evne at gøre er din arbejdes evne over 50 % så kan man klarer sig selv og med 2$ timer uden skånebehov så er du ikke syg nok, havde du nu ikke kunne arbejde uden skånebehov, var det noget andet.
Nu er det desværre sådan at for at få fleks job, skal du først arbejdes prøves inden for andre fag, for at se om du evn, kan arbejde mere inden for andre fag
Så lige meget hvad er der lang vej
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2014, 12:51   #3
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Du skal nok regne med kommunen er ligeglad med at din økonomi ikke kan bære kun, at arbejde 20 timer, alternativet er jo evt. kontanthjælp.
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2014, 15:45   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis du står fuld til rådighed for arbejdsmarkedet, kan du selvfølgelig raskmelde dig, men forstår, det ikke er tilfældet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension